کریمی در گفت‌وگو با دفاع پرس:

بهره جستن از اقتصاد مقاومتی ما را به یکی از قدرت‌های برتر جهان تبدیل می‌کند

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور گفت: برای اینکه بتوانیم از گردنه‌ها به سلامت عبور کنیم می‌بایست به دانش و توانمندی‌های داخلی اعتماد کنیم تا با برنامه ریزی بتوانیم با دانش بومی و بهره جستن از اقتصاد مقاومتی به یکی از قدرت‌های برتر جهان تبدیل شویم.
کد خبر: ۴۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶ - 06March 2015

بهره جستن از اقتصاد مقاومتی ما را به یکی از قدرت‌های برتر جهان تبدیل می‌کند

محمد ابراهیم کریمی رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در گفتوگو با خبرنگار گروه اخبار داخلی دفاع پرس، درباره مذاکرات هستهای مسئولان وزارت امور خارجه کشورمان با گروه موسوم به 1+5، گفت: روند مذاکرات نشان می دهد طرف مقابل به دنبال طولانی کردن مذاکرات است زیرا صحبت هایی که مسئولان گروه موسوم به 1+5 عنوان می کنند، بیانگر آن است که آن ها منطقی ندارند لذا نمی توان امید زیادی داشت که بتوان ادامه مسیر را طی کرد و به نتیجه مطلوب دست یافت.

وی با بیان اینکه وقتی منطق نباشد، مذاکره نتیجه ای نخواهد داشت، عنوان کرد: طبق منطق آنها باید مذاکرات مرحله به مرحله باشد؛ در واقع آنها با این شیوه مذاکره می خواهند همچنان موضوع هسته ای ایران مطرح باشد تا بلکه با این بهانه همچنان تحریم های وضع شده علیه کشورمان به قوت خود باقی بماند.

کریمی ادامه داد: به همین خاطر رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که توافق باید یک مرحله ای صورت گیرد نه اینکه ابتدا بر روی کلیات توافقی انجام شود و سپس به جزییات آن بپردازند؛ اگر این چنین باشد، این توافقی بد است که ملت ایران هم آن را نمی پذیرد.

وی افزود: به دنبال این فرمایش رهبر معظم انقلاب، مردم با حضور در راهپیمایی 22 بهمن نشان دادند مثل سال های گذشته و حتی پر شورتر بر پای آرمان های انقلاب ایستاده اند و حاضر نیستند به بهانه تحریم های اعمال شده علیه کشورمان، از اصول خود کوتاه بیایند.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور با اظهار این مطلب که توجه به پیشینه استکبار جنبه تذکری برای ما دارد، بیان داشت: زمانی که انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید، دشمنی استکبار نیز با مردم ما بیشتر شد چون این انقلاب ریشه در نهضت عاشورا داشت و با منافع استکبارگران در تضاد کامل قرار دارد به همین خاطر در مقاطع مختلف از هر ابزاری استفاده کردند تا ملت را وادار به تغییر کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه علی رغم همه تلاش هایی که در جهت خاموش کردن شعله های این انقلاب صورت گرفته، اکنون شعله های این انقلاب به سایر نقاط جهان سرایت کرده، گفت: مسئولان کشورمان برای نشان دادن صداقت خود در مذاکرات بعضا حجم فعالیت های غنی سازی هسته ای را هم کاهش دادند اما از آنجایی که طرف مقابل صداقت ندارد، توقع خود را از کشورمان افزایش داده به نحوی که خواهان برچیده شدن تمام فعالیت های هسته ای و غنی سازی اورانیوم در خاک کشورمان است.

کریمی با تأکید بر اینکه چون اهداف انقلاب با نظام استکباری در تضاد کامل قرار دارد، این دو هیچ گاه نمی توانند در کنار هم قرار گیرند، عنوان کرد: وقتی وزیر امور خارجه و رئیس جمهور آمریکا دایم در سخنان خود از روی میز بودن همه گزینه ها سخن می گوید، این نشان می دهد که آنها واقعا به دنبال دستیابی به توافقی جامع نیستند و این مذاکرات هم فقط بهانه ای برای طولانی تر کردن مدت تحریم ها علیه مردم است.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور در پایان با اشاره به لزوم توجه به توانمندی های داخلی، تأکید کرد: برای اینکه تحریم ها را پشت سر بگذاریم و بتوانیم از گردنه ها به سلامت عبور کنیم می بایست به دانش و توانمندی های داخلی اعتماد کنیم و با برنامه ریزی بتوانیم با دانش بومی و بهره جستن از اقتصاد مقاومتی به یکی از قدرت های برتر جهان برسیم.

انتهای پیام/      

نظر شما
پربیننده ها