یادداشت/ری تکیه:

ایران دستاوردهای امروزش را مدیون نبوغ راهبردی آیت‌الله خامنه‌ای است

"ری تکیه"، عضو اندیشکده شورای روابط خارجی و کارشناس سابق وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در یادداشتی دستاوردهای تهران در مذاکرات را مدیون نبوغ رهبر انقلاب دانست و گفت: واشنگتن سرانجام غنی‌سازی در خاک ایران را پذیرفت.
کد خبر: ۴۲۳۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۳ - 03March 2015

ایران دستاوردهای امروزش را مدیون نبوغ راهبردی آیت‌الله خامنه‌ای است

به گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، «ری تکیه»، عضو ارشد اندیشکده «شورای  روابط خارجی» و کارشناس سابق وزارت خارجه آمریکا در امور ایران در یادداشتی دستاوردهای فعلی ایران در مذاکرات هستهای را مدیون نبوغ آیتالله العظمی خامنهای، رهبر معظم انقلاب دانست.

وی در این یادداشت  با عنوان «نبوغ راهبردی رهبر عالی ایران» در روزنامه واشنگتنپست،به مواضع محکم آیتالله العظمی خامنهای در برابر جریانسازیهای غربی در برابر برنامه هستهای ایران اشاره کرده و مینویسد: «در حالی که [آیتالله] خامنهای محکم ایستاده بود، قدرتهای جهانی مترلزل بودند.»

«تکیه» در ادامه به اثرات این پایداری اشاره کرده و مینویسد «واشنگتن سرانجام غنیسازی در خاک ایران را پذیرفت و در نهایت موافقت کرد که توان غنیسازی ایران میتواند صنعتی شود.»

این تحلیلگر غربی با تکرار ادعاها درباره برنامه هستهای ایران مینویسد تهران به دنبال دستیابی به توافقی با غرب است که با ساخت صدها هزار سانتریفیوژ، چندین رآکتور آب سنگین و ایجاد تأسیسات اتمی متعدد از هر گونه نظام راستیآزمایی بگریزد.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا، برنامه هستهای ایران را دارای جنبههای نظامی و در راستای تولید سلاح اتمی میدانند. ایران، به رغم این همواره این ادعاها را رد کرده و بر مصارف صلحآمیز برنامه هستهای خود تأکید کرده است.

ایران از کشورهای امضاکننده پیمان منع گسترش سلاحهای اتمی است که به کشورهای عضو حق غنیسازی برای مصارف صلحآمیز را میدهد.

تکیه در پایان این یادداشت، موفقیتهای ایران در دستیابی به اهدافش در مذاکرات هستهای را مرهون نبوغ رهبر ایران دانسته است؛ وی مینویسد: «دستاوردهای امروز ایران مدیون نبوغ یک روحانی فروتن است.»

به نوشته او آیتالله خامنهای در حال حاضر فرماندهی پراهمیتترین کشور با مرزهایی گسترده از خلیج فارس تا سواحل مدیترانه را به عهده دارد.

این تحلیلگر مشهور غربی یادداشت خود را اینگونه به پایان رساند: «او (رهبر ایران) با خالیترین دست وارد مذاکرات شد و در قویترین موضع قرار گرفت. خداوند واقعاً بزرگ است.»

انتهای پیام /

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار