گزارش دفاع پرس از آخرین اخبار یمن/

حمله عربستان به یمن با مشارکت غربی ها/شلیک اولین موشک جنبش انصار الله به سوی عربستان سعودی

هم اکنون منابع خبری سعودی از مشارکت این کشور در نبرد ضد یمن با مشارکت بیش از 150 جنگنده خبر داده است و گفته می شود منابع سعودی از حضور بیش از یکصد هزار نظامی سعودی در این نبرد خبر داده است.
کد خبر: ۴۳۷۸۸
تاریخ انتشار: ۰۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷ - 26March 2015

حمله عربستان به یمن با مشارکت غربی ها/شلیک اولین موشک جنبش انصار الله به سوی عربستان سعودی

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، یمن چند ماه است که شاهد تحولات گسترده در عرصه سیاسی و بین الملل است. ملت یمن به دنبال خواسته های مشروع خود به رهبری جنبش انصار الله هستند و خواهان اداره کشور بدون دخالت خارجی اما این کشور از آنجا که حیات خلوت عربستان سعودی و کشورهای حاشیه خلیج فارس محسوب می شود و دارای موقعیت استراتژیک است کانون توجهات منطقه ای و دخالت های خارجی قرار گرفته است.

پس از استعفای منصور هادی رییس جمهور یمن با هدایت عربستان و گریختن او به سمت جنوب این کشور انصار الله کمیته ای را برای هدایت تحولات کشور به کمک مردم تشکیل داد اما عربستان و کشورهای عضو شورای خلیج فارس که منافع خود را در خطر می دیدند توطئه هایی گسترده ای برای برکناری انصار الله و هدایت یمن به شیوه خود در دستور کار قرار دادند.

حمله عربستان و کشورهای عربی و غربی به یمن

عربستان سعودی بامداد پنجشنبه به بهانه حمایت از رئیسجمهور مستعفی یمن، در این کشور دست به اقدام نظامی زده و گفته میشود که چندین نقطه را هدف قرار داده است.

عادل الجبیر نماینده عربستان در سازمان ملل گفته است که حملات این کشور بیش از یک شهر و یک منطقه را در یمن شامل میشود.

وی مدعی شد که ریاض برای حمایت و پشتیبانی از «دولت مشروع» یمن دست به مداخله نظامی در این کشور زده است.

سرنگونی جنگنده های سعودی توسط یمن

خبرنگار شبکه خبری العالم از صنعا گزارش داد که واحد پدافند هوایی ارتش یمن توانسته است دو فروند هواپیمای متجاوز ارتش رژیم سعودی را بر فراز صنعا سرنگون کند.

وی به نقل از پایگاه وزارت دفاع یمن افزود: واحدهای پدافند هوایی ارتش یمن به مقابله با چند حمله هوایی ارتش رژیم سعودی به پایگاه هوایی الدیلمی در شهر صنعا پرداختند.

مشارکت ناوگان دریایی کشورهای غربی در جنگ تحمیلی علیه یمن

شبکه خبری اسکای نیوز عربی هم در خبری فوری اعلام کرد: هم اکنون ناوگان دریایی کشورهای غربی مستقر در دریای سرخ و تنگه باب المندب در عملیات  علیه یمن مشارکت و حضور دارند.

برهامی وزیر امور خارجه مصر هم در سخنانی ضمن اعلام حمایت کشورش از جنگ تحمیلی برضد یمن حوثی ها را گروهی تندرو و خطرناک برای کل منطقه و کشورهای عربی دانست.

مشارکت ده کشور عربی در جنگ علیه یمن

در این تجاوز و جنگ تحمیلی برضد کشور یمن تاکنون رسما مشارکت بحرین و امارات متحده عربی و قطر و مصر و پاکستان و کویت و اردن و سودان و مغرب با سرکردگی عربستان سعودی و حمایت لجستیکی آمریکا و کشورهای غربی تایید شده است..

هم اکنون جنگنده های این کشورهای متجاوز در جنگ ضد یمن مشارکت دارند وبراساس اطلاعات رسیده از صنعاء عربستان سعودی با حضور و مشارکت 30 هزار نظامی خود در جنگ ضد یمن مشارکت کرده است.

شلیک اولین موشک جنبش انصار الله به سوی عربستان سعودی

علی العماد عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله در گفتگو با شبکه خبری المیادین تاکید کرده است که ملت یمن برای رویارویی با تجاوزها با یکدیگر متحد میشوند و جنبش انصار الله آخرین تحولات را به دقت بررسی میکند.

وی همچنین تاکید کرد که در لحظات اولیه آغاز حمله عربستان به یمن اولین موشک از استان صعده به سوی خاک عربستان شلیک شده است.

انصارالله خبر شهادت رهبران خود را تکذیب کرد

«علی القحوم» یکی از رهبران انصارالله در واکنش به اخبار منتشر شده در برخی از رسانههای منطقهای و فرامنطقهای مبنی بر کشته شدن برخی از رهبران این جنبش در تجاوز اخیر عربستان گفت: این اخبار به هیچ عنوان صحت ندارد، بلکه با هدف سرپوش گذاشتن بر کشتار غیر نظامیان در تجاوز عربستان انتشار یافته است.

افزایش شمار شهدای یمن

شمار شهدای تجاوز آمریکا و عربستان سعودی و ده کشور عربی دیگر به اتفاق پاکستان به یمن به 25 شهید افزایش یافت.

بخش اورژانس بیمارستانی وزارت بهداشت یمن در این باره اعلام کرد: شمار زخمیان این تجاوز هم در حال حاضر به 40 زخمی رسیده است.

انتهای پیام/ک.ح

نظر شما
پربیننده ها