کوثری در گفتگو با دفاع پرس:

حصول توافق نهایی در گرو برداشته شدن یکباره تحریم‌هاست

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: حصول "توافق نهایی" میان ایران و گروه 1+5 در گرو برداشته شدن تحریم‌ها است در غیر اینصورت هیچ‌گونه مذاکره و تفاهمی معنا نخواهد داشت.
کد خبر: ۴۴۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴ - 18April 2015

حصول توافق نهایی در گرو برداشته شدن یکباره تحریم‌هاست

اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در ارتباط با شبهه افکنی غربی ها درباره لغو قطعی و یکباره تحریمها در روز حصول توافق هسته ای با ایران گفت: طبق منویات مقام معظم رهبری، "توافق نهایی" میان ایران و گروه 1+5 به برداشته شدن تحریمها در همان ابتدای توافق دارد در غیر اینصورت هیچگونه مذاکره و تفاهمی معنا نخواهد داشت.

وی در ادامه تصریح کرد: اینکه جمهوری اسلامی توافق نهایی را به برداشته شدن یکباره تحریمها گره زده است، یعنی ما احتیاجی به غرب نداریم بلکه تیم مذاکره کننده غربی باید در برابر خواسته های ایران سر خم کند و در غیر اینصورت مجلس اجازه توافق نخواهد داد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در ارتباط با انتشار فکتشیت ایرانی نیز گفت: تیم مذاکره کننده باید با مردم و مسئولین به صورت شفاف برخورد کنند و فکتشیت ایرانی را در اختیار همگان قرار دهند تا نادرستی گفته غرب مشخص شود.

کوثری تاکید کرد: مقام معظم رهبری اصل را بر شفاف سازی با مردم گذاشتند لذا نباید هیچگونه ابهامی از مذاکرات برای مردم باقی بماند.

به گزارش دفاع پرس، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با جمعی از مداحان در سخنانی بسیار مهم درباره مذاکرات هسته ای، با تاکید بر لزوم لغو یکجای تحریمها تصریح کردند: این موضوع بسیار مهم است و تحریمها باید در همان روز توافق به طور کامل لغو شوند.

رهبر معظم انقلاب خاطرنشان کردند: اگر قرار باشد لغو تحریمها به یک فرآیند جدید مرتبط شود، اساس مذاکرات بیمعنا خواهد بود، زیرا هدف از مذاکرات برداشته شدن تحریمهاست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار