ششمین روز تجاوزسعودی به یمن/

تداوم اعتراضات مردم یمن به تجاوز سعودی-آمریکایی/ هشدار درباره اقدام علیه اصحاب رسانه

جنگنده های سعودی در حالی به حملات خود به شهرهای مختلف یمن ادامه می دهند که اعتراضات علیه این تجاوز سعودی و آمریکایی در شهرهای مختلف همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۴۳۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲ - 31March 2015

تداوم اعتراضات مردم یمن به تجاوز سعودی-آمریکایی/ هشدار درباره اقدام علیه اصحاب رسانه

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس به نقل از شبکه المنار، جنگندههای متجاوز سعودی منازل شهروندان بی گناه یمنی را در إب هدف قرار دادند که بر اثر این حملات تعدادی از افراد بیگناه که در میان آنها زنان و کودکان دیده می شوند کشته شده اند.

از سوی دیگر بر اثر حملات جنگنده های سعودی به اردوگاه آوارگان در استان الحجه 15 یمنی دیگر شهید شدند. بر اثر حملات هوایی جنگنده های سعودی به مناطق مجاور فرودگاه عدن نیز شماری دیگر به شهادت رسیدند.

منابع یمنی اعلام کردند: بر اثر حملات روز گذشته جنگندههای سعودی به اردوگاه آوارگان در استان حجه یمن 40غیر نظامی شهید و 250 نفر دیگر زخمی شدند. بر اثر حمله به اردوگاه شماره یک در المرزق که بیش از 4000 آواره در آن به سر میبرند نیز شماری زیادی شهید و زخمی شدند.

تداوم اعتراضات به حملات سعودی-آمریکایی به یمن

اعتراضات به تجاوز سعودیها به یمن همچنان ادامه دارد. روز گذشته یمنیهای مقیم انگلیس در لندن تظاهراتی علیه این تجاوز برگزار کردند.در این تظاهرات جمع زیادی از فعالان حقوق بشری یمنی مشارکت داشتند و شرکت کنندگان در این تظاهرات تجاوز ددمنشانه سعودی ها به یمن و کشته و زخمی شدن زنان و کودکان بی گناه را محکوم کردند و درباره تبعات این اقدام به سعودیها هشدار دادند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات این اقدامات را عاملی برای شعله ور شدن بیشتر منطقه و وخیم تر شدن اوضاع آن و افزایش رنجهای ملت یمن دانستند و بیان کردند که وخامت اوضاع یمن به زیان منطقه و صلح بین المللی است.

از سوی دیگر عبدالله محسن ضبعان از مسئولان استان صنعاء در سخنانی که در جمع تظاهرات کنندگان در این استان ضمن تاکید بر ضرورت مقابله با تجاوز ظالمانه به رهبری سعودی ها و همپیمانان مزدور آنها به یمن اعلام کرد: حملات جنگندههای ائتلاف شر فقط انصارالله را هدف قرار نمی دهد بلکه همه ملت یمن را هدف قرار می دهد.

وی از همه طیفهای سیاسی یمنی خواست که برای حل مشکل و بحران داخلی یمن به گفتگو روی آورند.

شرکت کنندگان در این تظاهرات اعلام کردند: این حملات فقط گروه خاصی را هدف قرار نداده است بلکه انقلاب یمن که با بردگی و سرسپردگی یمن به خارج مخالفت کرده را هدف قرار داده است و این حملات که قربانیان آن را کودکان و زنان تشکیل میدهند باید متوقف شود.

شرکت کنندگان در این تظاهرات موافقت و همبستگی خود را ارتش و کمیتههای مردمی در مقابله با این تجاوز و پاکسازی کشور از لوث تکفیریهای ساخته آمریکا و عربستان اعلام کردند.

در استان عمران یمن نیز تظاهراتی در محکومیت تجاوز سعودی ها برگزار و در آن بر ضرورت بسیج عمومی تاکید شد.شرکت کنندگان در این تظاهرات پایداری ارتش و کمیته های مردمی را مورد ستایش قرار دادند.

در زمار نیز تظاهرات در محکومیت تجاوز سعودیها برگزار شد و در آن نقض حاکمیت یمن و استقلال آن و کشته شدن افراد بی گناه محکوم شد.در استان الحدیده نیز حملات سعودیها به یمن محکوم شد و تظاهرات کنندگان اعلام کردند که این حملات زیر ساختهای یمن که متعلق به همه ملت این کشور است را هدف قرار داده است.

شرکت کنندگان در این تظاهرات حملات موسوم به طوفان قاطعیت را محکوم کردند و آن را نقض حاکمیت یمن و تهدید امنیت و وحدت یمن دانستند و خواستار توقف فوری این حملات شدند.

در استان المحویت نیز تظاهراتی در محکومیت تجاوز سعودیها برگزار شد.

هشدار درباره اقدام علیه اصحاب رسانه

اتحادیه روزنامه نگاران یمنی متجاوزان سعودی و ائتلاف شرکت کننده در عملیات موسوم به طوفان قاطعیت را مسئول امنیت و سلامتی اصحاب رسانه دانست و بیان کرد: هر اقدام خطرناکی نه تنها با واکنش روزنامه نگاران یمنی بلکه با واکنش روزنامه نگاران بین المللی روبرو خواهد شد.

در بیانیه این اتحادیه آمده است: هر گزندی که به اصحاب رسانه وارد شود نقض آزادی بیان و همه قوانین و معاهده های بین المللی است.

از سوی دیگر یک منبع در وزارت بهداشت یمن با اشاره به اینکه مراکز درمانی و بهداشتی این کشور با تمام توان در حال خدمات رسانی به زخمی شدگان یمنی است ضمن محکوم کردن حملات جنگندههای سعودی به اردوگاه های آوارگان یمنی و کشته و زخمی شدن شماری بر اثر این حملات درباره حمله به مراکز درمانی هشدار داد و از همه سازمانهای بین المللی و در راس آنها سازمان بهداشت جهانی و صلیب سرخ بین المللی و یونیسف و پزشکان بدون مرز و دیگر سازمان بشردوستانه خواست که از مراکز درمانی دیدار کنند تا متوجه بیطرفی این مراکز شوند.وزارت بهداشت یمن بر ضرورت احترام گذاشتن به قوانین بین المللی تاکید کرد.

انتهای پیام/ک.ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار