در دیدار امیر سیاری با همتای قزاقش تاکید شد

توسعه روابط دفاعی ایران با قزاقستان

فرماندهان نیروی دریایی ایران و قزاقستان در دیدار با یکدیگر بر توسعه روابط دفاعی دو کشور تأکید کردند.
کد خبر: ۴۲۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴ - 03March 2015

توسعه روابط دفاعی ایران با قزاقستان

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، به نقل از روابط عمومی نداجا، بعد از ظهر روز گذشته در ملاقات امیر دریادار «حبیبالله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با دریادار «ژانداربیک ژانزاکف» فرمانده نیروی دریایی نیروهای مسلح جمهوری قزاقستان، راههای توسعه همکاریهای دفاعی 2 کشور در بخش دریایی بررسی شد.

امیر سیاری با اشاره به نقش جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان در تأمین امنیت منطقه، بر اهمیت دریای خزر بهعنوان دریای صلح و دوستی و عامل نزدیکی کشورهای منطقه بهویژه ایران و قزاقستان تأکید کرد.

وی توسعه همکاریهای کشورهای ساحلی خزر را برای تأمین امنیت منطقه و جلوگیری از مداخلات خارجی مهم ارزیابی، و آمادگی کشورمان را برای حرکت در این مسیر ازجمله در حوزههایی مانند آموزش، تبادل تجربیات، همکاریهای فنی، بازدید ناوگروهها در خزر و مقابله با تروریسم اعلام کرد.

دریادار ژانزاکف نیز روند گسترش روابط 2 کشور در بخشهای مختلف را خوب توصیف کرد و بر علاقهمندی قزاقستان به توسعه روابط دفاعی با ایران تأکید کرد.

وی همکاری در حوزه هیدروگرافی، مقابله با آلایندههای زیستمحیطی، برگزاری رزمایشهای امداد و نجات و مقابله با سوانح را از جمله زمینههای گسترش مناسبات نیروهای دریایی 2 کشور در دریای خزر برشمرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار