افشاری به دفاع پرس خبر داد

اجرای تئاتر خیابانی در یادمان‌های دفاع مقدس

مسئول دبیرخانه مرکزی اولین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی راهیان‌نور گفت: گروه‌های حاضر در جشنواره در سطح یادمان‌های دفاع مقدس اجرا خواهند داشت.
کد خبر: ۴۲۶۰۱
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۹ - 06March 2015

اجرای تئاتر خیابانی در یادمان‌های دفاع مقدس

"ایرج افشاری" مسئول دبیرخانه مرکزی اولین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی راهیاننور در گفتوگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس با اشاره به آغاز به کار دبیرخانه این جشنواره گفت: اولین دوره از جشنواره تئاتر خیابانی راهیاننور از ۶ تا ۱۲ فروردین در آبادان برگزار خواهد شد، فراخوان آثار این جشنواره از طریق مدیران هنری استانی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس به عنوان دبیران استانی و مسئولین فراخوان هر استان صورت میگیرد که وظیفه داوری و انتخاب آثار در سطح استان را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: ظرفیت پذیرش آثار در این دوره از جشنواره محدود است که پس از انتخاب گروهها در هر استان برای داوری نهایی به دبیرخانه مرکزی تهران معرفی خواهند شد و در این مرحله کارها مورد ارزیابی قرار میگیرد و ما فقط می توانیم گروههای برتر هر استان را در رقابت نهایی که در آبادان انجام میشود حضور دهیم.

افشاری خاطر نشان کرد: گروههای برگزیده استانی پس از ارزیابی نهایی در تهران طبق جدول تهیه شده هر روز در آبادان اجرا خواهند داشت و اجرای اصلی یازده فروردین در مراسم اختتامیه انجام می شود که جمعی از هنرمندان برجسته کشور و مقامات کشوری و لشکری در آن حضور خواهند داشت.

مسئول دبیرخانه مرکزی اولین جشنواره سراسری تئاتر خیابانی راهیاننور در پاسخ به سوالی مبنی بر اولویت موضوعات مورد بررسی و امکان حضور تئاترهای با مضامین غیر دفاع مقدس گفت: اولویت تئاتر خیابانی راهیان نور با موضوعات دفاع مقدس است اما به هر حال اگر کاری غیر از این موضوع نیز وجود داشته باشد ما بررسی خواهیم کرد.

وی در ادامه از استقبال کم نظیر گروههای هنر از سراسر کشور با دبیرخانه جشنواره خبر داد و افزود: ما در اولین دوره از این جشنواره طبق روش معمول در جشنواره ها عمل کرده ایم و فقط از هر استان یک گروه را پذیرفته ایم و همین امر باعث ایجاد رقابت فشرده در مراکز استان ها برای حضور در مرحله کشوری خواهد شد.

افشاری در پایان با اشاره تلاش برای برگزاری همه ساله این جشنواره نیز گفت: تئاتر خیابانی ظرفیت خوبی است که می توان از آن در راهیان نور استفاده کرد، ما امیدواریم و تلاش خواهیم کرد که این جشنواره محدود  یک دوره نباشد و بتوانیم همه ساله آن را در سطح مناطق راهیان نور برگزار کنیم چرا که در این جشنواره تمام گروه های هنری در سطح یادمان های دفاع مقدس اجرا خواهند داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها