نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «دفاع پرس»:

حضور ملت ما در راهیان نور در حقیقت تداوم دفاع از انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی است

احمد سالک کاشانی گفت: حضور ملت ما در راهیان نور در حقیقت تداوم دفاع از انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی است و البته این حضور خواص بسیار زیادی در خود مستتر دارد که اولین نقش آن را می‌توان به زنده نگه داشتن یاد شهدا که به فرمایش مقام معظم رهبری کمتر از شهادت نیست اشاره کرد.
کد خبر: ۴۳۲۳۳
تاریخ انتشار: ۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸ - 14March 2015

حضور ملت ما در راهیان نور در حقیقت تداوم دفاع از انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی است

احمد سالک کاشانی نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی دفاع پرس درباره اثرات و ویژگی های برنامههای راهیان نوربرای نسل امروز گفت: انقلاب اسلامی ما مبتنی بر مجموعه ارزشهای دینی، الهی و انسانی است و برای حفظ این ارزشهای انقلاب اسلامی ملت ما هزینه گزافی را تقدیم اسلام کرده است و بیش از 230 هزار شهید را تقدیم این راه مقدس کردهایم.

وی ادامه داد: حضور ملت ما در راهیان نور در حقیقت تداوم دفاع از انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی است و البته این حضور خواص بسیار زیادی در خود مستتر دارد که اولین نقش آن را میتوان به زنده نگه داشتن یاد شهدا که به فرمایش مقام معظم رهبری کمتر از شهادت نیست اشاره کرد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: اثر دیگر این است که نسل چهارم و پنجم انقلاب با فضای فعالیتهای جوانان همسن خود در زمان جنگ علیه باطل آشنا میشوند و در نگرشی دیگر میتوان به رشادت جوانان اشاره کرد که دانشگاهی نظامی در زمان خود رقم زدند و مردم ما نیز در جریان سفر راهیان نور با دانشگاه عملی و عملیاتی نظامی به اقتضای مبانی دینی آشنا میشوند.

سالک کاشانی از دیگر برکات سفر مردم به راهیان نور و بازدید از یادمانهای هشت سال دفاع مقدس را رشد اقتصادی برای شهرهای معین در این یادمانها دانست و همچنین درنگاهی دیگر به احیا فرهنگ ایثار و شهادت و ایمان و اقتدار که با حضور مردم در این مناطق عملیاتی رشد دوچندان پیدا میکند، اشاره کرد.

نماینده مردم اصفهان اظهار داشت: ایمان و همگرایی که در سفر راهیان نور به وجود میآید نکته قابل ذکر و بسیار مهمی است و این همگرایی در میان مردم با فرهنگ جنگ و مقاومت نقش بسیاری مهمی در حفظ اساس اسلام و جمهوری اسلامی دارد.

وی راهیان نور را مشوقی برای پدرو مادر و خانواده شهدا خواند و گفت: وقتی ملت شریف ایران با گذشت سه دهه از دفاع مقدس همچنان با حضور پررنگ خود به پاسداشت نام و یاد شهدا و جانبازان و ایثارگران در یادمانهای راهیان نور میپردازند این نقطه قوتی برای خانوادههای شهدا و جانبازان و ایثارگران است.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس تاکید کرد: آنچه در زیارت یادمانهای راهیان نور بیش از همه اهمیت دارد تبعیت از ولایت فقیه و رهبری است زمانی که رهبر معظم انقلاب در سالهای گذشته سال نو خود را در شلمچه و این مناطق عملیاتی سپری کردند، حضور مردم در این مناطق نیز به نوعی اطاعت از ایشان است و این همبستگی با رهبری نقطه اوج ملت ایران است.

سالک کاشانی اظهار داشت: حضور مردم در این یادمانها به نوعی ظلم ستیزی و کفر ستیزی را به جهان اعلام میکنند یعنی ملتی که به بازدید مناطق جنگی میروند، به دنیا میگویند امروز هم ملت ایران آماده هرگونه مبارزه با دشمن خارجی است و در نهایت حضور در مناطق جنگی،  باعث رشد معنوی جامعه ایران است واین حضور تضمین کننده ارتقا معنوی و تعالی علمی خواهد بود.

نماینده مردم اصفهان درباره چگونگی استفاده از ظرفیت راهیان نور برای مقابله با دشمن گفت: اگر مسئولین راهیان نور در این سفرها طوری برنامه ریزی کنند که دشمن را برای مردمی که مراجعه کننده هستند افشا کنند و دستها و نقشههای آنها برای میلیونها آدمی که به راهیان نور میروند روشن شود در این صورت بیتردید اگر افشاگری نسبت به مسائل روز دنیا و جنگ نرم غربی شود، مقابلهای به سزا انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار