امیر ولی‌وند در گفت‌‌وگو با دفاع پرس مطرح کرد

پیشرفت دانشجویان دافوس در حوزه جنگ‌ الکترونیک و سایبری/ آموزش طرح‌ریزی عملیاتی در حوزه آفند جنگال

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا گفت: اهمیت پرداختن به طرح‌ریزی، مدیریت بحران و تصمیم‌سازی در اجرای موفقیت‌آمیز عملیات نظامی در حوزه جنگ‌الکترونیک و حوزه سایبری را دستور کار قرار داده، و امروز شاهد رشد و پیشرفت افسران جوان در این حوزه هستیم.
کد خبر: ۴۲۲۳۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸ - 02March 2015

پیشرفت دانشجویان دافوس در حوزه جنگ‌ الکترونیک و سایبری/ آموزش طرح‌ریزی عملیاتی در حوزه آفند جنگال

امیر سرتیپ دوم «حسین ولیوند» فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد آجا (دافوس) در گفتوگو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، اظهار داشت: حوزه جنگال و سایبری یکی از گروههای ششگانه تخصصی ما در دافوس آجا محسوب میشود، که بنا به نیازها و ضرورتها فعالیت خود را در آموزش دانشجویان مطابق با فنآوریها و استراتژیها اجرا میکند.

وی افزود: متاسفانه پیش از این در این حوزهها کمتر فعالیت شده بود، و ما در این رابطه آنچنان که انتظار میرفت رشد محسوسی نداشتیم، لذا در راستای پوشش و ایجاد ظرفیت، گروه تخصصی و آموزشی جنگال و سایبر را از دوسال گذشته ایجاد کردیم، تا ضعف مدیریتی را در این حوزه پوشش می دهیم.

امیر ولیوند با بیان اینکه طرحریزی عملیاتی در حوزه آفندی و پدافندی جنگ سایبری و همچنین جنگ الکترونیک را به دانشجویان دوره دافوس آموزش میدهیم، افزود: بحمدالله با اقداماتی صورت گرفته در این دو حوزه، شاهد رشد و پیشرفت قابل توجه دانشجویان بودیم، و آنچه که در این رابطه ملموس و محسوس است میزان علاقهمندی و سطح اشتیاق دانشجویان فعال در این عرصه است.

وی با اشاره به اهمیت طرح و برنامه و مدیریت تصمیمسازی در اجرای هرگونه عملیات نظامی در حوزههای مختلف بهویژه حوزه جنگ الکترونیک و حوزه سایبری تصریح کرد: حتی اگر یک یکان نظامی به ابزار بسیار پیچیده و پیشرفته سایبری و الکترونیکی مجهز باشد، اما طرح و برنامهای منسجمی در حوزه آفندی و پدافندی نداشته باشد نداشته باشد در برابر دشمن موفق نخواهد داشت.

 وی در ادامه به  تشریک مساعی دانشجویان گروه جنگال و سایبر با دیگر گروههای تخصصی اشاره کرد و افزود: افسران ما در گروههای آموزشی مختلف با یکدیگر تعامل علمی و اطلاعاتی دارند، که این روند در حوزه جنگال و سایبر، پدافند هوایی و... نیز جاری است.

فرمانده دافوس آجا با تاکید بر اینکه اعتقادی بر افزایش کمّی، بدون در نظر گرفتن مسائل کیفی در سطوح آموزشی ندارم، افزود: در راستای سنجش کیفی سطوح آموزشی، طی مراحل ارزشیابی بازخورد دورههای آموزشی چندگانه را از طریق اساتید، دانشجویان و فرماندهان یگانهایی که دانشجویان جهت کارورزی در آنجا مشغول به فعالیت هستند گرفته و در صورت مثبت و یا منفی بودن میزان اثربخشی، تغییراتی را در برنامههای آموزشی اعمال میکنیم.

امیر ولیوند با اشاره به حضور جوانان در رزمایش اخیر ارتش اظهار داشت: ما بلافاصله بعد از رزمایش محمد رسولالله(ص) یک رزمایش را در چاچوب محتوایی آموزههای تاکتیکی دافوس بر روی نقشه با گروههای تخصصی برگزار، و اثرات مثبت آن را در رویکرد و نگاه تحلیلی دانشجویان مشاهده کردیم.

وی همچنین تصریح کرد: به دنبال ارتقای سطح آگاهی و ایجاد نگاه پژوهشی در افسران جوان، کارگاههای علمی و پژوهشی را ایجاد کردیم؛ چراکه طبعا وقتی رویکرد یک افسر نظامی مبتنی بر آموزههای پژوهشی باشد اشکالات را بهتر میبیند و برای برطرف کردن آن اقدام لازم را انجام میدهد، که این در رشد کمی و کیفی موثر است.

فرمانده دافوس ارتش پیش از این به خبرنگار ما گفته بود، یکی از افتخارات دافوس در دو سال اخیر ورود به حوزه جنگال و سایبر است؛ ما با قدرت وارد این عرصه شده و از افسران متخصص خود با رستههای مخابرات و الکترونیک، جنگال و رایانه برای تربیت مدیریت رده میانی و بالای در این حوزه استفاده میکنیم، و تاکنون در این زمینه کادر سازی کرده و از تاکتیکهای روز  استفاده میکنیم.

امیر ولیوند تصریح کرده بود که معمولاً اساس کار ما در نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران نگاه به دفاع و بازدارندگی است، اما در حوزه جنگال و سایبر در مسیر مقابله با دشمن نیمنگاهی به مسائل آفندی و تهاجمی نیز داریم، تا در صورت لزوم و در شرایط خاص توان ضربه زدن به دشمن آتی را در این حوزه داشته باشیم.

وی همچنین بررسی تخصصی انواع بمبهای الکترو مغناطیسی، گرافیتی، و لیزری را از حداقل کارهایی برشمرده که در حوزه جنگ الکترونیک به آن پراخته میشود.

انتهای پیام/

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
مسلمی
|
-
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
0
2
باسلام.اقدام بسیار عالی و موثری است وجاداردبه ارتش جمهوری اسلامی ایران برای این اقدام تبریک گفت . باید توجه داشت جنگال و سایبری درزندگی مردم نیز وارد خواهد شد و اگر مدیران ما به این علم و هنر مدیریتی در این حوزه مسلط شوندتاثیریه سزایی درمقابله با تهدیدهای الکترونیکیوامنیت الکترونیکی زندگی شخصی افرادهم خواهد داشت.به دافوس نیزبه خاطراین اقدام تبریک میگویم
عادل
|
-
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۵
0
2
برای کلیه ارتشیان غیور به ویژه اساتید و دانشجویان دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش آرزوی توفیق داریم.
علی رمضانی
|
-
|
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
0
1
با تشکر از فرماندهی محترم دافوس اجا در خصوص شناسایی نیازهای روز و تسری فرهنگ بهره برداری از فضای سایبر در اجا با تربیت مدیرانی کارآمد و توانا
داود
|
-
|
۲۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۶
0
1
با سلام.
این اقدام مهم و شایسته را به فرماندهان و مسوولین این حوزه تبریک میگویم. شایان ذکر است محصول این موضوع زمانی که دانشجویان فارغ التحصیل شده و این علم و فرهنگ را به همراه خود به یگانها بردند خود را نشان خواهد داد. قطعا این حرکت ارزنده زیر بنایی برای آمادگی دفاعی در برابر تهدیدهای جدید و آتی است.
رضا حسینی
|
-
|
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۲۲
0
0
نکته ریز این مصاحبه پرورش فرماندهان حوزه جنگ الکترونیک و سایبری با نگاهی نوین است، نه سربازان و افسران فنی و عملیاتی این بخش که از سالیان قبل فعال بوده اند و مدیریت و فرماندهی این حوزه را نیز با قدرت دنبال می کردند.
انعکاس خبر بگونه ای نباشد که انگار کشور و ارتش تازه به فکر افتاده است!
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار