محل شهادت فرمانده سری‌ترین قرارگاه جنگ +تصاویر

مادر شهید منطقه شهادت پسرش علی را نشان می‌دهد و در محلی که امروز به نام یادمان هور شناخته می‌شود، پیکرش تفحص شد.
کد خبر: ۴۳۴۶۳
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۶ - 16March 2015

محل شهادت فرمانده سری‌ترین قرارگاه جنگ +تصاویر

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اعزامی به سرزمینهای راهیان نور، عربهای منطقه خوزستان نام علی هاشمی را به خوبی به یاد دارند و او را میشناسند.

سال های جنگ هاشمی به واسطهی زندگی در منطقه عرب نشین خوزستان و تسلط به زبان عربی توانست گروهی از سپاهیان دشت آزادگان را در قالب قرارگاهی سری به نام قرارگاه نصر که تنها خود او و محسن رضایی از آن خبر داشتند، تشکیل دهد.

اگر چه تا ماه ها شاید هم سالها موقعیت علی هاشمی برای رزمندگانی که با او کار میکردند قابل شناسایی نبود اما بعد از خیبر، نقش موثر وی در ایجاد قرارگاه نصرت برای همگان روشن شد.

قرارگاه نصر به عنوان سری ترین قرارگاه جنگ به فرماندهی علی هاشمی در عملیات خیبر درخشید و جزایر مجنون و هورالعظیم تا ابد نام علی هاشمی و همرزمانش را  در سینه خود ثبت کرد تا سال ها پس از ناپدید شدن علی هاشمی بازماندگان گمان میکردند عراق او را به اسارت گرفته است. پس برای به خطر نیافتادن موقعیت او حرفی از ناپدید شدنش نمیزدند.

بعد از 23 سال با معجزه مادر شهید و نشان دادن منطقه شهادت او پس از تفحص پیکر علی هاشمی در منطقهای که امروز به نام یادمان هور مشهور است کشف شد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای اهواز به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار