حجت‌الاسلام شهیدی:

هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در مسئله هسته‌ای باعث بهت دنیا شده است/ اقتدار کشور مرهون خون شهیدان است

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در مسئله هسته‌ای باعث بهت دنیا شده است. آمریکایی‌ها در سیاست‌هایشان دچار تفرقه شده‌، و دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه آمریکا همدیگر را محکوم می‌کنند.
کد خبر: ۴۳۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳ - 13March 2015

هدایت‌های رهبر معظم انقلاب در مسئله هسته‌ای باعث بهت دنیا شده است/ اقتدار کشور مرهون خون شهیدان است

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، حجتالاسلام شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران که بهعنوان سخنران پیش از خطبههای نماز جمعه در مصلی تهران حضور یافته بود، با عرض تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: در 22 اسفند ماه سال 1358 با فرمان امام راحل بنیاد شهید انقلاب اسلامی تشکیل شد.

وی افزود: در سال 1383 بنیاد شهید روز 22 اسفند ماه را بهعنوان «روز شهید» و بزرگداشت شهدا به شورای انقلاب فرهنگی پیشنهاد داد که این موضوع در شورا تصویب، و در تقویم کشور نیز درج شد، و پس از آن فعالیتهایی متناسب با نام این روز انجام گرفت.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به آیات 10 و 11 سوره «صف»، به تبیین نکاتی در این آیات پرداخت و افزود: اولین نکته در این آیات خطاب به مومنین، و دومین نکتهاش موضوع تجارت است. سومین نکته نیز این است که ایمان به خدا در کنار ایمان به رسول است؛ و نکته بعدی هم جهاد با مال و جان است؛ یعنی آنهایی که استطاعت بدنی یا مادّی دارند باید با توجه به استطاعتشان در «تجارت جهادی» شرکت کنند.

حجتالاسلام شهیدی افزود: خداوند در آیه 11 سوره صف سود این تجارت را فقط برای مومنین عنوان کرده است.

وی با بیان اینکه «تجارت جهادی» در دنیا دارای سه رکن سرمایه، خریدار، و فروشنده است، تصریح کرد: در این تجارت خداوند خریدار، فروشنده مومنین، و سرمایه نیز «جهاد» است؛ و خداوند میفرماید "من میخواهم تجارتی را انجام دهید که سودش نجات از عذاب الهی است."

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه خداوند گناهان کسانی را که دست به این سرمایهگذاری میزنند میبخشد و آنان را وارد بهشت میکند، گفت: در این سرمایهگذاری ملت ما سنگِ تمام گذاشتند و اینکه امروز انقلاب و کشور ما در مقابل دنیا قد علم کرده و در هر زمینهای اظهار نظر میکند مرهون خون شهیدان ما است.

حجتالاسلام شهیدی تأکید کرد: ما در مقابل شهیدان مسئول، و وارث آنان هستیم، و اقتدار کشورمان بهواسطه جانفشانی شهیدان است.

وی ادامه داد: اگر در موضوع هستهای میتوانیم با اقتدار حرف بزنیم به دلیل فداکاری شهیدان است. مقام معظم رهبری نیز بارها فرمودهاند که "ما مدیون شهدا هستیم"؛ لذا وظیفه آحاد ملت است که پاسدار (حرمت) خون شهدا باشند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه ما باید بکوشیم «فرهنگ حسینی» که شهدا از آن بهره بردند را به نسلهای آینده منتقل کنیم، گفت: بقای انقلاب، اسلام، کشور و مذهب شیعه بستگی به فرهنگی دارد که امام حسین(ع) در سال 61 هجری معرفی و اجرا کرد. ما باید دنبالهرو رهبری باشیم تا بتوانیم با ایثار این فرهنگ را حفظ کنیم.

حجتالاسلام شهیدی در ادامه با اشاره به موضوع هستهای کشورمان اظهار داشت: امروز تمام ابرقدرتها موضوع هستهای ما را دنبال می کنند؛ ما به حدی در این زمینه رشد کردیم که  امروز دشمنان ما از این پیشرفت گیج شدهاند.

وی افزود: هدایتهای رهبر معظم انقلاب در مسئله هستهای باعث بهت دنیا شده است. آمریکاییها در سیاستهایشان دچار تفرقه شده، و دو حزب دموکرات و جمهوریخواه آمریکا همدیگر را محکوم میکنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با اشاره به ادعاهای دروغین غربیها که ایران را حامی تروریسم معرفی میکنند، خطاب به دولتمردان غربی گفت: شمایی که طالبان و داعش را بهوجود آورده و به جان مردم انداختهاید، آیا شما متمدن هستید. شما از کسانی حمایت میکنید که دست به هر جنایتی میزنند و مردم را زنده زنده میسوزانند.

حجتالاسلام شهیدی در پایان تصریح کرد: امیدواریم که بتوانیم این انقلاب را به دست صاحب حقیقیاش امام زمان(عج) برسانیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها