عملیات «لبیک یا رسول الله»؛

آزادی 100 منطقه در صلاح الدین از لوث داعش/ خطوط امداد رسانی داعش در تکریت قطع شد

نیروهای ارتش و داوطلب مردمی عراق موفق شدند 100 ناحیه را در استان صلاح الدین از دست گروه تروریستی داعش آزاد کنند.
کد خبر: ۴۲۵۹۴
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴ - 05March 2015

آزادی 100 منطقه در صلاح الدین از لوث داعش/ خطوط امداد رسانی داعش در تکریت قطع شد

به گزارش گروه بینالملل دفاع پرس، در چهارمین روز از عملیات آزادسازی تکریت و تسلط ارتش و نیروهای مردمی بر شهرستانهای الدور و العلم، مرحله اول عملیات آزادسازی استان صلاح الدین عراق با محاصره تکریت از سه محور به پایان رسید، مردم و نیروهای امنیتی از روز گذشته مرحله دوم عملیات را با حرکت به سمت مرکز این شهر آغاز کردهاند.

نیروهای ارتش و داوطلب مردمی عراق عملیاتی را از شامگاه یکشنبه و از سه محور شرق (استان استان دیالی) جنوب (سامرا) و شمال (پایگاه اسپایکر و دانشگاه تکریت) برای آزادسازی شهرستان تکریت و مناطق غربی استان صلاح الدین آغاز کرده است و 30 هزار تن از نیروهای ارتش و نیروهای بسیج مردمی را به سوی این شهر استراتژیک که در واقع دروازه ورود نیروهای دولتی به «موصل» پایتخت دولت توهمی داعشیها است، گسیل داشته است.

قطع خطوط امدادرسانی داعش در تکریت


در پنجمین روز از عملیات بزرگ آزادسازی استان صلاحالدین مرحله دوم و نهایی این عملیات در خیابانهای تکریت آغاز شد  و بیشتر خطوط امداد رسانی این گروه در تکریت واقع در استان صلاح الدین (مرکز عراق) قطع شده است.  گفته میشود که نیروهای داوطلب و ارتش طی امروز و فردا طومار داعش در این شهر را در هم میپیچند. اما، از اکنون نشانههای شکست از جبهه داعش به گوش میرسد بهطوری که «ناصر الخلافه» یکی از عناصر تکفیری، بیانیهای تحت عنوان «ای مسلمانان به فریادمان برسید» را منتشر کرد.


یک مقام نظامی عراقی اعلام کرد «عملیات مطابق با طرح از پیش آماده شده ادامه دارد. خطوط امدادرسانی قطع و شهرها محاصره شده است تا از وقوع تلفات ( در بین غیرنظامیان) و انجام حملات جدید توسط این گروه تروریستی جلوگیری شود.»

وی افزود «با توجه به انفجار بمبهای کنار جادهای و عملیاتهای تک تیراندازها، پیشرفت نیروهای عراقی به تدریج و به کندی انجام میشود ولی با این حال، طبق برنامه اهدافمان محقق خواهد شد.»

آزادی 100 منطقه از لوث داعش

نیروهای ارتش و داوطلب مردمی عراق موفق شدند 100 ناحیه را در استان صلاح الدین از دست گروه تروریستی داعش آزاد کنند.

این نیروها همچنین موفق شدند دو چاه نفطی علاس و عجیل را آزاد کنند و به مجتمع دولتی در مرکز شهر العجیل نزدیک شوند

یک منبع در فرماندهی عملیات صلاح الدین به ادامه عملیات نظامی برای پاکسازی همه روستاها تا ناحیه العظیم اشاره کرد و گفت: این عملیات با پشتیبانی واحدهای توپخانه و نیروی هوایی انجام می شود.

نیروهای امنیتی همچنین توانستند مجتمع مسکونی منطقه الدور را بعد از کشته و زخمی کردن دهها تروریست داعش آزاد  کنند. در این عملیات 33 نیروی داوطلب مردمی نیز زخمی شدند.

العبادی: پیروزی نزدیک است

در همین حال، «حیدر العبادی نخستوزیر عراق از همه مردم کشورش خواست از سنگربانان جبهههای جنگ علیه داعش تا تحقق پیروزی کامل، حمایت کنند.

وی ضمن تقدیر از جانفشانیهای نیروهای مسلح عراق، گفت: پیروزی نزدیک است و فرزندان با غیرت عراق عزم خود را برای پیروزی جزم کردهاند.

همچنین خالد العبیدی وزیر دفاع عراق تاکید کرد: عملیات آزادسازی شهر موصل فقط توسط نیروهای عراق انجام خواهد شد.

70 درصد استان صلاحالدین آزاد شد

اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق تاکنون موفق شدهاند، 70 درصد اراضی استان صلاحالدین واقع در 170 کیلومتری شمال بغداد را آزاد کنند.

«نایف الشمری» عضو این کمیسیون گفت: نیروهای امنیتی با همکاری نیروهای داوطلب مردمی و عشائر، 25 روستا را طی 48 ساعت گذشته در مناطق مختلف صلاحالدین آزاد کردند.

انتهای پیام/ک.ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار