حاشیه‌نگاری دفاع پرس از مراسم تشییع سه شهید دفاع مقدس

بوی اسپند و گلاب و شهدایی که بر روی دستان مردم تشییع شدند

سه شهید بر دستان مردم شهر به سوی آرامگاه خود می‌رفتند. هر بار از گوشه و کنار، دستی از تابوت متبرک می‌شد. سربندهای سبز و مشکی یا زهرا بر دستان و پیشانی مردم بسته شده بود و دختران جوان با گل های سفید در دست به استقبال از قهرمانان وطن می‌رفتند.
کد خبر: ۴۲۵۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵ - 04March 2015

بوی اسپند و گلاب و شهدایی که بر روی دستان مردم تشییع شدند

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، صبح امروز همزمان با سالروز شهادت دخت پیامبر گرامی اسلام، مراسم تشییع پیکر سه شهید دفاع مقدس برگزار شد.

مراسم با قرائت زیارت عاشورا توسط حاج صادق آهنگران در مسجد نور میدان فاطمی آغاز شد و مردم پیکر سه شهید را بر روی دستان خود تا فاطمیه بزرگ تهران محل به خاک سپاری شهدا تشییع کردند.

جمعیت حاضر در میدان به انتظار پیکرهای شهدا سردر مسجد نور ایستاده بودند. به محض قرار گرفتن تابوت شهدا بر دستان مردم و آغاز مراسم صدای صلوات و نوای "یازهرا" در بین حاضرین طنین انداز شد و پرده اشک صورت میزبانان شهدا را پوشاند.

سه شهید بر دستان مردم شهر به سوی آرامگاه خود میرفتند هر بار از گوشه کنار دستی تابوت را تبرک می کرد.

سربندهای  سبز و مشکی یا زهرا بر دستان و پیشانی مردم بسته شده بود و دختران جوان با گل های سفید در دست به استقبال از قهرمانان وطن می رفتند.

مادری عکش شهیدش را محکم در آغوش گرفته بود و اشک چشمانش را با گوشه ی چادرش پاک می کرد. رهگذرانی که تا چند دقیقه قبل از شروع مراسم اطلاعی از برنامه نداشتند با دیدن پیکر شهدا گویا به خود آمده بودند و با جمعیت همراه شدند.

بوی اسفند و گلاب خیابان فاطمی را فاطمی تر کرده بود. اما آنچه بیش از این حس می شد عشق مردم به شهدایی بود که بعد از سال ها گمنامی، اینک بر دوش اهالی فاطمیه تشییع می شدند.

مغازه دارها، کارمندان سازمان هایی که محل کارشان در خیابان فاطمی بود و حتی مسافران هتل هم برای از شهدا حاضر بودند. مردی از اهالی کشورهای آسیای شرقی ایستاده بر روی جدول خیابان صحنه استقبال مردم از فرزندان خود را ثبت می کرد.

در طول مسیر تشییع سازمان ها و اداره ها با برپایی غرفه هایی اقدام به دادن نذری در بین جمعیت می کردند. برخی دیگر بنری از تصاویر شهدای سازمان خود را در غرفه نصب کرده بودند.

تصاویر بزرگ سرداران دفاع مقدس نیز بر دیواره های خیابان فاطمی دیده می شد.

ساعتی بعد پیکرها آرام آرام به محل تدفین نزدیک می شدند، تابوت شهید 20 ساله منطقه زبیدات. شهید 17 ساله منطقه مجنون و شهید 33 ساله منطقه ام الرصاص کربلای 4

با رسیدن پیکر شهدا به محل خاکسپاری حجت الاسلام صدیقی نماز میت خواند و سپس به بیان نکاتی از زندگی عبادی، سیاسی حضرت زهرا(س) پرداخت و در پایان حاج سعید حدادیان با نوای گرم خود دل های حاضرین را به سوی مدینه روانه کرد.

 در این میان رهگذرانی هم بودند که بی توجه به همه اتفاقات شهر با قدم های های سنگین ار کنار شهدا عبور می کردند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار