وزیر دفاع پاکستان:اسلام آباد در صورت تهدید مرزهای عربستان به ریاض کمک می کند

وزیر دفاع پاکستان با حضور در پارلمان این کشور اعلام کرد که دولت تاکنون تصمیمی برای شرکت در جنگ یمن نگرفته اما در صورت تهدید مرزهای عربستان به مقامات ریاض کمک خواهد کرد.
کد خبر: ۴۳۸۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴ - 28March 2015

وزیر دفاع پاکستان:اسلام آباد در صورت تهدید مرزهای عربستان به ریاض کمک می کند

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس،  «خواجه آصف» وزیر دفاع پاکستان به نمایندگان پارلمان این کشور گفت: دولت اسلامآباد تاکنون تصمیمی نهایی برای شرکت در جنگ یمن نگرفته اما در صورت تهدیدجغرافیایی عربستان، از این کشور دفاع خواهد کرد.

وی افزود: دولت پاکستان در رابطه با شرکت در جنگ یمن با پارلمان این کشور مشورت خواهد کرد.

آصف اظهار داشت: مخالفت احزاب اپوزیسیون پاکستان درمورد عدم شرکت این کشور در جنگ یمن درست نیست اما دولت نیز تاکنون هیچ تصمیمی در این خصوص نگرفته است.

وزیر دفاع پاکستان تاکید کرد: عربستان کشور برادر و اسلامی پاکستان است و در صورت تهدید جغرافیایی آن، واکنش نشان خواهد داد.

وی افزود: دولت اسلامآباد آگاه است که «لیبی»، «عراق» و «سوریه» در حال جنگ هستند و اکنون جنگی در یمن نیز آغاز شده است اما از عربستان دفاع خواهد کرد.

خواجه آصف اظهار داشت: اسلامآباد امیدوار است که «اتحادیه عرب» در این خصوص هرچه زود تر راه حلی پیدا کند.

احزاب «تحریک انصاف» و «مردم پاکستان» با ابراز مخالفت از شرکت این کشور در عملیات آمریکا- عربستان و متحدین آنها در جنگ یمن اعلام کردند که اسلامآباد نباید درگیر جنگ منطقهای این کشور و عربستان شود زیرا چنین کاری باعث نابودی پاکستان خواهد شد.

«نواز شریف» نخست وزیر پاکستان، روز گذشته در اجلاسی در سطوح عالی مقامات حکومتی و نظامی این کشور گفت: اگر امنیت عربستان مورد تهدید واقع شود، اسلامآباد برای حمایت از ریاض واکنش نشان خواهد داد.

«تسنیم اسلم» سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان نیز پیش از این در گفتوگوی هفتگی با خبرنگاران اعلام کرده بود که عربستان از دولت اسلامآباد خواسته تا برای مبارزه با جنبش الحوثی در یمن به این کشور نیروی نظامی اعزام کند.

اسلم گفته بود که اسلامآباد در حال رایزنی در این خصوص است و سفارت پاکستان در یمن نیز در آماده باش کامل به سر میبرد.

انتهای پیام/ک.ح

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار