وصیت روحانی شهید "محمد احمد عباسی":

سعادت ما در گرو دفاع از دین و میهن است

او قبل از آخرین اعزامش به جبهه، همه‌ی فرزندان خود را فراخواند و به آنان گفت: سپاه مهدی(عج) آخرین سپاهی است که با آن به جبهه می‌روم. سرانجام روز موعود فرا رسید و شهید محمد احمدعباسی در منطقه شلمچه ندای حق را لبیک گفت و به درجه‌ی رفیع شهادت نایل آمد.
کد خبر: ۴۲۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶ - 03March 2015

سعادت ما در گرو دفاع از دین و میهن است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از گرگان، 11 اسفند ماه سالروز شهادت روحانی شهید "محمد احمدعباسی" از شهدای استان گلستان است و به همین بهانه روایتی از زندگینامه پربارش را مرور می کنیم:

شهید محمد احمدعباسی، فرزند رضا سال 1330 در یک خانواده متعهد و روحانی متولد شد. وی اهل قوچان بود اما در همان سن کودکی به همراه خانواده به روستای زابل محلهی علیا، از توابع شهرستان بندرترکمن مهاجرت کردند. او نیز مانند پدر بزرگوارش وارد مدرسهی علوم دینی شد تا بتواند در کسوت روحانیت، دین خود را به خدا و جامعه ادا نماید.

وی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی علیه رِژیم پهلوی مبارزه میکرد و با شرکت فعال در تظاهرات و تشکیل محافل انقلابی در روشنگری مردم نقش بسزایی داشت.

این شهید از دوستداران و پیروان واقعی ولایت و امام زمان(عج) بود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز از صحنهی فعالیتهای سیاسی و انقلابی کنارهگیری نکرد، به همین دلیل با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران تصمیم گرفت در میدان جهاد و مبارزه حاضر شود. وی بارها به جبهههای نبرد اعزام شد.

شهید محمد احمد عباسی در طول عمر پربرکتش واجبات را ترک نکرد و همواره وفاداری خود را نسبت به ولایت ثابت نمود. با شرکت در نهاد بسیج در راه اعتلای فرهنگ دینی و میهنی سخت کوشید و حتی زمانی که مسئول پایگاه مقاومت بسیج محل خود بود، همواره در راستای حمایت از دستاوردهای نظام مقدس اسلامی و امنیت مردم تلاش میکرد، زیرا معتقد بود که دنیا میدان امتحان الهی است و سعادت ما در گرو دفاع از دین و میهن است حتی اگر در این راه جان خود را فدا کنیم. کمک به نیازمندان و عیادت بیماران را از امور نیک میدانست و به نماز جمعه خیلی اهمیت میداد و خلاصه او مجاهدی خستگیناپذیر بود.

به گفتهی نزدیکانش: وی نماز شب را برپا میداشت تا به آرزوی دیرینهاش که همانا دیدار یار بود نایل آید. او قبل از آخرین اعزامش به جبهه، همهی فرزندان خود را فرا خواند و به آنان گفت: که سپاه مهدی(عج) آخرین سپاهی است که با آن به جبهه میروم. سرانجام روز موعود فرا رسید و شهید محمد احمد عباسی در تاریخ 65/12/11 در منطقه شلمچه ندای حق را لبیک گفت و به درجهی رفیع شهادت نایل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار