تحولات بیست و پنجمین روز تجاوز عربستان به یمن/

مرگ ده‌ها کودک یمنی بر اثر استنشاق گازهای سمی/ افزایش تلفات سعودی در جنگ تحمیلی علیه یمن

بیست و پنجمین روز تجاوز عربستان به یمن در حالی آغاز شده است که جنگنده‌های سعودی مناطق مختلف بویژه تعز را آماج حملات خود قرار دارند و این در حالی است که این کشور از سلاح‌های نا متعارف و غیرقانونی علیه یمنی‌ها استفاده می‌کند.
کد خبر: ۴۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰ - 19April 2015

مرگ ده‌ها کودک یمنی بر اثر استنشاق گازهای سمی/ افزایش تلفات سعودی در جنگ تحمیلی علیه یمن

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، عربستان از بامداد ششم فروردین، پس از شکست تمام طرحها و سیاستهایش در یمن و به بهانه بازگرداندن مشروعیت عبدربه منصور هادی رئیس جمهور فراری یمن به ریاض، به گزینه نظامی روی آورد و مناطق مختلف یمن را آماج حملات هوایی خود قرار داد، برخی کشورهایی که از نظر اقتصادی به کمکهای عربستان نیازمند هستند، با عربستان در تجاوزات آشکار به یمن همراه شدهاند. بحرین، قطر، کویت، امارات، مغرب، سودان، اردن و مصر از جمله کشورهایی هستند که در جنگ علیه یمن به عربستان پیوستهاند.

به گفته سخنگوی نیروهای مسلح یمن، از آغاز تجاوز عربستان به یمن بیش از2500 از شهروندان یمنی که بین آنها شمار زیادی زن و کودک دیده میشوند، به شهادت رسیدهاند. این در حالی است که بسیاری از زیرساختهای یمن نیز تخریب شده است و بر اساس اعلام دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل از آغاز عملیات طوفان قاطعیت بیش از 150 هزار یمنی آواره شدند.


تحولات امنیتی وسیاسی بیست و پنجمین روز تجاوز عربستان به یمن:

سازمان ملل درباره اوضاع انسانی یمن هشدار داد


استفاده عربستان از سلاحهای نامتعارف علیه یمنیها

مرگ دهها کودک یمنی بر اثر استنشاق گازهای سمی

جنگندههای سعودی امروز شهر تعز را بمباران کردند و این در حالی است که درگیریهای شدید بین ارتش یمن و شبه نظامیان وابسته به عبدربه منصورهادی رئیسجمهور مستعفی همچنان ادامه دارد.

جنگندههای عربستان همچنین یک ساختمان پزشکی را در منطقه آل جحلان در شهر صراوح در مأرب را هدف قرار دادند و آن را به طور کامل تخریب کردند.

جنگندههای سعودی همچنین شهر صعده در شمال یمن را چندین بار با جنگنده و سلاحهای سنگین هدف قرار دادند.

حمله به بازار و اماکن مسکونی یمن


یک سرباز دیگر سعودی در جریان تبادل آتش در خط مرزی عربستان و یمن، کشته شد و بدین ترتیب شمار نظامیان سعودی کشته شد از زمان حملات ائتلاف به یمن، به 7 نفر افزایش یافت.


سفیر جیبوتی در ریاض اعلام کرد کشورش آسمان و حریم دریایی خود را به روی جنگندههای عملیات موسوم به «توفان قاطعیت» علیه یمن، باز کرده است.


تظاهرات همبستگی با مردم یمن مقابل کاخ سفید


گفتوگوی وزرای دفاع عربستان و آمریکا درباره جنگ یمن




انتهای پیام/

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار