ماجرای گرفتار شدن جهادگران در سیلاب/ تولدی که لبخند را به لب جهادگران نشاند

در بین همه اتفاقات خوب و بد سفر جهادی به روستای احمد فداله، به دنیا آمدن فرزند یکی از اهالی در شرایطی که امکان انتقال مادر به شهر نبود، اتفاق خوشایندی شد تا لبخند را بر چهره همه جهادگران بنشاند.
کد خبر: ۴۳۸۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱ - 31March 2015

ماجرای گرفتار شدن جهادگران در سیلاب/ تولدی که لبخند را به لب جهادگران نشاند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اعزامی به اردوهای جهادی، با شروع تعطیلات سال جدید گروههای جهادی آماده حضور در مناطق محروم میشوند. گروهها از ماهها قبل کار شناسایی مناطق محروم را آغاز میکنند تا با شروع روزهای تعطیل و اوقات فراغت برای کمکرسانی و عمران و آبادانی عازم مناطق مختلف کشور شوند.

جبهه جهادی "منتظران خورشید" ازجمله گروههای فعال جهادی است که از سال 81 فعالیت خود را در مناطق محروم آغاز کرد. این گروه جهادی فعالیت در روستاهای سیستان، کردستان و خوزستان را نیز در کارنامه خود دارد.

امسال نیز این گروه جهادی ماهها قبل از آغاز تعطیلات سال نو به شناسایی مناطق محروم کشور پرداخت و از این بین منطقه سردشت شهرستان دزفول بهمنظور یاری رساندن به مردم منطقه و انجام فعالیتهای عمرانی انتخاب شد.

به همین منظور گروهی متشکل از حدود 20 نفر از خواهران و 60 نفر از برادران به مناطق عشایری احمد فداله و فداله عمران اعزام شدند. منطقهای با فاصله 7 ساعت از شهرستان دزفول و با حدود 1400 نفر از عشایر لر منطقه. محلی بکر و زیبا که به لحاظ نبود راه آسفالته، تردد و دسترسی به امکانات شهر را برای اهالی دشوار کرده است.

در اولین روز حضور جهادگران بارش بی سابقه باران و جاری شدن سیل باعث شد تا کار کمک رسانی و عمرانی منطقه با کندی صورت بگیرد؛ با این وجود در هر بار قطع باران تیمهای عمرانی، فرهنگی، پزشکی و غیره با سرکشی به روستاها  از نزدیک کار شناسایی و آمارگیری را انجام دادند.

با ادامه بارشها و جاری شدن سیل متاسفانه راههای ارتباطی مسدود و این امر باعث شد که خودروی حامل تجهیزات عمرانی واژگون شده و شرایط به گونهای پیش برود که نیروها نتوانند به کار خود ادامه دهند.

با گذشت چند روز از بارش باران و قطع راه ارتباطی، گروه با کمبود مواد غذایی رو به رو شد. شرایط خاص منطقه و نبود تجهیزات کافی باعث شد تا ستاد بحران استان با همکاری سپاه پاسداران و هلال احمر با ارسال بالگردی به منطقه گروه خواهران را با وجود درخواست آنان برای ماندن، از منطقه خارج کنند.

در بین همه اتفاقات خوب و بد سفر جهادی به روستای احمد فداله، به دنیا آمدن فرزند یکی از اهالی در شرایطی که امکان انتقال مادر به شهر وجود نداشت اتفاق خوشایندی شد تا لبخند را در به چهره همه جهادگران بنشاند. حضور پزشک و ماما در بین تیم امدادی خواهران باعث شد که نوزاد به سلامتی متولد شود و به گفته دکتر تیم، نام فرزند به پیشنهاد یکی از جهادگران، "محسن" انتخاب شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار