رئیس پلیس آگاهی ناجا خبر داد

ادامه فعالیت قرارگاه مبارزه با سرقت در سال 94/ اسیدپاشی اصفهان همچنان در اولویت ناجا

رئیس پلیس آگاهی ناجا از تمدید فعالیت قرارگاه مبارزه با سرقت در سال 94 خبر داد.
کد خبر: ۴۳۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۸ - 15March 2015

ادامه فعالیت قرارگاه مبارزه با سرقت در سال 94/ اسیدپاشی اصفهان همچنان در اولویت ناجا

به گزارش خبرنگار انتظامی دفاع پرس، سردار محمدرضا مقیمی رئیس پلیس آگاهی ناجا صبح امروز در نشست خبری به اصحاب رسانه گفت: برای برقراری امنیت بهویژه در حوزه سرقت، سال گذشته «قرارگاه مبارزه با سرقت» کار خود را آغاز کرد.

وی ادامه داد: تقویت و توسعه فعالیتهای اطلاعاتی و بهرهگیری از تجهیزات و آزمایشگاهها و بحث کشف علمی جرم هماکنون در دستور کار پلیس آگاهی قرار دارد؛ بر همین اساس ما به دنبال رسیدن به هر کارآگاه یک محقق هستیم و باید این موضوع را در پلیس نهادینه کنیم

رئیس پلیس آگاهی ناجا با اشاره به نزدیک شدن به ایام عید اظهار داشت: در آستانه سال نو نشستهای مختلفی را با مسئولان بانکها داشتیم تا مردم بتوانند از صندوق امانات استفاده کنند تا از این طریق میزان جرم کاهش و ریسک جرم برای مجمان افزایش یابد.

سردار مقیمی گفت: سه عامل «فضای جرم»، «مجرم»، و «قربانی» با یکدیگر ارتباط مستقیم دارند، که برای همین ما باید این سه موضوع را در مبارزه با سرقت در نظر داشته باشیم.

این مقام ارشد انتظامی از تمدید فعالیت قرارگاه مبارزه با سرقت در سال 94 خبر داد و افزود: در سال گذشته میزان وقوع سرقت 1.33 درصد کاهش و در روند کشف 8 درصد پیشرفت داشتهایم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در ادامه این نشست، از وجود 400 هزار شرکت صوری در کشور خبر داد و اظهار داشت: متاسفانه هیچ نهادی متولی نظارت بر فعالیت این شرکتها نیست، و همین باعث میشود تا تعداد زیادی از مردم دچار ضرر مالی شوند.

وی همچنین به میزان کشفیات و آمار سرقت در کشور اشاره کرد و گفت: آمار سرقت از منزل نسبت به سال گذشته یکدرصد رشد داشته، و میزان سرقت از مغازه 5درصد کاهش، سرقت خودرو 6درصد کاهش، سرقت موتورسیکلت 9 درصد کاهش و سرقت قطعات و لوازم داخلی خودرو که عموما 30 درصد سرقتها را به خود اختصاص میدهند، 4 درصد کاهش یافته است.

سردار مقیمی با اشاره به اینکه پیگیری پرونده اسیدپاشی اصفهان همچنان در اولویت پلیس آگاهی قرار دارد، خاطرنشان کرد: بهصورت مستمر روی این موضوع در حال کار هستیم، و انتظار ما کشف پرونده است. با توجه به اطلاعات رسیده تمام تلاش را داریم تا مجرم یا مجرمین را دستگیر کنیم، اما نمیتوانیم زمان مشخصی برای دستگیری متهمین ارائه دهیم.

رئیس پلیس آگاهی ناجا از افزایش 8 درصدی دستگیری سارقان حرفهای در سال جاری خبر داد و افزود: هدف ما برخورد با سارقان حرفهای است، تا از این طریق سرقتهایی که بیشتر مورد آزار و اذیت مردم میشود را کاهش داد.

وی در پاسخ به سوال دفاع پرس مبنی بر اینکه برنامهای برای جلوگیری از بروز جرم در قالب «پلیس افتخاری» در دستور کار پلیس آگاهی قرار دارد یا خیر گفت: یکی از سرقتهایی که در سطح جامعه رخ میدهد سرقت در پوشش لباس پلیس است؛ بر همین اساس واحدهای نظارتی توجه ویژهای را به این جرم دارند. ما در زمینه پلیس افتخاری نباید اصل قضیه را زیر سوال ببریم، بلکه باید با بسترهای وقوع جرم مبارزه شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار