بروجردی در جمع خبرنگاران:

شکست عملیات عربستان در یمن از امروز قابل پیش‌بینی است/تبعات حمله به یمن دامنگیر دولت عربستان خواهد شد

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به حمله عربستان به یمن،گفت: تبعات این حمله سالیان سال گریبان‌گیر دولت سعودی خواهد بود.
کد خبر: ۴۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶ - 28March 2015

شکست عملیات عربستان در یمن از امروز قابل پیش‌بینی است/تبعات حمله به یمن دامنگیر دولت عربستان خواهد شد

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس،  علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم تشییع پیکر همسر آیتالله جنتی دبیر شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره اظهارات اخیر رئیس جمهور ترکیه مبنی بر نقشآفرینی منفی ایران در منطقه و تلاش برای شکلدهی حکومت شیعی گفت: اگر سیاستهای ترکیه را در طول سالهای اخیر به شکل یک زنجیره تصور کنیم بسیاری از حلقههای آن منفی و جزء سیاستهای شکستخورده بوده است.

وی با بیان اینکه سیاستهای دولت ترکیه در قبال سوریه یکی از نمونههای شکست سیاستهای این کشور است، اظهار داشت: ترکیه سالهاست با ایجاد تسهیلات برای تروریستها و ایجاد فرصت برای آموزش و اعزام و تقویت آنها رعایت حق همسایگی با کشور اسلامی مانند سوریه را انجام نداد و سیاستهای آن مبتنی بر تغییر نظام حاکم در این کشور بود که در نهایت به شکست انجامید.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: علیرغم آنکه جمهوری اسلامی ایران پیوسته به کشور مسلمان و همسایه خود یعنی ترکیه احترام گذاشته چنین موضع گیریهای از سوی اردوغان به هیچ وجه قابل قبول نیست.

بروجردی با اشاره به نقش وحدت آفرین ایران در منطقه تصریح کرد: ما بنیانگذار دارالتقریب در جهان اسلام و منادی وحدت هستیم و نکاتی که اردوغان مبنی بر تلاش ایران برای ایجاد حاکمیت شیعی گفته نکته کاملا غلطی است.

بروجردی با اشاره به کمکهای ایران به گروههای مقاومت در سراسر منطقه تصریح کرد: بیشترین حجم کمکهای ایران به گروههایی است که از برادران اهل سنت ما هستند و در این میان از گروههایی مانند حماس و جهاد اسلامی میتوان نام برد که دریافتکننده کمکهای ایران برای مبارزه با رژیم صهیونیستی هستند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: امیدواریم این کجراههای که دولت ترکیه در آن قرار گرفته است تغییر کرده و سیاستهای این کشور در قبال منطقه تغییر کند.

بروجردی در پاسخ به سوال دیگری درباره تجاوز اخیر رژیم آلسعود به یمن گفت: این جزء سیاستهای مستکبرانه عربستان سعودی در منطقه است و سالیان زیادی است که این سیاستها در قبال کشور همسایه عربستان یعنی یمن ادامه دارد و دولت سعودی از همه اهرمهای خود در چند سال گذشته استفاده کرد تا سیاستهای خود را در این کشور پیاده کند ولی در این راه شکست خورد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: مردم یمن از قرنها قبل مردمی شجاع، سلحشور و استواری بودند و علیرغم فقر اقتصادی که در این کشور حاکم است بدون تردید عربستان و مجموعه ائتلافش حریف مردم یمن نمیشوند.

وی تصریح کرد: شکست عملیات عربستان در یمن از امروز قابل پیشبینی بوده و تبعات آن برای سالها دامنگیر این کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار