نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

همه توانمان را برای افزایش قدرت حکمرانان منتخب مردم بکار می بریم/ نظام های سر سپرده بر سرنیزه ها نشسته اند

از همه توانمان برای افزایش قدرت حکمرانان منتخب مردم عراق، سوریه، لبنان و یمن استفاده می کنیم.
کد خبر: ۴۲۵۷۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۷ - 04March 2015

همه توانمان را برای افزایش قدرت حکمرانان منتخب مردم بکار می بریم/ نظام های سر سپرده بر سرنیزه ها نشسته اند

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی عصر امروز در کنگره بین المللی شهدای جهان اسلام گفت: تولد جمهوری اسلامی ایران نقش مهم و تعیین کننده ای در گرایش دوستداران عدالت به معارف اسلامی و آموزه های قرآن، در راستای ایستادگی مقابل زیاده خواهان قداره بند امروز کره خاکی داشته است.

وی افزود: با شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی، بستر مناسبی برای تحولات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در سراسر کره خاکی در آمریکای لاتین، شرق، جنوب شرقی و جنوب غربی آسیا، فراهم آمده است که اکنون دستاوردهای آن را در اقصی نقاط جهان ملاحظه می کنیم.

حجت الاسلام ابوترابی ادامه داد: باید به این نکته توجه داشت که نظام جمهوری اسلامی، نظامی سیاسی و رسالت گرا است که این را از آموزه های قرآن و مبانی روشن اسلام الهام گرفته است.

وی با اظهار اینکه بر اساس آموزه های اسلام در برابر جامعه اسلامی مسئولیت داریم، بیان داشت: انسان مصلح در برابر کسانی که نظم جهانی را بر هم می زنند و خشونت را ترویج می کنند، ایستادگی می کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه انقلاب ما انقلابی رسالت گرا است، عنوان کرد: حقیقت رسالت گرایی انقلاب و صدور انقلاب با این اصل کلیدی پیوند خورده که انقلاب اسلامی ایران چیزی جز بازگشت به آموزه های قرآن و آموزه های انسان ساز اسلام نیست.

وی تأکید کرد: از همین منظر یکی از مهم ترین پیام های انقلاب اسلامی، انسجام اسلامی است یعنی باید امت اسلام دست در دست یکدیگر به یک جبهه و صف واحد تبدیل شوند چون انسجام اسلامی حقیقتی است که کاملا در برابر فرقه گرایی و تعصبات جاهلانه آن می ایستد.

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به اینکه امروز دو شعار متفاوت با نام اسلام در دنیای اسلام مطرح است، گفت: اولین شعار این است که به نام اسلام تفرقه، فرقه گرایی، تعصبات کور و جاهلانه در دستور کار خود قرار داده و دنبال آن است تا میان پیروان ادیان الهی شکاف عمیقی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه نگاه دوم، نگاه قرآنی است، ادامه داد: انقلاب اسلامی هر کجا حضور یابد در کنار انسجامی که ایجاد می کند، به افزایش اقتدار جامعه اسلامی نیز می اندیشد مانند حضور انقلاب اسلامی در فلسطین که باعث انسجام و افزایش کارایی مبارزین فلسطینی شد به نحوی که اکنون رژیم صهیونیستی از نمایندگان مقاومت فلسطین درخواست مذاکره می کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی سپس اظهار داشت: امروز بواسطه حضور انقلاب اسلامی در لبنان، این کشور نماد مقاومت جهان عرب شده در حالی که در گذشته محلی برای خوش گذرانی شیوخ عرب بود.

وی در ادامه بیان داشت: از همه توانمان برای افزایش قدرت حکمرانان منتخب مردم عراق، سوریه، لبنان و یمن استفاده می کنیم چون نسبت به تحول و کارآمدی نظام های منتخب مردم مسلمان سایر کشورها نگرانیم.

حجت الاسلام ابوترابی با تأکید بر اینکه از اهداف سیاست خارجی ایران، افزایش اقتدار امت جهان اسلام در راستای حراست از ارزش ها است، اظهار داشت: سیاست خارجی ایران به افزایش اقتدار امت جهان اسلام و نظام های متکی به رأی مردم فکر می کند و این درست بر خلاف سیاست های دروغین کشورهای غربی در حمایت از نظام های مردم سالار است.

وی با اظهار این مطلب که ما در کنار مسلمانان و نظام های سیاسی برآمده از رأی مردم قرار داریم، بیان داشت: بر این اساس ما در کنار نظام سیاسی منتخب مردم عراق هستیم؛ ما در کنار نظام های سیاسی که مورد امضای مردم قرار دارند، هستیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ایران مدافع مردم سالاری واقعی است، گفت: سیاست خارجی ایران عبارت از استقلال طلبی در مقابل وابستگی فرهنگی، اقتصادی و سیاسی است بر این اساس ما از هر ملت و نظام سیاسی آزاده جهان که در برابر نظام سلطه و زیاده خواهی حاکمان می ایستند، ایستاده ایم لذا ایستادگی ما در کنار دولت های مردمی آمریکای لاتین در همین راستا است چون به استقلال و آزادی ملت ها ارج می نهیم.

وی درباره بخش دیگری از راهبرد و سیاست جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: ما در برابر نظام های سر سپرده، موضع داریم زیرا این نظام ها، نظام هایی هستند که بر سرنیزه ها نشسته اند و با اتکا به قدرت های خارجی منافع ملت ها را پایمال می کنند.

حجت الاسلام ابوترابی با اشاره به اینکه اگر اکنون در کنار ملت های لبنان، سوریه، عراق و فلسطین هستیم به دلیل این است که می خواهیم تهدیدات فرا روی آن ها را کاهش دهیم، گفت: ما به دنبال تغییر موازنه قوا به نفع نیروهای انقلاب هستیم چون باید مقابل هر اقدام مداخله جویانه واکنشی داشته باشیم که منجر به تحقیر آنها شود همانند تحقیری که حزب الله لبنان به نیروهای رژیم صهیونیستی در «قنیطره» وارد کرد.

وی تأکید کرد: انقلاب اسلامی تلاش می کند تا کشورهای مسلمان به زمین بازی بیگانگان تبدیل نشوند و این کشورها در حاشیه امن قرار گیرند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پایان اظهار داشت: شهدای عالی قدر جهان اسلام خون مقدس خود را در راستای حفظ آرمان های اسلام و رشد آن تقدیم داشتند لذا باید مقام این شهدا همواره ارج نهیم.

انتهای پیام/

 

   

 

  

 

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار