سردار مومنی خبر داد

کاهش 7.5 درصدی تصادفات رانندگی در نوروز 94

رییس پلیس راهور نیروی انتظامی از کاهش سوانح رانندگی از ابتدای تعطیلات نوروز امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: آمار تصادفات در هفته دوم تعطیلات تاکنون حدود 7.5 درصد کاهش داشته است.
کد خبر: ۴۳۹۰۰
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱ - 31March 2015

کاهش 7.5 درصدی تصادفات رانندگی در نوروز 94

به گزارش دفاع پرس به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سرتیپ "اسکندر مومنی"  رییس پلیس راهور ناجا  روز سهشنبه در بازدید از طرح نوروزی پلیس دراستان گلستان و در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: خستگی و خوابآلودگی، سرعت و سبقت غیرمجاز سه عامل اصلی سوانح رانندگی در نوروز 94 است.

 وی با بیان اینکه 42 درصد تصادفات این ایام مربوط به واژگونی خودرو به دلیل خستگی و خوابآلودگی رانندگان بوده است، افزود: توجه بیشتر به رانندگی نکردن در هنگام خستگی و خوابآلودگی، داشتن سرعت مجاز و پرهیز از سبقتهای غیرمجاز 70 درصد میزان سوانح در این بخش را کاهش میدهد.
 
به گفته وی، اگر رانندگان تنها 5 کیلومتر از سرعت خود بکاهند تا 15 درصد تصادفات کاهش خواهد یافت.
 
سردار مومنی اضافه کرد: از آغاز تعطیلات نوروزی تاکنون استانهای تهران، فارس، خراسان رضوی، کرمان و اصفهان به ترتیب دارای بیشترین میزان تصافات رانندگی بودهاند که دلیل آن حجم بالای تردد در محورهای این مناطق بوده است.
 
رییس پلیس راهور ناجا همچنین با یادآوری ایام پایانی تعطیلات نوروزی، از مسافران خواست که از موکول کردن زمان بازگشت به روز آخر پرهیز کنند.
 
وی گفت: موکول کردن زمان بازگشت به روز آخر سبب معطلی چند برابری نسبت به شرایط عادی در مسیرهای ارتباطی خواهد شد، زیرا ترافیک در این ایام بسیار سنگین میشود.
 
سردار مومنی بابیان اینکه ضریب سوانح رانندگی درایام پایانی تعطیلات نوروزی به دلیل خستگی سفر و عجله و شتاب در رسیدن به مقصد افزایش مییابد، افزود: برای کاهش تصافات بهتر است رانندگان بازگشت را در یکی از روزهای 12، 13 و یا 14 فروردین برنامهریزی کرده و یا به پانزدهم این ماه موکول کنند.
 
وی همچنین از رانندگان خواست در صورتی که مسیر استانهای شمالی بهویژه گلستان را برای سفر یا بازگشت از سفر انتخاب میکنند، مراقب عابرین پیاده و موتورسیکلت سوارها باشند، زیرا 72 درصد تصادفات در جادههای این مناطق به دلیل نزدیکی شهرها و تراکم بالای جمعیتی، برخورد با عابران پیاده و موتورسواران است.
 
سردار مومنی در ادامه از ترافیک پرحجم اما روان در اکثر جاده های کشور خبر داد و گفت: با وجود بارش باران در بیشتر استان های کشور و لغزندگی جاده ها، میزان تصادفات رانندگی طی 24 ساعت گذشته 22 درصد درمقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.
 
رییس پلیس راهور ناجا در ابتدای ورود به استان گلستان از دستگاه های خدمات رسان و همکار پلیس در طرح نوروزی بازدید و از زحمات آنان قدردانی کرد.
 
انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار