بازخوانی دفاع پرس از حادثه بمب‌گذاری در حسینیه سیدالشهدا شیراز

تدبیر وزارت اطلاعات؛ از اعلام صوری سهل انگاری تا دستگیری خرابکاران +فیلم

در اولین ساعات انفجار در حسینیه سیدالشهدا کانون رهپویان وصال شیراز، مسئولین اعلام می‌کنند که علت اصلی حادثه دلخراش انفجار ناشی از وجود برخی اقلام جنگی در نمایشگاه حسینیه بوده است اما با گذشت کمتر از یک ماه وزیر اطلاعات خبر از دستگیری عوامل این انفجار می‌دهد.
کد خبر: ۴۴۶۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷ - 13April 2015

تدبیر وزارت اطلاعات؛ از اعلام صوری سهل انگاری تا دستگیری خرابکاران +فیلم

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد، ساعت 21:15 دقیقه 24 فروردین 87، انفجار شدیدی شهر شیراز را میلرزاند. محل وقوع این انفجار حسینیه شهدا کانون رهپویان وصال است. این حسینیه شنبه هر هفته میزبان اراتمندان به اهل بیت(ع) است.

در این حادثه 14 نفر به شهادت رسیدند و قریب به 200 نفر مجروح شدند. در اولین ساعات این حادثه نیروهای امدادی به حسینیه اعزام میشوند و نیروهای انتظامی و بسیج کنترل امنیت محل حادثه را بر عهده میگیرند.

علیرغم اینکه تصور میشد این انفجار توسط نیروهای ضدانقلاب و خرابکار صورت گرفته باشد، ابراهیم عزیزی فرماندار شیراز باحضور در جمع خبرنگاران احتمال انفجار بمب را رد کرد و گفت بر اساس بررسیهای اولیه انفجار احتمالا علتهای دیگری داشته است.

عباس محتاج، معاون امنیتی - انتظامی وقت وزارت کشور اظهار کرد: واقعه حسینیه شهداء شیراز قطعا یک حادثه اتفاقی بوده است.

محمدنبی رودکی نماینده وقت مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در انتهای این حسینیه از پنج سال پیش یک نمایشگاه دائمی مربوط به دوران دفاع مقدس قرار داشت که در آن ادوات و مهمات جنگی، خمپاره 81 و مهمات جنگی نگهداری میشد.

وی همچنین گفت: بررسیهای تخصصی در این مورد ادامه پیدا خواهد کرد و کارشناسان بخشهای مختلف احتمال انفجار مهمات را بیشتر از هر حادثه دیگری از جمله خرابکاری میدانند.

علی نوروزی 19 ساله، غلام موسوی 45 ساله، عرفان انتظامی 4 ساله، نجمه قاسمپور 29 ساله، محمدجواد یاقوت 30 ساله، علیرضا انتظامی 11 ساله، مسعود رضایی 25 ساله، محمد مهدوی 21 ساله، محمد جوکار 25 ساله، علی نصیری 38 ساله، محمد شاهچراغی 21 ساله، راضیه کشاورز 16 ساله، محمدجواد علوی و مروجی هاشمی شهدای این حادثه بودند.

26 فروردین، مقام معظم رهبری طی پیامی به مناسبت این حادثه مرقوم فرمودند: حادثه غم انگیز و تاسفبار در کانون رهپویان وصال که به پرواز شهادت گونه جمعی از آن شیفتگان وصال دوست و زخمی شدن جمع بیشتری انجامید اینجانب را مصیبت زده کرد. تسلای من به عزاداران این حادثه تلخ و نیز به آسیب دیدگان وعده پاداش الهی به صابران است که فرمود: اولئک علیهم صلوات من ربهم و رحمه.

27 فروردین مراسم تشییع پیکرهای 12 تن از شهدای این حادثه در حرم مطهر احمد بن موسی(ع) برگزار شد.

یک روز پس از تشییع پیکرهای شهدا، دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در اطلاعیهای ضمن ابراز تأسف و تأثر عمیق از بروز حادثه انفجار در شیراز، علت اصلی این حادثه دلخراش را انفجار ناشی از وجود برخی اقلام جنگی در نمایشگاه یادمان شهدا در محل حسینیه سیدالشهدا اعلام کرد.

چند روز بعد دو نفر از مجروحان آن حادثه نیز به جمع شهدا میپیوندند.

با گذشت کمتر از یک ماه از آن حادثه و با اعلام دستگاههای مسئول مبنی بر عدم خرابکاری، وزیر اطلاعات خبر از دستگیری عوامل اصلی انفجار شیراز میدهد.

او در اینباره میگوید: انفجار شیراز بمب گذاری بوده و برخی عوامل اصلی این فاجعه دستگیر شدهاند. در این جریان بر اساس اقدامات صورت گرفته پنج تا شش نفر دستگیر شدند و عامل اصلی که سر پل ارتباط با خارج از کشور محسوب میشود عصر امروز هنگامی که قصد فرار از کشور را داشته در مازندران دستگیر شده است.

حجت الاسلام پورمحمدی وزیر وقت کشور نیز خاطرنشان کرد: طبق بررسیها و کارشناسیهای انجام شده تا به این لحظه، واقعه حسینیه شیراز یک بمب گذاری است. بمب گذاران این حادثهی تروریستی را دستگیر کردیم و در آیندهی نه چندان دور آنها را به سزای اعمالشان میرسانیم.

او گفت: حادثه را سهل انگاری اعلام کردیم تا بمب گذاران را دستگیر کنیم.

 
 
انتهای پیام/
{$sepehr_old_video_44603}
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار