برگزاری جلسه ستاد بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در قزوین

جلسه ستاد بزرگداشت حماسه آزاد سازی خرمشهر در استانداری قزوین تشکیل شد.
کد خبر: ۴۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸ - 23April 2015

برگزاری جلسه ستاد بزرگداشت حماسه آزادسازی خرمشهر در قزوین

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از قزوین، سرهنگ پاسدار "مهدی طاهرخانی" مدیر کل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قزوین در جلسه ستاد برزگداشت حماسه آزاد سازی خرمشهر در قزوین که صبح امروز در استانداری قزوین برگزار شد گفت: در سال 1361 با فرمان امام (ره) با حضور نیروهای غیرتمند این کشور سپاه، ارتش، بسیج و نیروهای مردمی خرمشهر آزاد شد. همان شبی که خود امام (ره) فرمودند: خرمشهر را خدا آزاد کرد. و لذا هر ساله این هم بهانه ای است که دور هم جمع شویم و در این ایام مراسماتی را می گیریم که یادمان باشد که تاریخ ما چی هست و اینها باید در تاریخ خودمان و شهرمان وکشورمان باقی بماند که به موزه ها نرود و بایگانی شود .

وی در ادامه افزود: امسال تقارن سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر با ایام ماه شعبان و روز ولادت امام زمان (عج) و حضرت ابوالفضل(ع) و امام سجاد (ع) می باشد و نام گذاری این روز ها به نام روز پاسدار و روز جانباز کار ما را مضاعف کرده  و از اهمیت خاصی برخوردار است .

این مسئول در ادامه گفت: با توجه به دستورالعمل ستاد کل نیروهای مسلح، رییس ستاد بزرگداشت سوم خرداد در استان ها استانداران هستند که برنامه های پیشنهادی و ستادی ستاد بزرگداشت سوم خرداد را جهت اجرا ابلاغ خواهند کرد.

طاهرخانی با اشاره به برخی برنامه های  سالروز آزاد سازی خرمشهر گفت: مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح، مراسم بزرگداشت عملیات بیت المقدس، سخنرانی فرماندهان دفاع مقدس در خطبه های نماز جمعه در 18 نقطه استان ،دیدار هم با نماینده ولی فقیه ، نمایشگاه آزادسازی خرمشهر، برنامه میثاق با شهیدان در گلزار های شهدا،آغاز بکار جشنواره خاکریز، برنامه های ویژه صدا و سیما، دیدار دانشجویان از مناطق دفاع مقدس،  مسابقه خاطره نویسی ، زنگ مقاومت در آموزش و پرورش ، فضاسازی شهر ، برگزاری یادواره های شهداء ، تجمع پیشکسوتان در شهرستان ها ، دیدار با خانواده شهدائ و ایثارگان ، برگزاری زیارت عاشورا در جوار حرم شهدای گمنام از جمله برنامه های این ستاد در سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر می باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها