رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران:

25 هزار مازندرانی به همراه 200 راوی دفاع مقدس به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند

رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران با اشاره به اعزام بیش از 25 هزار مازندرانی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس گفت: بیش از 200 راوی وظیفه انتقال فرهنگ دفاع مقدس را بر عهده دارند.
کد خبر: ۴۲۵۹۷
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸ - 05March 2015

25 هزار مازندرانی به همراه 200 راوی دفاع مقدس به مناطق عملیاتی اعزام می‌شوند

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از ساری، «سیدقاسم هاشمی» رئیس ستاد راهیان نور سپاه کربلای مازندران صبح امروز در نشست خبری برای اعزام راهیان نور استان مازندران گفت: برنامههای فرهنگی راهیان نور بهترین منبع برای مبارزه با دشمن در حوزه جنگ نرم است.

وی خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنیم تا برنامههای راهیان نور به نحو مناسبی برگزار شود و این عزم در استان وجود دارد.

هاشمی  به دائمی شدن فعالیت ستاد راهیان نور در کشور اشاره کرد و افزود: بیش از 3 هزار و 500 مازندرانی به منطقه غرب و شمال غرب اعزام میشوند.

رئیس ستاد راهیان نورسپاه کربلای مازندران به فعالیت ستاد راهیان نور دانشآموزی مازندران اشاره کرد و افزود: از مهرماه تاکنون بیش 20 هزار دانشآموز به مناطق جنگی اعزام شدند.

وی در ادامه به برنامهریزی برای اعزام دانشجویان به مناطق جنگی نیز خبر داد و تصریح کرد: پیشبینی حضور بیش از 5 هزار دانشجو در مناطق عملیاتی در برنامه کاری قرار دارد که اعزام دانشجویی نیز شروع شد.

هاشمی درباره اعزام افراد عادی به مناطق راهیان نور در استان گفت: طبق برنامهریزی حدود 25 هزار نفر مازندرانی از 16 اسفند 93 تا 15 فرودین 94 به مناطق عملیاتی اعزام میشوند و برای ارائه خدمات مطلوب به زائران راهیان نور استانداری مازندران به عنوان رئیس ستاد راهیان نور هماهنگی لازم را با مسئولان سپاه و بسیج در دستور کار دارند.

رئیس ستاد راهیان نور استان مازندران در ادامه با بیان اینکه سایر دستگاههای خدماتی استان نیز زیر نظر استانداری مازندران مسئولیت ارائه خدمات مطلوب به زائران را در برنامه کاری دارند، تصریح کرد: بیش از 200 راوی دفاع مقدس مسئولیت انتقال فرهنگ دفاع مقدس را در دستور کار دارند و این افراد با دریافت آموزش لازم تلاش دارند که فرهنگ مقدس را به خوبی به زائران ارائه دهند.

هاشمی درباره زیرساختهای موجود مازندران در مناطق راهیان نور اظهار کرد: ستاد اسکان راهیان نور مازندران در این منطقه امکان پذیرایی و اسکان بیش از یکهزار و 200 نفر در شب را  فراهم میکند.

وی درباره ابلاغ سهمیه اعزام شهرستانهای مازندران افزود: امسال با توجه به بهار فاطمی ساز و کاری برای شهرستانها تعریف شد، همه افرادی که برای راهیان نور حضور پیدا میکنند برای دریافت خدمات نیاز به ثبت نام دارند.

رئیس ستاد راهیان نور با اشاره به محل ثبتنام خانوادهها در بسیج محلات استان و شهرستان گفت: برای جلوگیری از سردرگمی مردم، نیاز است که ثبتنام انجام شود.

رئیس ستاد راهیان نور استان مازندران درباره برنامههای فرهنگی گفت: تیمهای هنری، رادیوی در مسیرهای مختلف طرحریزی شد و بیش از 25 برنامه فرهنگی در هر دوره در برنامه کاری قرار دارد.

وی به ارائه خدمات بهداشتی درمانی در مناطق جنگی توسط دانشگاه علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی در این زمینه همکاری مناسبی با ستاد دارد و بیش از 30 پزشک  با تجهیزات مناسب در این مناطق حضور پیدا میکنند.

هاشمی افزود: بیش از 500 اتوبوس استان در اختیار ناوگان ترابری برای اعزام زائران راهیان نور قرار گرفت.

وی در پایان گفت: طبق برنامه بیش از 50 هزار مازندرانی به مناطق جنگی اعزام شدند که تنها در ایام عید بیش از 25 هزار نفر به این مناطق اعزام میشوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار