گزارش دفاع پرس از اختتامیه جایزه "مرگ بر آمریکا"

توصیه ضرغامی به ظریف در رابطه با مذاکرات چه بود؟/ رونمایی از آهنگ "مرگ بر آمریکا2"

ضرغامی گفت: یک بار به آقای ظریف گفتم شما در مذاکراتی که انجام می‌دهید، شما یک طرف می‌نشینید، خانم اشتون سوی دیگر و آقای کری بین شما می‌نشیند. انگار که وزیر امور خارجه آمریکا واسطه است و می‌خواهد بین دو نفر آشتی دهد.
کد خبر: ۴۲۱۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۹ - 28February 2015

توصیه ضرغامی به ظریف در رابطه با مذاکرات چه بود؟/ رونمایی از آهنگ

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، آیین اختتامیه دومین جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا باحضور عزت الله ضرغامی رئیس سابق سازمان صدا و سیما و عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس تهران برگزار شد.

ضرغامی در این مراسم با بیان اینکه شعار مرگ بر آمریکا، شعار ملی و بلکه جهانی است، اظهار داشت: این شعار برای مسلمان ذکر و شرط قبولی عبادات است.

توصیه ضرغامی به وزیر امور خارجه در رابطه با مذاکرات

وی در بخش دیگری از صحبتهای خود به قدم زدن یکی از دیپلماتها با وزیر امور خارجه کشور آمریکا اشاره کرد و گفت: این حرکت نوعی اباحهگری است.

ضرغامی تاکید کرد: من چند بار به وزیر امور خارجهمان جناب آقای ظریف توصیههایی کردم که ایشان نیز برخی از آن توصیهها را پذیرفتند و اجرا کردند.

وی ادامه داد: یک بار به آقای ظریف گفتم شما در مذاکراتی که انجام میدهید، شما یک طرف مینشینید، خانم اشتون سوی دیگر و آقای کری بین شما مینشیند. انگار که وزیر امور خارجه آمریکا واسطه است و میخواهد بین دو نفر آشتی دهد.

رئیس سابق سازمان صدا و سیما با بیان اینکه البته ما از نشان دادن این تصاویر در سیمای جمهوری اسلامی خودداری میکردیم، خاطرنشان کرد: ظریف گفت من تا به حال به این مسئله توجه نکرده بودم.

ضرغامی خاطرنشان کرد: این تصویری که کری وسط نشسته است پیام دارد و این چیزها الفبای ارتباطات است. نمونه این تصویر را بارها در تاریخ دیدهایم که آمریکاییها از این بهرهبرداری کردهاند.

توافقنامه 2 مرحلهای فریب است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه قرارداد 2 مرحلهای تاکنون 2 بار تست شده است و یک تاکتیک فریب است، بیان کرد: در گفتوگوی اعراب با اسرائیل، دشمنان آرمان اسلام، منطقه و اعراب را هدف قرار دادند و گفتند این کلیات است اما جزئیاتی را انجام ندادند. در نتیجه ظلمهاشان را به مردم مظلوم فلسطین روا داشتند.

وی همچنین بیان داشت: برای ما حضور در این مجالس که روحیهی انقلابیگری و اخلاص دارد، افتخار است و از همه کسانی که در این مسابقه شرکت کردند، تشکر میکنم و بهترین جایزه برای برگزیدگان ایجاد فضای هنری ضد استکباری است. من از برگزارکنندگان نیز تشکر میکنم.

ضرغامی با اشاره به شعار "لا اله الا الله" خاطرنشان کرد: این شعار بخش سلبی دارد و به معنای نفی خدایان دروغین است. خدایان دروغین امروز نیز مستکبرین هشتند و مرگ بر آمریکا یعنی همان بخشی سلبی شعار "لا اله الا الله".

شعار "مرگ بر آمریکا" اوج عقلانیت، حماسه و عطوفت است

ضرغامی که از دانشجویان پیرو خط امام بوده در ادامه سخنان خود، شعار مرگ بر آمریکا را اوج عقلانیت، حماسه و حس و عطوفت دانست و گفت: قیام امام حسین(ع) عقلانی بود و عقل اقتضا میکرد که اسلام با تمام وجود در برابر کفر بایستد. قیام امام حسین(ع) اوج حماسه بود که بارها بیان شده است. همچنین این قیام اوج حس و عاطفه بود که قیام را تا به امروز پر رونق نگه داشته است.

اشتباه یک روزنامه در رابطه با قیام امام حسین(ع) نباید تبدیل به یک عادت شود

وی پس از بررسی ویژگیهای قیام امام حسین(ع)، شعار مرگ بر آمریکا را نیز ادامه دهندهی قیام آن حضرت دانست و به انتشار مصاحبهای در یکی از روزنامههای کثیرالانتشار کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این قیام برای ما الگو است. امروز برخی به خطا میروند و میگویند قیام امام حسین(ع) الگوی ما نیست. خوب است که زود عذرخواهی میکنند که اشتباه شده است اما نباید این اشتباه تبدیل به عادت شود.

ضرغامی افزود: راه امروز آزادیخواهان و شخصیتهای مستقل در مقابله با استکبار مقاومت است و این اوج عقلانیت برای کسانی است که به دنبال استدلال هستند.

عضو شورای عالی فضای مجازی بیان کرد: شعار مرگ بر آمریکا اوج حماسه، پایداری، پایمردی و مقابله است و ملتها با مقاومت خودشان حماسه آفرینی میکنند.

شعار مرگ بر آمریکا هدیه نظام جمهوری اسلامی ایران به آزادی خواهان دنیا است

وی تاکید کرد: شعار مرگ بر آمریکا چکیده و به قول غربیها مانیفست تجربهی چند سالهی بشری است. این شعار مبتنی بر عقلانیت و تجربه است و هدیه به همهی آزادی خواهان است.

ضرغامی این شعار را زبان مشترک و جامع برای همه دنیا دانست و گفت: دنیا استکبار و خطراتش را درک میکنند.

وی افزود: کلمهی مرگ بر آمریکا قابل تفسیر نیست. خیلیها تلاش کردند این شعار را ملغی کنند اما نشد. برخی انتقادهایی به امام و مقام معظم رهبری داشتند و دارند که این شعار اقتضا نمیکند که به عنوان شعار ملی مطرح شود و در راهپیماییها سر داده شود. شاید برخی قربه الی الله این مساله را بیان میکردند اما آنها خودشان هم میدانند که این شعار چه تاثیری دارد.

عضو شواری عالی انقلاب فرهنگی با تقدیر از برگزارکنندگان جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا، گفت: چه کار خوبی کردید که این شعار راهبردی نظام را انتخاب و تلاش دارید با زبان هنر و با خلاقیت آن را تعمیق ببخشید.

تاکید مقام معظم رهبری بر عمق بخشیدن به شعارهای دینی و مردمی

وی در ادامه به تاکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با عمق بخشیدن به شعارهای دینی و مردم کرد و گفت: ایشان به من تاکید فرمودند که مهمترین کار صدا و سیما عمق بخشیدن به شعارهای دینی و مردم است.

ضرغامی خاطرنشان کرد: یک شعر و موسیقی خوب و سریال و فیلم سینمایی خوب تاثیرش برای عمق بخشی از هزاران سخنرانی بیشتر است و دشمنان هرچه تلاش کنند که صدایی را خاموش کنند، عکس میشود.

ماجرای تلاش حاج احمدآقا برای انتشار پیام امام در روزنامههای خارجی

وی با بیان این سوال که دشمنان با تکیه بر هالیوود و فناوری تلاش داشتند، صدای حق را خاموش کنند، آیا شد؟ گفت: روزی حاج احمد آقا قبل از انقلاب تلاش میکرد پیام امام را در روزنامههای غربی در قبال پرداخت هزینهای منتشر کند اما نشد. اما امروز میبینیم و شاهد هستیم که هر اتفاقی در دنیا و منطقه رخ میدهد نشات گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

ضرغامی بیان داشت: شیوخ خوشگذران عرب سالهاست راه را برای آمریکا باز میکنند اما آمریکا در نقشههای خود شکست خورده و امروز شعار مرگ بر آمریکا محقق شده است.

وی ادامه داد: خیلی از مقدسین به امام ایراد میگرفتند که با دست خالی و شعار مرگ بر شاه نمیتوان جلوی تانک ایستاد اما دیدید که چه اتفاقی افتاد.

آمریکا خود زنی میکند

ضرغامی تصریح کرد: امروز اقدامات آمریکا خودزنی است. لازم نیست جنایات آمریکا را سیاهه کنیم چون چیز واضحی است. در سالهای پیشتر در دنیا به ما میگفتند از تراکم انقلابیگری و ضد آمریکایی کم کنید اما امروز برعکس شده و اگر محافظه کاری کنیم با ما برخورد میشود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: امروز داعش و گروهکهای تروریستی نمونهی خودزنی آمریکا هستند. آنها تلاش داشتند اسلام انقلابی را به وسیله اسلام از بین ببرند اما اینگونه نشد. قضیه داعش نیز اینگونه است. هدف آنان ایجاد رعب و وحشت بود اما با داریت مرجعیت مردم راه اینها را سد کردند و اگر حمایتها و کمکهای مستشاری ایران نبود، امروز وضعیت منطقه به گونهای دیگر بود.

وی افزود: سلاح تحریم، سلاح کهنهایی است. شمشیر تحریم، شمشیر دولبهایی است که لبهی زنگ زدهاش به سمت ماست و با درایت مقام معظم رهبری لبهتیزش به سمت خودشان برگشته است.

نیرومند: حالم از وضعیت فرهنگی گرفته است

همچنین در ابتدای این مراسم محمدحسین نیرومند از هنرمندان عرصه انقلاب اسلامی که به نمایندگی از طرف سیدمسعود شجاعی طباطبایی دبیر هنری جایزه بزرگ مرگ بر آمریکا سخن میگفت، بیان داشت: سیدمسعود گهگاهی بیماری به سراغشان میآید و به بیمارستان میرود.

ژنرال هایزر قاتل مردم ایران در میدان انقلاب

وی در ادامه با اشاره به حادثهی 8 بهمن سال 57 به تشریح این حادثه پرداخت و گفت: هشت بهمن سال 57 علمای تهران به دلیل بستن فرودگاه توسط بختیار در دانشگاه تهران تحصن میکنند. مردم وقتی متوجه شدند از اقصی نقاط تهران به سمت میدان 24 اسفند(میدان انقلاب فعلی) آمدند.

نیرومند تصریح کرد: در جنوب میدان انقلاب یک ژاندارمری بود که اتوبوسی کارمندان آنجا را جابجا میکرد. این اتوبوس وقتی از میان جمعیت عبور میکند با معترضین برخورد داشته و فضا ملتهب میشود. مردم شعار میدهند و به سمت ژاندارمری حرکت میکنند.

این هنرمند بیان داشت: کادر ژاندارمری از مافوق خود کسب تکلیف میکنند. آن روز فرماندهان ایرانی با ژنرال هایزر نماینده آمریکا در ایران جلسه داشتند. این ژنرال چند ماموریت در ایران داشته است. یکی از آنها حفظ انسجام ارتش و انجام کودتا پس از سقوط بختیار است. او همچنین فرماندهی نظامیهای ایران را بر عهده داشته است.

وی افزود: در این جلسه هرکدام نظر خود را بیان میکنند اما نظر نهایی را هایزر باید اعلام میکرد. هایزر میگوید ژاندارمری خط قرمز است. لوله تفنگ را پایین بیاورید و قره باغی به نیروهای ژاندارمری دستور آتش میدهد. ساعت 12 کشتار مردم شروع میشود.

نیرومند با اشاره به دو کشتار مهم مردم توسط رژیم در 17 شهریور و 8 اسفند بیان داشت: این کشتار باعث شد که میدان 24 اسفند به میدان انقلاب تغییر نام یابد.

وی ادامه داد: روز بعد قرهباغی با ناراحتی از این موضع به ژنرال میگوید دست تو به خون ایرانیها آغشته شد.

میدان انقلاب باید نماد "مرگ بر آمریکا" باشد

نیرومند گفت: اما امروز از این ماجرای تاریخی نشان و نمادی در میدان انقلاب نیست. متاسفانه نگاه انقلابی در حوزه فرهنگ سالهاست که وجود ندارد. حرف میزنیم، شعار میدهیم اما در عمل مسئولین پیدا نیست. میدان انقلاب باید نماد شعار مرگ بر آمریکا باشد.

وی افزود: این جایزه حاصل خون دل خوردن گروههای خودجوش فرهنگی است و امیدواریم "مرگ بر آمریکا" در حد شعار نباشد و در کتاب و نمادها و میادین دیده شود.

این هنرمند در ادامه با انتقاد از جشنواره فیلم فجر گفت: ما در این جشنواره جرات تعرض به آمریکا نداریم. حتی 2 فیلم در جشنواره امسال آمریکا را توجیه میکردند. حالم از این وضعیت فرهنگی گرفته است.

ارسال 4 هزار اثر از 43 کشور جهان

وی در ادامه با اشاره به آثار ارسالی به دبیرخانه این جشنواره گفت: 4 هزار اثر از 43 کشور جهان به دبیرخانه این جشنواره ارسال که نسبت به سال قبل میزان آثار دریافتی 2 برابر شده است.

وی با بیان اینکه این جایزه در 3 بخش عکس،پوستر و کاریکاتور برگزار شد، گفت:1800 کاریکاتور به دبیرخانه ارسال که 86 اثر به بخش مسابقه راه یافتند. در بخش پوستر، از بین 1200 اثر ارسالی 64 اثر به بخش مسابقه راه یافتند. همچنین در بخش عکس از 1000 اثر دریافتی 42 اثر به بخش مسابقه راه یافتند.

همچنین در این مراسم از آهنگ جدید حامد زمانی با عنوان مرگ بر آمریکا2 رونمایی شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار