یادداشت/

دخالت ها و تجاوزات آل سعود ؛ درد مشترک یمنی ها و بحرینی ها

آل سعود قرن هاست که به عنوان رهبر رژیم های مرتجع عربی در منطقه به دنبال حفظ منافع غربی عربی صهیونیستی است و برای تحقق آن سرکوب ارداه ملت های منطقه بویژه یمن و بحرین را در دستور کار قرار داده است.
کد خبر: ۴۴۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ - 08April 2015

دخالت ها و تجاوزات آل سعود ؛ درد مشترک یمنی ها  و بحرینی ها

گروه بین الملل دفاع پرس؛ وجیهه سادات حسینی:  یمن از سال ها پیش به عنوان یکی از همسایگان مهم عربستان سعودی و به عنوان حیات خلوت این کشور مطرح بوده است. در دوران حکومت علی عبدالله صالح سیاست های حمایتی یمن از عربستان سعودی در دستور کار بود، اما پس از بیداری اسلامی و شکل گیری انقلاب های مردمی، ملت یمن تصمیم به سرنگونی رژیم صالح گرفتند .

بیداری اسلامی در یمن به همت کمیته های مردمی برای مطالبات برحق ملت یمن شکل گرفت و مردم خواهان اداره کشور خود به دور از دخالت های خارجی بودند.

در این مدت عربستان سعودی با همکاری مزدوران داخلی به دنبال به قدرت رسیدن فردی در یمن بودند که منافع عربستان را مانند گذشته تامین کند بنابراین منصور هادی به عنوان رییس جمهور یمن انتخاب شد.

توطئه های منصور هادی در مدت حکومت بر یمن به زودی بر ملت یمن آشکار شد و هادی به درخواست عربستان سعودی استعفا کرد و یمن بار دیگر در بحران بزرگی قرار گرفت.

عربستان سعودی با حمایت و تقویت گروه های تروریستی چون القاعده به مبارزه با انصار الله پرداخت تا از طریق ایجاد جنگ داخلی در این کشور به تضعیف انصار الله و ایجاد بحران در یمن کمک کند.

حمله هوایی به یمن از سوی عربستان و تعدادی از کشورهای عربی عضو شورای خلیج فارس شاید آخرین تیر عربستان برای مبارزه با اراده مردمی و قدرت انصار الله باشد که این روزها مردم بی دفاع و غیر نظامیان که بیشتر از کودکان و زنان هستند را به خاک و خون می کشد تا منافع خود را در یمن از این طریق حفظ نماید.

دخات عربستان در بحرین

عربستان سعودی نه تنها در یمن برای حفظ منافع خود دست به هرگونه تجاوز و تعدی می زند بلکه در سایر کشورهای منطقه که مردم به دنبال اداره مستقل کشور خود بدون دخالت خارجی هستند دست به اقدامات وحشیانه و سرکوبگرایا نه ملت ها زدند.

ملت بحرین سال هاست که با تجاوز گری آل خلیفه متحد آل سعود در منطقه دست و پنجه نرم می کند وتجاوز آل سعود در بحرین به طور آشکار و رسمی از طریق استقرار ارتش عربستان سعودی در بحرین از سال 2011 در دستور کار قرار گرفته و مردم بحرین زیر سانسورتبلیغاتی  گسترده سعودی عربی با انواع شکنجه ها و محرومیت ها روبرو بوده و هستند.

مداخله عربستان سعودی در بحرین به طوری آشکار است که عربستان اقدام به ساخت پل های ارتباطی میان عربستان و بحرین کرده است.در ماه های گذشته دومین پل ارتباطی میان خاک بحرین و عربستان سعودی ساخته شد تا نه برای آسایش مردم بلکه به منظور اعزام سریع نیروهای عربستانی برای سرکوب مردم بحرین از آن استفاده می شود.

دخالت های عربستان سعودی در بحرین مخصوصا پس از آغاز انقلاب مردمی بحرین موجب اعتراض های مردم این کشور شده است.

عربستان صدها نیروی نظامی خود را برای سرکوب انقلاب و تظاهرات مسالمت آمیز مردم بحرین به این کشور اعزام کرده و ساخت پل جدید می تواند راه دخالت های این کشور در بحرین را هموارتر نماید.

خدمات متقابل رژیم های مرتجع عربی و عربستان سعودی

در مقابل خدمات عربستان به مزدوران و حاکمان بحرین و یمن آنها نیز خدمات متقابلی به آل سعود دارند.

به طوری که در تجاوز اخیر سعودی ها به یمن حمد بن عیسی آل خلیفه، پادشاه بحرین از تمام بحرینیها خواست تا برای پاسخ به درخواست پادشاه عربستان و ایجاد یک قدرت قانونی در یمن و اقدام در جهت اجرای توافقات سازمان یافته برای آن و عمل به منشور اتحادیه عرب و توافق در زمینه دفاع مشترک کشورهای عربی، در عملیات طوفان قاطع مشارکت کنند.

پادشاه بحرین اظهار کرد که کشورهای عربی در صفی یکپارچه و با مشروعیتی کامل در کنار هم خواهند ایستاد و با هر گونه کودتا در کشورهای عربی که زمینهساز طمعاندوزی سران منطقهای و خارجی با هدف تسلط بر کشورها و از جمله یمن باشد، مخالف هستند و آن را نمیپذیرند.

در واقع عربستان سعودی به عنوان رهبر رژیم های مرتجع عربی در منطقه به دنبال حفظ منافع خود که همان منافع مشترک غربی صهونیستی است حرکت می کند و تشکیل ارتش مشترک عربی که در اجلاس شرم الشیخ بار دیگر بر روی آن تاکید شد و جامعه عربی و غربی از آن استقبال کردند برای شکستن اراده ملت های منطقه بوجود می آید.

عربستان سعودی با همه هزینه هایی که برای تشکیلات نظامی خود صرف کرده است و با وجود سلاح های فراوانی که در انبارهای تسلیحاتی خود ذخیره کرده است، قادر به انجام کوچکترین اقدام موثربرای سرکوب اراده ملت ها نیست، اگر چه پیشرفته ترین سلاح های غربی را در اختیار دارد. در چند سال قبل شاهد بودیم که بلافاصله وقتی حوثی ها اراده کردند تا عمق چند کیلومتری خاک عربستان پیشروی کردند و پادگانی را که پسر ولیعهد وقت آل سعود، فرماندهی آن را به عنوان وزیر دفاع بر  عهده داشت به تصرف حوثی ها درآمد و همچنین تعداد زیادی تانک را به غنیمت گرفتند و آل سعود برای برگرداندن این تانک ها، مجبور شد مبالغی پول را بپردازد تا این تانک ها به عربستان برگردد.

تجاوزات آل سعود ملت های منطقه را متحد می کند

در هفته گذشته گروه « سرایا المختار» در بحرین، ضمن حمایت از مردم انقلابی یمن و انصار الله، با انجام عملیات « کلنا انصارالله» (همه ما انصارالله هستیم) در مرکز مزدوران "دوار 17" در بحرین باعث وحشت و دستپاچگی آل خلیفه  و آل سعود شدند. در بیانیه این گروه آمده است: این عملیات در یاری ملت یمن که این روزها دنباله روهای صهیونیست ها و در رأس آنها آل سعود و مافیایی آل خلیفه حمله گستاخانه ای علیه آنها آغاز کرده اند، انجام شد و پیامی حقیقی و واضح است.

واقعیت این است که این عملیات جدای از پیام آن، حاوی این نکته کلیدی است که اکنون که آل سعود به عنوان نماد دشمنی با بیداری اسلامی شهره شده است و دشمن شماره یک بیداری اسلامی و خواسته های مردم منطقه است.

انتهای پیام/ح

نظر شما
پربیننده ها