یک جوان مصری فاش کرد؛

یک آمریکایی حرفه‌ای، کارگردان جنایت‌های داعش است

یک جوان مصری اسرار جنایت‌های فاجعه‌بار داعش را با هک کردن پایگاه مجازی این گروه تروریستی فاش کرده که از آن جمله هویت آمریکایی و حرفه‌ای بودن کارگردان ویدئوهای‌های سربریدن و آتش زدن توسط تکفیری‌هاست.
کد خبر: ۴۲۲۷۶
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱ - 02March 2015

یک آمریکایی حرفه‌ای، کارگردان جنایت‌های داعش است

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، یک جوان مصری اسرار جنایتهای فاجعهبار داعش را با هک کردن پایگاه مجازی این گروه تروریستی فاش کرده که از آن جمله هویت آمریکایی و حرفهای بودن کارگردان ویدئوهایهای سربریدن و آتش زدن توسط تکفیریهاست.

به گفته «احمد سماره» برنامهنویس رایانهای مصری، تصاویر ویدئویی که داعش تاکنون منتشر کرده در واقع تنها «قطرهای از دریا»ست و آنچه او به آن دست یافته بسیار فاجعهبارتر و وحشتناکتر از چیزی است که تاکنون شاهدش بودهایم.

وی گفت که کارگردانان و تهیهکنندگان این فیلم نیز خارجی بودهاند که 5 دوربین را برای فیلمبرداری از این جنایت به کار گرفتهاند و برای تدوین آن از افکت صوتی و تصویری و موسیقی استفاده کردهاند. آنها از افکت به شیوهای مطالعه شده استفاده میکردند، بعضی مواقع آن را کُند و هنگام کشتن آن را تند میکردند تا در بیننده، رعب و وحشت ایجاد کنند و این همان شیوهای است که در فیلمهای حرفهای به کار گرفته میشود: «وقتی فیلم سر بریدنها پخش شد، تازه متوجه شدم این افراد مصری بودند. به همین سبب، فوری تصاویر آنان را منتشر کردم. هنگامی که ۴۷ فیلم موجود در «سرور» را به صورت سطحی بررسی میکردم، نمیدانستم این افراد مصری هستند و حتی نمیدانستم داعش شماری مصری را ربوده است.

ویدئوی سربریدن مصریها را به صورت کامل و بدون مونتاژ روی «سرور» مشاهده کردم. در میان قربانیان، پیرمردی بنگالی بود که بسیار ترسیده بود و بدون صدا گریه میکرد. هر بار یکی از قربانیان حرف یا جیغ میزد، کارگردان «کات» میداد و کار را از سر میگرفتند». این هکر مصری در نهایت پی میبرد که همه صداهایی که روی این فیلم گذاشته شده است، استودیویی و «مونتاژ» هستند.

در ادامه گفتههای این هکر مصری را میآوریم:


هک کردن داعش


«تقریبا از یک ماه پیش وقتی متوجه شدم رسانههای جهان به آنچه داعش منتشر میکند خیلی اهمیت میدهند تصمیم گرفتم سایت داعش را هک کنم بخصوص که پیش از این در هک کردن سایت گروههای دیگری مانند «انصار بیتالمقدس»، «اخوانالمسلمین» و «اجناد مصر»، تجربه کافی را کسب کرده بودم، به همین دلیل با اسم مستعار وارد سایتهای آنها میشدم... وقتی داعش، «معاذ الکساسبه» خلبان اردنی را به آتش کشیدند، دقیقا در روز ۳ فوریه، به «سرور» داعش نفوذ کردم و همه فایلهای موجود در آن سرور را مرور کردم تا به فایلی رسیدم که ویدئوهای اعدام، قتل، آتش زدن و سربریدن را پنهان میکنند و از آنچه در آن فایل دیدم، وحشتزده شدم.

منظره آتش زدن معاذ الکساسبه مرا برانگیخت تا علیه این گروه اقدام کنم. پیش خود گفتم باید سایت این تروریستها را هک کنم حتی اگر این کار به از دست دادن جانم منجر شود. من که جانم از جان افسران مصری که در مبارزه با تروریستها جانشان را از دست میدهند عزیزتر نیست بنابراین این بار با اسم اصلی خودم وارد فایلهای آنها شدم...تصویربرداری این فیلم، وقت زیادی از آنها گرفته است. آنها برای اینکه کار، به بهترین صورت فیلمبرداری شود، برخی صحنهها را چند بار تکرار میکردند. فیلمبرداری از این صحنهها را افرادی خارجی برعهده داشتند که انگلیسی را بهصورت روان و سلیس صحبت میکردند. کارگردان نیز آمریکایی بود و این مساله را از لهجهاش فهمیدم اما بقیه از کشورهای مختلف بودند.

صحنه آتش زدن معاذ الکساسبه چند بار تکرار شد. کارگردان عصبانی میشد و از آنها میخواست مرتب این تصویر را تکرار کنند تا اینکه عملا صحنه آتش زدن را انجام دادند. آنها واقعا او را آتش زدند و هیچ فتوشاپی در کار نبود. فیلم اصلی سوزاندن معاذ الکساسبه را مشاهده کردم و دیدم که چگونه معاذ استوار و پایدار است، بدون اینکه از آنها یا از زبانهای آتشی که او را میسوزاند، بترسد».


سربریدن  قبطیهای مصری


«این فیلم را یک هفته پیش از پخش آن، دیدم و متاسفانه نمیدانستم قربانیان مصری هستند و از آنجا که نمیدانستم داعش افرادی مصری را ربوده است، گمان نمیکردم این قربانیان مصری باشند بویژه یک سیاهپوست با آنها بود؛ متوجه شدم که او آفریقایی نیست بلکه یک بنگلادشی است. سربریدن افراد، در فاصلهای بسیار زیاد از پخش فیلم آن صورت گرفت، زیرا ویدئوی آنها، یک ماه پیش از پخش تهیه شده بود. در فیلمی که من مشاهده کردم قربانیان، هنگام سربریده شدن، ناله میکشیدند».

انتهای پیام/ک.ف

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار