سردار دکتر کارگر در اولین جلسه شورای راهبردی زنان و دفاع مقدس:

نتوانسته ایم جایگاه زنان در دفاع مقدس را به خوبی روایت کنیم

رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: متأسفانه دفاع مقدس خیلی مردانه شده است، همسران جانبازان ما حقیقتاً افرادی فداکار هستند و اگر تأثیرگذاری زنان ما در دفاع مقدس بیشتر از مردان نبوده باشد کمتر نیست.
کد خبر: ۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۴ - 10October 2013

نتوانسته ایم جایگاه زنان در دفاع مقدس را به خوبی روایت کنیم

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس در اولین جلسه شورای مشورتی راهبردی زنان در دفاع مقدس که با موضوع زنان در پژوهشکده بنیادحفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد اظهار داشت: وظیفه بنیاد، حفظ ارزش های دفاع مقدس می باشد و هرجا که در این کشور پیشرفتی انجام شده به سبب اقداماتی است که به سبک دفاع مقدس بوده است.

رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس با بیان اینکه پیشرفت های ما در زمینه سلول های بنیادی، انرژی هسته ای و سایر بخش ها به سبب ادامه تفکرات دفاع مقدس می باشد گفت: بنده نامه ای تنظیم کردم و خدمت آیت الله گلپایگانی مسئول دفتر مقام معظم رهبری دادم که ایشان خدمت رهبرمعظم انقلاب برسانند، در آن نامه به عقلانیت و معنویت در انتشار آثار دفاع مقدس تأکید داشتم و هفته دفاع امسال نیز با محوریت همین شعار بود. لذا ما در بیان خاطرات دفاع مقدس باید این سبک را درنظر داشته باشیم.

کارگر با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد دفاع مقدس مبنی بر اینکه دفاع مقدس مانند یک گنجینه است و باید آن را ویرایش و پیرایش و سپس برای مردم بیان کرد، افزود: یکی از مشکلات امروز ما در بیان آثار دفاع مقدس این است که مطالب مربوط به دفاع مقدس با پختگی لازم بیان نمی شود و نیاز به ویرایش دارد.

وی با بیان علت برگزاری این جلسه با حضور بانوان فعال در عرصه دفاع مقدس ابراز داشت: متأسفانه دفاع مقدس خیلی مردانه شده است، همسران جانبازان ما حقیقتاً افرادی فداکار هستند و اگر تأثیرگذاری زنان ما در دفاع مقدس بیشتر از مردان نبوده باشد کمتر نیست.

رئیس شورای مشورتی راهبردی زنان و دفاع مقدس تصریح کرد: در کشور ما متأسفانه آثاردفاع مقدس در شهرهای مختلف مانند خرمشهر و دزفول از بین رفته است درحالیکه کشورهای دیگر همچون سوریه و آلمان، برخی مناطق جنگی خود را نگه داشته اند تا آثارجنگ، خود گواه وقایع آن زمان باشد.

وی ادامه داد: با این حال بنیاد وظیفه خود را به خوبی انجام می دهد و همین هیئت امنایی که در اساسنامه آمده و حدود بیست سال نیز هیچ جلسه ای تشکیل نداده بود، در همین شش ماه، دو جلسه تشکیل داده است. سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس، خبرگزاری دفاع مقدس، باشگاه خبرنگاران دفاع مقدس و برخی اقدامات دیگر از جمله کارهایی هستند که برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس درهمین مدت کوتاه انجام شده است.

بهمن کارگر با بیان اینکه از ابتدای انقلاب تا کنون علی رغم نظر امام و رهبری کارهای زیادی در مورد زنان انجام نشده، گفت: مردانه کردن دفاع مقدس یکی از معضلات ما می باشد. فیلم هایی که در صداوسیما نیز ساخته شده واقعاً نتوانسته جایگاه زنان در دفاع مقدس را به خوبی روایت نماید.

رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس اضافه کرد: ما در مورد موضوع حجاب دنبال الگو می گشتیم که آن را در دفاع مقدس یافتیم. مقام معظم رهبری هم فرمودند که ما در کشورمان وقایع مختلفی داریم ولی هنر نداریم اما غربیها هنر دارند و نداشته هایشان را داشته می کنند.       

شایان ذکر است در این مراسم که باحضور سردار سرتیپ دکتر بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس برگزار شد، امیرسرتیپ دکتر محمدحسن نامی جانشین رئیس بنیاد حفظ و نشر ارزش های دفاع مقدس، دکتر مجتهدزاده معاون سابق رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، سردار سرتیپ دوم پیری رئیس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس، سویزی معاون وزیر آموزش و پرورش، سرهنگ حسن رسولی منفرد دبیرشورای راهبردی زنان، خانم ها اصلانی از بسیج جامعه زنان، شبابی از دانشگاه امام حسین(ع)، لاله افتخاری نائب رئیس فراکسیون ایثارگران در مجلس شورای اسلامی، آباد عضو شورای شهرتهران، رامهرمزی نویسنده جنگ و عضو تشکل جامعه ایثارگران، ورزدارجانشین سازمان بسیج جامعه زنان، شاه حسینی فیلم ساز، شایق از ایثارگران دفاع مقدس، حاج علی مسئول دبیرخانه ستادامور زنان در دفتر امور زنان ریاست جمهوری، دکتر روح الهی، دکتر سلیمی معاون امور زنان سازمان صداوسیما، دکتر مشایخی، دکتر ناهیدی، دکتر روح افزا معاون رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان کشور حضور داشتند.  

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار