مجروحان یمنی در گفت و گو با دفاع پرس:

اولین بار ایران بود که از ملت مظلوم یمن حمایت کرد/ حملات سعودی به یمن با هماهنگی صهیونیست ها است

تعدادی از مجروحان یمنی از آغاز جنگ تحمیلی عربستان تاکنون به ایران منتقل شده و تحت در درمان قرار گرفتند .
کد خبر: ۴۴۳۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۵ - 12April 2015

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، هجده روز از تجاوز و جنگ سعودی آمریکایی صهیونیستی علیه ملت یمن می گذرد. مردم یمن تنها به گناه اداره کشور خود با اراده خودشان بدون دخالت خارجی آماج جنگنده ها و بمب افکن های عربستان سعودی و حامیانش قرار گرفتند.بر اساس آخرین آمار در این مدت بیش از 2 هزار شهید و زخمی دستاورد این جنگ بوده که از غیز نظامیان هستند.

تجاوز به ملت یمن در سکوت سنگین جامعه عربی و غربی صورت می گیرد.

از روز های آغازین حملات سعودی به مناطق مسکونی یمن جمهوری اسلامی ایران حمایت های بشر دوستانه خود را از ملت یمن شروع کرد و تعدادی از مجروحان را برای ادامه مداوا به ایران منتقل کرد.

عیادت از مجروحان یمنی فرصتی را فراهم آورد که گفت و گو های کوتاه و مستندی از آنچه در یمن می گذرد را با این مجروحان داشته باشیم.

یکی از مجروحان یمنی چند روزی است در تهران بستری است و از ناحیه دو پا مجروح شده است.

 

وی قبل از جنگ سعودی ها علیه یمن در حادثه تروریستی مجروح شده و به ایران منتقل شده است.وی مدت زیادی پس از مجروحیت بیهوش بوده و در حال حاضر وضعیت عمومی خوبی دارد.

وی در گفت و گویی کوتاه با خبرنگار بین الملل دفاع پرس گفت: من از جامعه دانشگاهی یمن هستم چند روزی است  که میهمان ایرانی ها در این بیمارستان برای مداوا هستم.

مجروح یمنی در پاسخ به سوال دفاع پرس در باره حملات سعودی علیه یمن گفت: متاسفانه حملات سعودی علیه ملت یمن با همکاری 10 دولت عربی با هماهنگی اسراییل ادامه دارد  همه آنها یک هدف دارند در واقع آنها مسلمان نیستند و با اسلام می جنگند بمباران هوایی پایتخت یمن از سوی جنگنده های سعودی ادامه دارد .

وی ادامه داد: امروز جبهه مردمی انصار الله با تمام قوا در برابر دشمنان و متجاوزان ایستادگی می کند .ما شهادت را در برابر تجاوز دشمنان اسلام که همان آل سعود هستند انتخاب کردیم  در واقع ما درس شهادت را از امام حسین (ع) آموختیم .و شعار ما هیهات من ذله است که همان شعار امام حسین (ع) است.سرانجام امروزو یا در آینده با ایستادگی که داریم پیروز می شویم و به خانه های خود باز می گردیم.

اولین بار ایران بود که از ملت مظلوم یمن حمایت کرد

مجروح یمنی با اشاره به حمایت های ایران از ملت مظلوم یمن گفت : اولین بار ایران بود که از ملت مظلوم یمن حمایت کرد در ادامه نیز شاهد دیدار های گسترده و عیادات ایرانی ها از ما مجروحان یمنی هستیم امروز هم شما میهمان ما شدید و به دیدار ما آمدید انشالله به زودی و به اذن خداوند پیروز می شویم.

 

یکی دیگر از مجروحان یمنی که شدت جراحات زیادی برداشته است و شرایط سخن گفتن برای او دشوار بود در پاسخ به خبرنگار بین الملل دفاع پرس و شرایطی که یمن در حال حاضر دارد گفت: عربستان سعودی گستاخانه و وحشیانه علیه ملت مظلوم یمن حملات هوایی انجام می دهد و در این حملات بیشتر زنان و کودکان را هدف قرار می دهد .

حملات به یمن سعودی صهیونیستی است

وی ادامه داد : این حملات سعودی و صهیونیستی است به طوری که در بمباران ها مساجد هدف قرار می گیرند من می گویم آل سعود مانند صهیونیست هاست و فرقی با آنها ندارد.

مجروح یمنی گفت: من از ملت ایران صمیمانه تشکر می کنم چراکه آنها در این جنگ اخیر به ما توجه و عنایات زیادی کرده و به ما کمک رسانی کردند.

در انتهای راهرو بیمارستان بقیه الله به عیادت کودکی رفتم که روی یک ویلچر نشسته و بازدیدکنندگان را نگاه می کرد.

 

این کودک مجروح یمنی که بیشتر از ده سال نداشت در گفت و گو با خبرنگار دفاع پرس گفت: نام من ایمن هست در جنگ اخیربه همراه سایر کودکان و دوستان خودم شاهد حملات و تجاوز دشمنان به یمن هستیم.من مدت 17 روز است که با پدرم در این بیمارستان بستری شدم و از جامعه ایرانی تشکر و قدر دانی می کنم.

در ادامه بازدید از مجروحان یمنی به سراغ جوانی رفتیم که در بمباران هوایی سعودی امریکایی یک پای خود را از دست داده بود .

 

وی با اشاره به بمباران جنگنده های سعودی که منازل مسکونی را هدف قرار می دهند گفت: من اهل استان حجه و منطقه بیضاء هستم  و مدت 12 روز است که در این بیمارستان بستری شدم .من یکی از این مجروحان هستم که توسط جنگ و تجاوز آل سعود یک پای خود را از دست دادم.

 

شعار ما شعار اهل بیت(ع) است

مجروح یمنی دیگر که با اقتدار و روحیه بالایی در جمع عیادت کنندگان صحبت می کرد در باره حمله سعودی ها به یمن گفت: شعار ما شعار اهل بیت(ع) است و این چیزی است که سعودی ها و طراحان این جنگ را عصبانی کرده است.

وی ادامه داد: ماموران اطلاعاتی عربستان سعودی می گویند ما از تنها کسانی که می ترسیم اهل بیت(ع) و پیروان آنها هستند چراکه آنها قرآن می خوانند و به آن عمل می کنند .

وی خاطرنشان کرد: در شرایط امروز جهان اسلام کسانی به امت اسلام ضرر می زنند که قر آن می خوانند و به آن عمل نمی کنند.

سعودی ها از این جنگ هیچ چیزی به دست نمی آورند

خالق نوجوان یمنی دانش آموز کلاس دهم در ادامه این عیادت در گفت و گو با خبرنگار بین الملل دفاع پرس گفت: هواپیماهای سعودی به یمنی ها حمله می کنند و کودکان زیادی را هدف قرار داده و می کشند ما در راه خداوند مجاهدت می کنیم و انشالله به زودی پیروز می شویم.

 

از دوستان و هم سن و سالان خود می خواهم که به خداوند متمسک شوید انشالله پیروزی نزدیک است.

خالق گفت: سعودی ها از این جنگ هیچ چیزی به دست نمی آورند ما نیز در برابر آنها و از هیچ دشمن دیگری نمی ترسیم.

ما در پایان این دیدار برای ملت یمن آرزوی موفقیت و تشکیل یک یمن جدید با اراده مردمی کرده و خواستار پاک شدن زمین از لوث صهیونیست ها و حامیان آنها در منطقه شدیم.

گفت و گو از وجیهه سادات حسینی

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد پوررستم
|
-
|
۱۰:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۳/۰۶
0
1
خدا به ملت یمنی قدرت صبر بده.انشاا... به امید یزدان پاک پیروزی از ان یمنی هاست.ای خدا جونم میخوام سرباز راه امام زمان(عج) بشم.ظهورشو نزدیک کن..آمین.
نظر شما
پربیننده ها