صادق خرازی در گفتگو با «دفاع پرس»:

ایران در مذاکرات از هدف و اصول خود نباید عقب بیاید/تنها راهی که در برابر ایران جوابگو خواهد بود راه عقلانیت است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: طرف غربی به خاطر اراده‌ای که در جمهوری اسلامی دیده است تمام سعی شیطنت‌آمیز خود را به کار می‌برد تا موفقیت برای ایران حاصل نشود و آنچه مهم است این است که جمهوری اسلامی در هدف گذاری های خود موفق بوده و از اصول و اهداف خود نباید عقب بنشینیم.
کد خبر: ۴۳۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۲ - 15March 2015

ایران در مذاکرات از هدف و اصول خود نباید عقب بیاید/تنها راهی که در برابر ایران جوابگو خواهد بود راه عقلانیت است

صادق خرازی کارشناس مسائل سیاسی و سفیر و معاون اسبق ایران درسازمان ملل متحد در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی  دفاع پرس، درباره آینده پیش روی مذاکرات ایران و گروه 1+5 با توجه به اینکه تنها سه هفته به پایان مدت توافق نهایی میان دو تیم مذاکره کننده باقی است گفت: اگر مذاکره کنندگان تا به امروز برای حقوق حقه مردم  با استقامت و پایداری ایستادگی کردهاند به پشتوانه دو عنصر رهبری معظم انقلاب و مردم یعنی ملت بزرگ ایران بوده است.

وی سال آینده را سالی توام با نصرت و پیروزی در عرصه هستهای خواند و اظهار داشت: امیدواریم سال آینده سالی همراه با نصرت و پیروزی در عرصه هستهای برای مردم باشد و پایان تحریمها را شاهد باشیم، آنچه که از ادبیات سیاسی موجود بینالملل دریافت میشود و از بستر سازکارهای جنگ روانی و تبلیغاتی در هر حرکت کنش و واکنش سیاسی پیش میآید، این است که نظام سلطه با یک قدرت منطقهای به نام ایران باید کنار بیاید.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: زمانی ایران کشوری معمولی و متعارف بود و کشورهای غربی از سازکارهای مختص بهره میگرفتند و در جهت منویات خود استفاده میکردند برای تهدید و تحریم و تحقیر ایران، ولی امروز افراط و تفریط در مصاف گفتگوها با ایران جوابگو نیست و تنها راهی که در برابر ایران جوابگو خواهد بود راه عقلانیت و درک مشترک است.

خرازی عقلانیت و درک مشترک را راهی برای رسیدن به گفتمانی برابر در نشستهای هستهای دانست و بیان کرد: درک متقابل و مشترک جمهوری اسلامی و طرف غربی را به نتایج خوبی میرساند، البته اینها تمام تحلیل است ولی اطلاعاتی که گویای این موضوع باشد که کارها و مذاکرات به نتیجه نهایی میرسد، وجود ندارد.

سفیر و معاون اسبق ایران درسازمان ملل متحد ولع رژیم صهیونیستی و دغدغه اعراب منطقه را نشاندهنده اراده ایران بیان کرد و اظهار داشت: طرف غربی به خاطر ارادهای که در جمهوری اسلامی دیده است تمام سعی شیطنتآمیز خود را به کار میبرد تا موفقیت برای ایران حاصل نشود و آنچه مهم است این است که جمهوری اسلامی در هدف گذاری های خود موفق بوده و از اصول و اهداف خود نباید عقب بنشینیم.

جمهوری اسلامی در مسیر توسعه هستهای نباید هیچگونه تردیدی به خود راه دهد چرا که شورای امنیت حقوق ملتها و کشورهای عضو "NPT" را مشخص کرده است و ما برای راستی آزمایی تا به حال هر گونه آزمایشی را انجام دادهایم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها