فرمانده یگان پهپاد نهاجا خبر داد:

تشکیل گردان‌های پروازی پهپاد در نیروی هوایی ارتش/ افزایش 800برابری پرواز پهپادها نسبت به سال گذشته

فرمانده یگان پهپاد نیروی هوایی ارتش گفت: گردان‌های پهپاد در پایگاه‌های این نیرو تشکیل شده، و در راستای ماموریت‌های ابلاغی نیروهای مسلح انجام وظیفه می‌کنند.
کد خبر: ۴۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸ - 01March 2015

تشکیل گردان‌های پروازی پهپاد در نیروی هوایی ارتش/ افزایش 800برابری پرواز پهپادها نسبت به سال گذشته

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس به نقل از روابط عمومی نهاجا، فرمانده یگان پهپاد نیروی هوایی ارتش در سخنانی اظهار داشت: اولین دوره خلبانان پهپاد برای نخستین بار در کشور که بهصورت آکادمیک آموزش دیدهاند تا پایان سال جاری فارغالتحصیل، و به ناوگان پهپاد نیروی هوایی ارتش ملحق میشوند.

وی افزود: آموزش سرلوحه برنامههای نیروی هوایی در بحث پهپاد است، و خلبانان این حوزه بهصورت مستمر، آموزشهای تخصصی خود را میبینند؛ که در همین راستا همایش آموزش ابابیل در پایگاه برادران شهید دلحامد انجام شد.

فرمانده یگان پهپاد نهاجا گفت: ما در حوزه پهپاد پیشرفتهای خوبی داشتهایم، و در برنامه پنج ساله ششم توسعه که از سال 1394 آغاز میشود باید تعداد پهپادهای خود را به چند برابر تعداد موجود افزایش دهیم، و انشاءالله در این پنج سال نیروی هوایی به پهپادهای دوربرد و خیلی دوربرد دست خواهد یافت.

وی ادامه داد: مابه دنبال بالابردن مداومت پروازی و تسلیح پهپادها به انواع تجهیزات جنگی و جنگ الکترونیک برای جنگهای نامتقارن احتمالی هستیم.

فرمانده یگان پهپاد نهاجا اظهار داشت: بحث پهپاد در همسایگان ما هنوز به خوبی ایفای نقش نمیکند؛ اما در کشورهای فرامنطقهای که در حال حاضر در اطراف ما حضور دارند از این پرندهها به وفور استفاده میکنند. در حال حاضر حرف اول در بین کشورهای همسایه در بحث پهپاد را ما میزنیم، و حتی کشورهای فرامنطقهای نیز در توان پهپاد، ما را همردیف خودشان میدانند، و همیشه از هواپیماهای بدون سرنشین ما واهمه دارند.

وی افزود: نیروی هوایی ارتش  پیشرفتهای فراوانی در امر آموزش و عملیاتی کردن کلیه پایگاهها در حوزه پهپاد داشته و تقریبا نسبت به پروازهای سال قبل یک افزایش پروازی 800 برابری را انجام داده است.

فرمانده یگان پهپاد نیروی هوایی ارتش در پایان گفت: از پهپاد در ماموریتهای شناسایی، مراقبت، نشان دادن صحنه جنگ بهصورت آنلاین، جمعآوری اطلاعات، پروازهای رزمی، جنگ الکترونیک، فریب دشمن، ماموریتهای انتحاری، شکاری رهگیر، آموزشی و پشتیبانی فرماندهی میتوان استفاده کرد و در تمامی  ماموریتهایی که میخواهند نیروی انسانی بهصورت مستقیم درگیر نشود، از پهپاد بهعنوان مکمل پروازهای جنگندهها استفاده میشود؛ به نوعی میتوان گفت تمامی ماموریتهایی را که یک هواپیمای با سرنشین میتواند انجام دهد به غیر از بحث ایثار و جان برکفی خلبانان تیزپرواز که در نهان خلبانان هست، را پهپادها میتوانند انجام دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار