مشاور عالی فرمانده کل سپاه تشریح کرد

ماجرای درب نیم سوخته و مشک های پاره در اتاق کار شهید مغنیه/ سیدحسن نصرالله درباره رهبری به سردار عروج چه گفت؟

مشاور عالی فرمانده کل سپاه درخصوص شهید عماد مغنیه گفت: این شهید وقتی برای فراگیری دوره آموزش نظامی ویژه به ایران آمد، دعای فرج را هم بلد نبود؛ اما بعد از 35 سال به جایگاهی رسید که هیچ ارتشی نتوانست از عملیات‌های مخفی او با خبر شود.
کد خبر: ۴۱۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۱ - 04March 2015

ماجرای درب نیم سوخته و مشک های پاره در اتاق کار شهید مغنیه/ سیدحسن نصرالله درباره رهبری به سردار عروج چه گفت؟

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، سردار خسرو عروج مشاور عالی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که از همرزمان و دوستان صمیمی فرمانده شهید حزبالله حاج عماد مغنیه به حساب میآید، در همایش «فرزندان امام(ره)» از دوستی دیرینهاش با حاج عماد یا به قولی حاج رضوان، از نظر سیدحسن نصرالله در خصوص مقام معظم رهبری، و از قنوتهای طولانی و تواضع ویژه سردار شهید تقوی در دوران دفاع مقدس خاطراتی جالب و جذاب برای حاضران مطرح کرد.

سردار عروج که سالها مربی نیروهای ویژه بود و در جنگ 33 روزه نیز در کنار عماد مغنیه حضور داشت، خاطراتی ناب را نیز در سینه دارد که رعایت مسائل امنیتی، اجازه بازگویی آنها را نمیدهد.

** تحقق مصادیق عملی مقاومت و عرضه یک رشته تربیتی به جهان

مشاور عالی فرمانده سپاه پاسداران در ابتدای سخنانش با بیان اینکه دشمنان مسیر مقاومت به خوبی دریافتند که دلاورمردان عرصه مقاومت برای پایداری اسلام، مفهومها را به مصادیق حقیقی و عملی تبدیل کردهاند، افزود: حتی به ظنّ اندیشمندان جبهه استکبار، این دلاورمردان عرصه ایثار از مجموعه این مصادیق یک رشته تربیتی بلامنازع به مردم عرضه کردند؛ البته تربیتی که در دو عالم مادی و معنا کاربرد دارد، در آخرت حتی به مراتب پیشرفتهتر و پاسخگوتر است.

** تقابل دشمن با برجسته شدن واقعه عاشورا

سردار عروج به اندیشههایی که دشمن پیرامون واقعه عاشورا دارد و مجدّانه برای تبیین آن برنامهریزی میکند، اشاره کرد و گفت: شهدا و رهروان این مسیر الهی از درون این مصادیق، به یک مصداق، اتکای عجیب و ویژهای دارند؛ حتی برای تکمیل خودشان از آن فرهنگ و حماسهآفرینیها، الگو میگیرند. در سال 61 هجری حماسهای در تاریخ به ارمغان آمد که برجستهشدن آن در جهان به نفع دشمنان نیست؛ به همین خاطر آنها با تکیه بر تحلیلهای نظری، شهدای کربلا را کشتهشدگانی شکست خورده معرفی میکنند؛ اما در مقابل، سردمداران جبهه مقاومت، این واقعه را که سرشار از پیروزی و موفقیت بوده است، بهعنوان یکی از مصادیق عملی مهم به جهان عرضه میکنند.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه دشمن از دریچه حملات نظامی به راهاندازی ارتشهای قلابی روی آورده است، افزود: دشمن در میدان یکهتازی رزمندگان ما، نفاق و اختلافافکنی میان مسلمانان را انتخاب کرده است، که با اعتقاد میگویم در این راه هم به توفیقی نخواهد رسید؛ چون کار از جای دیگری گره میخورد و دست حضرت باری تعالی است. دشمنان ما با فرماندهای طرف هستند که از رزمندگانش میخواهد با فریبخوردگان کمال معرفت و رأفت را داشته باشند، تا شاید از جریان انحرافی به مسیر مستقیم هدایت شدند.

** ارتباط مستقیم میان 22 بهمن سال 57 و واقعه عاشورا

سردار عروج معجزه 22 بهمن را متصل به سرچشمه حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دانست و افزود: دشمنان میدانند که در سال 57، انقلاب اسلامی در شرایطی به پیروزی رسید که همه مبارزان در زندان و فرمانده مبارزان نیز در تبعید بود؛ اما اسلام یک بار دیگر احیاء شد. به زعم آنها این جریان یک ارتباط مستقیم با سرچشمه اصلی یعنی حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دارد. امام راحل آن فرمانده بی بدیل حقیقتاً تربیت شده مردان جریان عظیم سال 61 هجری بود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار