محل شهادت فرمانده سرّی‌ترین قرارگاه جنگ/ معجزه مادر شهید در نشان دادن محل شهادت فرزندش + تصویر

قرارگاه نصرت سرّی‌ترین قرارگاه ایران در جنگ تحمیلی به فرماندهی علی هاشمی در علمیات خیبر درخشید و جزایر مجنون تا ابد نام او و همرزمانش را در دل خود به خاطر سپرد.
کد خبر: ۴۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷ - 31March 2015

محل شهادت فرمانده سرّی‌ترین قرارگاه جنگ/ معجزه مادر شهید در نشان دادن محل شهادت فرزندش + تصویر

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اعزامی به راهیان نور، اعراب منطقه خوزستان "علی هاشمی" را به خوبی میشناسند. اگرچه تا ماهها و بلکه سالها موقعیت علی هاشمی برای رزمندههایی که با او کار میکردند قابل شناسایی نبود، اما بعد از عملیات خیبر، نقش ویژه علی هاشمی در ایجاد قرارگاه نصرت با همکاری تعدادی از نیروهای جوان سپاه دشت آزادگان روشن شد.

علی هاشمی و نیروهایش به واسطه آشنایی کامل با فرهنگ عشایر عرب خوزستان و منطقه دشت آزادگان در دل دشمن نفوذ کرده و از این طریق اطلاعات مهم و سرّی را برای انجام عملیات خیبر به دست میآوردند. همرزمان او تعریف میکنند که علی با پوشیدن دشداشه عربی به میان نیروهای عراقی میرفت و از آنجا که به خوبی به زبان عربی محلی صحبت میکرد میتوانست اطلاعات مهمی را از نیروهای عراقی بگیرد.

 

قرارگاه نصرت سرّیترین قرارگاه جنگ به فرماندهی علی هاشمی در علمیات خیبر درخشید و جزایر مجنون تا ابد نام او و همرزمانش را در خاطر خود سپرد.

تا سالها پس از ناپدید شدن علی هاشمی همه گمان میکردند صدامیان او را به اسارت گرفتهاند، پس برای به خطر نیفتادن وی حرفی از اسارت او زده نمیشد. بعد از گذشت 23 سال از جنگ، با معجزه مادر شهید و نشان دادن نشانی منطقه هور، تیم تفحص پیکر علی هاشمی را در منطقهای که امروز یادمان هور و محل شهادت علی هاشمی در آن بنا شده است کشف کردند، و آن را در گلزار شهدای اهواز به خاک سپردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها