قنادباشی در گفتگو با «دفاع پرس»:

در مذاکرات صداقت ایران و عنادورزی غرب به اثبات رسید/توافق خوب برداشتن کلیه تحریم‌ها است

کارشناس مسائل سیاسی گفت: مذاکرات هر چه پیش می‌رود دو مسئله مشخص می‌شود در ابتدا صداقت و شیوه‌های منطقی جمهوری اسلامی است که در این نشست‌ها اثبات می‌شود و در درجه دوم عناد ورزی، افرون خواهی و فریب کاری دشمن است.
کد خبر: ۴۲۲۲۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۰ - 01March 2015

در مذاکرات صداقت ایران و عنادورزی غرب به اثبات رسید/توافق خوب برداشتن کلیه تحریم‌ها است

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل سیاسی در گفتوگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، در ارتباط با مذاکرات ایران و گروه موسوم به 1+5 گفت: مذاکرات هر چه پیش میرود دو مسئله مشخص میشود در ابتدا صداقت و شیوههای منطقی جمهوری اسلامی است که در این نشستها اثبات میشود و در درجه دوم عناد ورزی، افرون خواهی و فریب کاری دشمن است.

وی در ادامه تصریح کرد: در طول نشستهایی که جمهوری اسلامی با گروههای غربی داشته است هیچ گاه صداقت غربیها با ایران در یک کفه قرار نگرفته است و اگر ما میبینیم آنها در مواردی همسو با منافع کشورمان صحبت میکنند به این دلیل است که ناگزیر شدهاند و فشارهای جهانی و مشکلات داخلی که درونشان وجود دارد کاری کرده که در مواردی همسو با جمهوری اسلامی صحبت کنند.

این کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: جمهوری اسلامی با توجه به ماهیتی که آمریکاییها دارند و در هر مرحله از مذاکرات قبل و بعد از هر نشست با صهیونیستها مذاکره میکنند، هیچ گاه انتظار نداریم که آنها با صداقت عمل کنند، با توجه به همین اصل است که سعی کردیم که در شیوه منطقی خود اگر جایی به افزون خواهی این کشورها برخوردیم از مذاکرات کناره گیری کنیم.

قنادباشی بیان کرد: جمهوری اسلامی باید در آیندهای بسیار نزدیک آماده عنادورزی و فریب کاری و شیوه های غیر منطقی کشورهای عضو 1+5 باشد ولی این در میان مدت به نفع کشورمان خواهد بود چراکه توانستیم اثبات کنیم هیچ تهدیدی نمیتواند مردم کشورمان را وادار به عقب نشینی از حقوق حقه خود کند.

وی در ارتباط با توافق خوب نیز که مد نظر رهبر معظم انقلاب است گفت: توافق خوب از منظر جمهوری اسلامی دو بخش دارد، در درجه اول با تایید غنی سازی چه از نظر نیاز و چه از نظر درجه غنی سازی و در مرحله بعدی برداشتن کلیه تحریمها  به صورت سریع و یکباره است و منطق جمهوری اسلامی هیچ زمان از این حق خود در دستیابی به توافق خوب کوتاه نخواهد آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار