دستیار اول کارگردان "مختارنامه" در گفتگو با دفاع پرس:

اخلاص حبیب، او را به بهشت برد/ فقط می‌خواست در راه امام حسین(ع) خدمت کند

رضا اصغری می‌گوید: از رفتار، برخورد و فعالیتی که "شهید جنت مکان" داشت، معلوم بود آرزویش شهادت است. برای او فرقی نداشت که قرار است چه کاری انجام دهد، او فقط می‌خواست در راه امام حسین(ع) خدمت کند.
کد خبر: ۴۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵ - 19April 2015

اخلاص حبیب، او را به بهشت برد/ فقط می‌خواست در راه امام حسین(ع) خدمت کند

سرویس فرهنگ و هنر دفاع پرس - مجتبی برزگر: "حبیب جنت مکان" در دوران دفاع مقدس داوطلبانه به جبهه های جنگ حق علیه باطل رهسپار شد و به درجه فیع جانبازی نائل آمد.

چند سال بعد زمانی که متوجه شد لوکیشن سریال مختارنامه در احمد آباد مستوفی برپا شده، ثانیه ای تامل نکرد و رفت تا در این اثر باشکوه و عظیم نقش آفرینی داشته باشد.

خواسته او این بود که نقش یکی از همراهان امام حسین(ع) را بازی کند اما چهره پردازان و عوامل اصلی، این نظر را نداشتند و بر این عقیده بودند که چهره او می تواند برای ایفای نقش یکی از همراهان اشقیا (همراه ایاش بن مضارب) موثرتر باشد؛ اینگونه شد که نهایتاً مردم، "حبیب جنت مکان" را در سریال مختار نامه در نقش شرطه کوفه دیدند.

شاید کمتر کسی می داند که امثال "جنت مکان" به عشق حضرت سیدالشهدا(ع) می آمدند تا در سریال منتسب به آن بزرگوار حتی به عنوان بازیگر فرعی، قدمی بدون هیچ گونه دستمزد و توقعی برداشته باشند!

 

شهید جنت مکان در مناطق عملیاتی عراق

 

شهید جنت مکان با پای زخمی

با انتشار خبر شهادت "حبیب جنت مکان" در عراق و در جریان دفاع از عتبات عالیات و جنگ با تروریستهای تکفیری، با رضا اصغری دستیار اول کارگردان مختارنامه به گفتگو نشستیم تا کمی از منش و ویژگی های او برایمان بگوید.

اصغری می گوید: "آقا حبیب" از جنوب تهران سختیهای بسیاری را متحمل می شد تا خودش را به لوکیشن اصلی سریال در منطقه احمد آباد مستوفی برساند، آقا حبیب و امثال او "دلی" آمدند و در سریال مختارنامه بازی کردند؛ محل زندگی این شهید بزرگوار فاصله بسیاری تا لوکیشن اصلی سریال داشت و مطمئناً زندگی سختی هم به لحاظ معیشتی و اقتصادی پیش روی او بود.

الان که شما از شهادت او به من خبر دادید و در سایتها نیز تصویر او را در کنار رزمندگان عراق دیدم، یادم آمد که چقدر یک انسان  می تواند قوی و با اراده باشد تا از هر فرصت و مکانی برای رسیدن به قله تلاش کند.

 

نمایی از سریال "مختارنامه"- حسین خانی بیگ در نقش ایاش بن مضارب- فرمانده شورطههای کوفه

دستیار اول کارگردان سریال مختارنامه گفت: می خواهم در اینجا به یک نکته اشاره کنم که "اخلاص حبیب، حبیب را به بهشت برد"، ما هرچه به او می گفتیم و هر چه از او می خواستیم از هیچ تلاش و خدمتی در راستای موفقیت این سریال دریغ نکرد.

اصغری ادامه داد: من توفیق داشتم به عنوان دستیار اول کارگردان با بازیگران فرعی و عوامل سریال، ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی داشته باشم ، از این رو می دانستم شهید حبیب جنت مکان" در دوران دفاع مقدس جانباز شده بود، البته رفتارهای او نیز جلوه ای داشت که گویی برای شهادت لحظه شماری می کند.

به گفته دستیار اول کارگردان سریال مختارنامه از رفتار، برخورد و فعالیتی که "شهید جنت مکان" داشت معلوم بود آرزویش شهادت است، برای او فرقی نداشت که قرار است چه کاری انجام دهد، او فقط می خواست در راه امام حسین(ع) خدمت کند.

قدرت و گستره این کشش آنقدر زیاد بود که بالاخره او را جذب کرد زیرا افراد بسیاری به لوکیشن ما می آمدند و برای گرفتن یک نقش برجسته با دستمزد مناسب تست می دادند تا شاید بتوانند از طریق دوربین مختارنامه به اهدافشان برسند اما برای "شهید حبیب جنت مکان"، تنها خدمت اهمیت داشت و بازی در نقش شرطه کوفه هم برای او افتخاری بود.

 

شهید جنت مکان در نقش شرطه کوفه- فیلم "مختارنامه"

به گزارش دفاع پرس، "حبیب جنتمکان" رزمنده اهوازی گردان جعفر طیار(س) در دوران جنگ تحمیلی، دیروز در سامرا به شهادت رسید.

شهید جنت مکان را در عراق به نام "ابوالمکارم" می شناختند؛ او از مدتها قبل بصورت داوطلبانه برای دفاع از عتبات عالیات و مقابله با گروهک تروریستی تکفیری داعش به عراق رفته بود و سرانجام سه روز پیش در نزدیکی سامرا به آرزوی دیرینه اش رسید و به جمع یاران شهیدش پیوست.

 

شهید جنت مکان در سامرا

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار