یک جنگنده «اف-15» دیگر عربستان در آب‌های یمن سقوط کرد

عربستان به سقوط یک جنگنده خود در آب‌های یمن اذعان و اعلام کرد که آمریکا دو خلبان آن را نجات داده است.
کد خبر: ۴۳۸۴۲
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶ - 28March 2015

یک جنگنده «اف-15» دیگر عربستان در آب‌های یمن سقوط کرد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، طی 8 ساعت گذشته، رسانهها از سقوط دومین جنگنده عربستان سعودی خبر دادند. بامداد امروز شنبه پدافند هوایی ارتش یمن در شمال صنعاء یک جنگنده سعودی را ساقط و خلبان آن را اسیر کرد.

خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، ساعاتی بعد از انتشار خبر سرنگونی جنگنده عربستانی در شمال صنعاء، از سقوط جنگنده «F-15-S» در آبهای دریایی سرخ خبر داد و مدعی شد که بر اثر اختلال فنی سقوط کرده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از رسانههای عربستانی نوشت: رسانههای رسمی عربستان به نقل از یک مقام مسئول در وزارت دفاع اعلام کردند که یک جنگنده از نوع اف.15 در دریای سرخ دچار اختلال فنی شد؛ به طوری که دو خلبان مجبور به ایجکت شدند، اما خوشبختانه با کمک آمریکاییها نجات یافتند و اکنون در سلامت کامل هستند.

بنا بر این گزارش، یک مسئول در وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز اعلام کرده است که ارتش این کشور موفق شد که پس از درخواست عربستان، دو خلبان این کشور را در آبهای بینالمللی با یک دستگاه بالگرد از جیبوتی کمک کند.

عربستان با کمک چند کشور عربی و با پشتیبانی اطلاعاتی و سیاسی آمریکا از بامداد پنجشنبه حملات هوایی شدیدی را به نقاط مختلف یمن به بهانه آنچه «بازگرداندن رئیسجمهور قانونی یمن به منصب خود» میخواند، آغاز کرده است.

مصر، ترکیه، پاکستان، امارات و قطر از جمله کشورهایی هستند که اقدام عربستان را حمایت کردهاند، اما اتحادیه اروپا با بیان اینکه اقدام نظامی راه حل یمن نیست، به این اقدام اعتراض کرده و روسیه و چین دو عضو شورای امنیت نیز خواستار توقف حملات شدهاند.

انتهای پیام/ک.ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار