کنعانی مقدم در گفتگو با دفاع پرس:

آمریکا به حصول توافق هسته ای با ایران نیاز دارد

یک کارشناس سیاست خارجی، آمریکا را محتاج توافق با جمهوری اسلامی دانست و گفت: کشوری که نیاز به توافق هسته ای با ایران دارد، آمریکا است لذا اینکه چه تضمینی به جمهوری اسلامی می‌دهد تا تحریمها لغو شوند، برای رسیدن به یک اصل مشترک در " توافق نهایی" حائز اهمیت است.
کد خبر: ۴۴۷۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷ - 15April 2015

آمریکا به حصول توافق هسته ای با ایران نیاز دارد

حسن کنعانی مقدم کارشناس مسائل سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره بیانیه مطبوعاتی لوزان میان ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 گفت: رهبر انقلاب مجددا متناسب با شرایط روز چراغ راهی در اختیار مردم و مسئولین قرار دادند و این مهم نقشه راهی است که ایشان تعیین کرده اند تا مسئولین براساس آن به درستی حرکت کنند.

وی این نقشه راه تعیین شده از سوی مقام عظمای ولایت را شامل 5 محور کلی دانست و اظهار داشت: آمریکاییها و بخصوص رژیم صهیونیستی به دنبال این هستند که از مسائل درونی جمهوری اسلامی، فتنهای را بر پا کنند و در همین راستا عدهای را موافق و عدهای را به عنوان مخالف یک رویداد نشان میدهند تا دوگانگی و شکاف سیاسی و دوقطبی شدن را حتی به صورت فرضی در جمهوری اسلامی رقم بزنند.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی تصریح کرد: در موضوع مذاکرات هسته ای هم با هوشیاری رهبر معظم انقلاب، از ایجاد فتنه احتمالی که توسط دشمن طراحی شده بود جلوگیری شد چرا که قطعا همدلی و همزبانی و وحدت کلمه ملت و دولت از نفوذ بیگانگان در هر زمانی در مسائل داخلی جلوگیری میکند.

کنعانی مقدم همچنین درباره گوشزد رهبر انقلاب به تیم مذاکره کننده درباره مذاکرات هسته ای گفت: ایشان تذکر دادند که طرف مذاکره کننده غربی با لبخندهایی که میزنند، تیم جمهوری اسلامی را فریب ندهند چرا که به غرب هیچ اعتمادی نیست و هیچ مدت زمانی برای رسیدن به "توافق نهایی" نمیتوان تعیین کرد.

وی در ادامه، آمریکا را محتاج توافق با جمهوری اسلامی دانست و گفت: کشوری که نیاز به توافق هسته ای با ایران دارد، آمریکا است لذا اینکه چه تضمینی  به جمهوری اسلامی میدهد تا تحریمها لغو شوند، برای رسیدن به یک اصل مشترک در " توافق نهایی" حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه توجه واقعی به اقتصاد مقاومتی، حربه تحریم را بیتاثیر دانست و تاکید کرد: ما میتوانیم اهرم فشار تحریمها را با اقتصاد مقاومتی بیرنگ کنیم و از این طریق بر دنیای غرب چیره شویم.

به گزارش دفاع پرس، حضت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در بیانات بسیار مهمی درخصوص مذاکرات هستهای گفتند: من هیچگاه درخصوص مذاکره با آمریکا خوشبین نبودم و این موضوع هم بواسطه یک توهم نیست بلکه بدلیل تجربهای است که در این باره وجود دارد.

حضرت آیتالله خامنهای افزودند: اگر در آینده جزئیات مسائل و حوادث و یادداشتهای مذاکرات هستهای این روزها منتشر شود، همه متوجه خواهند شد که این تجربه ما از کجا نشأت میگیرد.

ایشان خاطرنشان کردند: من مسائل کلان، خطوط اصلی، چارچوبها و خط قرمزها را عمدتاً به رئیسجمهور و در برخی موارد محدود به وزیر امور خارجه گفتهام اما جزئیات در اختیار آنها است.

رهبر انقلاب اسلامی تأکید کردند: بنده به مجریان مذاکرات هستهای اعتماد دارم و تاکنون تردیدی نسبت به آنها نداشتهام و انشاءالله که در آینده هم، اینچنین باشد اما درخصوص مذاکرات هستهای، دغدغه جدی دارم.

حضرت آیتالله خامنهای با اشاره به طرف مقابل که اهل فریب و دروغ و عهدشکنی و حرکت درخلاف مسیر صحیح است، علت دغدغه جدی را این موضوع دانستند و گفتند: یک نمونه از چنین رفتارهای طرف مقابل در مذاکرات اخیر اتفاق افتاد و کاخ سفید بعد از گذشت حدود دو ساعت از پایان مذاکرات، بیانیه چند صفحهای را در تبیین مذاکرات منتشر کرد که در اغلب موارد خلاف واقع بود.

ایشان با اشاره به برخی موافقتها و مخالفتها با مذاکرات هستهای خاطرنشان کردند: نباید در این خصوص مبالغه و عجله شود بلکه باید صبر کرد و دید که چه اتفاقی خواهد افتاد.

رهبر انقلاب اسلامی در عین حال به مسئولان تأکید کردند که باید مردم و بخصوص نخبگان را در جریان جزئیات قرار دهند و آنها را از واقعیات مطلع کنند زیرا هیچ چیز محرمانهای وجود ندارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار