دفاع پرس بررسی می کند/

صنعت هتل داری و فراموشی ظرفیت کاروان راهیان نور

کم کم با نزدیک شدن به ایام نوروز و شلیک توپ تحویل سال بازار سفرهای نوروزی داغ می شود. سفری که از هم اکنون با گران شدن 20 درصدی قیمت هتل ها قرار است جیب مردم را نقره داغ کند.
کد خبر: ۴۲۴۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۴ - 04March 2015

صنعت هتل داری و فراموشی ظرفیت کاروان راهیان نور

به گزارش خبرنگار اجتماعی " دفاع پرس "، کم کم با نزدیک شدن به ایام نوروز و شلیک توپ تحویل سال بازار سفرهای نوروزی داغ می شود. سفری که از هم اکنون با گران شدن 20 درصدی قیمت هتل ها قرار است جیب مردم را نقره داغ کند.

بر اساس اخبار رسیده امسال بر خلاف سال های قبل که قیمت های هتل ها بعد از ایام نوروز افزایش پیدا می کرد این بار قیمت ها از روز اول روندی صعودی به خود خواهند گرفت تا مردم کمی دستشان در نوروز سخت تر به جیبشان برود و کمی هم نوروز برایشان بیش از سال های قبل رنگ گرانی بگیرد.

آنطور که شواهد نشان می دهد از هم اکنون اتاق هتل ها در چند شهر گردشگرپذیر کشور رزرو شده است و رقابت برای در اختیار گرفتن اتاق هتل آپارتمان ها به اوج خود رسیده اما نکته اینجاست در حالی که خدمات همچنان به مانند قبل باقی مانده است و قرار نیست مردم چیز جدیدی را در بسته هتل ها مورد استفاده قرار دهند چرا باید قیمت ها افزایش یابد؟

همانطور که پیشتر گفته شد برای چند شهر توریستی و زیارتی که همیشه مسافر در آنها موج می زنند بازار هتل داران داغ خواهد شد اما این افزایش قیمت یقینا به ضرر صنعت هتل داری برای شهرهایی تمام خواهد شد که جاذبه کمتری برای جذب توریست دارند.

یعنی عملا می توان گفت این افزایش قیمت به کم فروغ شدن چراغ این دسته از هتل ها خواهد انجامید و نهایتا باید مهر تعطیلی بر پیشانی آنها زد.

حال سوال اینگونه مطرح می گردد که آیا باید صنعت هتل داری کشور در حالی که هنوز گردشگری داخلی با چالش جدی رو به رو است بدون در نظر گرفتن نظرات کارشناسان تنها به دنبال تامین منافع چند هتل خاص باشد؟

به نظر می رسد به جای آنکه صنعت هتلداری کشور صرفا با افزایش قیمت عرصه را برای مردم برای استفاده از خدمات تنگ تر کند می تواند با استفاده از ظرفیت های موجود در کشور هم ذائقه مسافران را تامین کند و هم زمینه ساز تقویت هتل های کم مشتری در بخش های مختلف کشور باشد.

یکی از این ظرفیت ها کاروان های راهیان نور است که اگر صنعت هتل داری بتواند از آن به خوبی بهره برداری کند یقینا بسیاری از چالش های پیش روی این صنعت از بین خواهد رفت و از سوی دیگر خدمات مناسب تری به مسافران جنوب غرب و غرب کشور داده می شود.

این ظرفیت فرصت مناسبی است تا از این طریق هتل ها بیش از پیش به جذب مسافر اقدام کنند و به هر چه پر بار شدن سفر معنوی راهیان نور کمک کنند.

انتهای پیام/

 

 

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار