تحلیلگر ارشد صهیونیست: حمله به یمن به نفع رژیم صهیونیستی است

«دن شوفتن» کارشناس خاورمیانه و استاد دانشگاه حیفا با اشاره به تجاوزات عربستان و چند همراه آن به یمن تاکید کرد که این حملات «تحولی خوب از منظر رژیم صهیونیستی است».
کد خبر: ۴۳۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰ - 31March 2015

تحلیلگر ارشد صهیونیست: حمله به یمن به نفع رژیم صهیونیستی است

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، یک تحلیلگر صهیونیست و استاد دانشگاه حیفا تجاوزات عربستان و چند همراه آن به یمن را برای این رژیم «تحولی خوب» خواند.

در حالی که شش روز از آغاز حملات عربستان سعودی و چند همراه دیگر میگذرد، هر روز تحلیلها و خبرهای بیشتری از نفع رژیم صهیونیستی در تجاوز سعودیها به یمنیها منتشر میشود.

در حالی که پیشتر نتانیاهو از حملات سعودیها به یمن حمایت کرده(+)، «دن شوفتن» تحلیلگر خاورمیانه و استاد دانشگاه حیفا در اراضی اشغالی در مصاحبه با «عاروتص شوع» تاکید کرد که این تجاوز برای رژیم صهیونیستی «تحولی خوب» است.

این تحلیلگر صهیونیست گفت: «یمن در دهانه تنگه باب المندب قرار دارد جایی که سهم و میزان قابل ملاحظهای از نفت جهان از خلیج فارس و از طریق کانال سوئز به دریای مدیترانه و اروپا منتقل میشود».

این تحلیلگر با تکرار ادعاهای سعودیها و مقامات رژیم صهیونیستی درباره «تلاش ایران برای کنترل کامل یمن» هشدار داده و از حملات و تجاوزها به این کشور از سوی ریاض و دیگران حمایت کرد.

استاد دانشگاه حیفا همچنین تاکید کرد که مصر، ترکیه، عربستان سعودی، اردن و مراکش در موضوع «دفع تهدید ایران» نظر مشابهی با رژیم صهیونیستی دارند و بهتر است تلآویو با آنها در این موضوع «هماهنگی» کند.

شوفتن با «ناامیدکننده» خواندن سیاست خارجی آمریکا در این موضوع گفت: «سیاست آمریکا تا حدی گیج و تا حدی تحت هدایت ملاحظاتی شدیدا عجیب است. دیگر نمیتوان به این سیاست اعتماد کرد».

وی در ادامه این مصاحبه با جلوه دادن تصویر تکراری و نخ نما شده از تحولات منطقه مدعی تقابل شیعه و سنی شده و از آنچه تلاش کشورهای عربی برای مقابله با تهدید ایران خوانده، تمجید کرد.

این تحلیلگر تاکید کرد که تهدید ایران در یمن برای این رژیم «بسیار بد» بوده اما پاسخ عربستان و همراهان آن در تجاوز به یمنیها، «از منظر ملاحظات منطقهای اسرائیل، بسیار دلگرمکننده است».

در پایان این مصاحبه هم «دن شوفتن» تحلیلگر خاورمیانه و استاد دانشگاه حیفا گفت: «در مجموع، این(حمله به یمن) تحولی خوب از منظر اسرائیل است».

انتهای پیام/ک.ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار