گزارش دفاع پرس از مراسم اختتامیه اولین دوره مسابقه کتابخوانی "من زنده‌ام"

اهدای مدال افتخار کتاب "من زنده‌ام" به رهبر معظم انقلاب/ فروش کتاب در سوپرمارکت‌ها

مراسم اختتامیه اولین دوره کتابخوانی کتاب "من زنده‌ام" بعد از ظهر امروز با حضور غلامعلی حداد‌عادل، حجت‌الاسلام علی شیرازی، حجت‌الاسلام محمدرضازائری، لوریس چک ناواریان، معصومه آباد و جمعی از نویسندگان حوزه کتاب در حوزه هنری برگزار شد.
کد خبر: ۴۱۹۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۹ - 24February 2015

اهدای مدال افتخار کتاب

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، مراسم اختتامیه اولین دوره کتابخوانی کتاب "من زندهام" بعد از ظهرامروز5اسفند با حضور غلامعلی  حدادعادل، حجتالاسلام علی شیرازی، حجتالاسلام محمدرضازائری، لوریس چک ناواریان، معصومه آباد و جمعی از نویسندگان حوزه کتاب در حوزه هنری برگزار شد.

*اولین دوره کتابخانی "من زندهام" تمرین مانور فرهنگی با ظرفیت مردمی بود

میثم نیلی مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در ابتدای این مراسم گفت: به مدد تشکلهای مردمی سراسر کشور توانستیم تمرین و مانور فرهنگی را در حوزه کتاب داشته باشیم و ظرفیت های مردمی کتابخانهای را فعال کنیم.

وی ادامه داد: افتخار داریم کتابی را ترویج دادیم که خیلیها معتقد بودند مردم هرگز کتابی با حجم 600 صفحه را نخواهند خواند اما این کتاب در سراسر کشور گسترش یافت به طوری که برخی از سوپر مارکتیها نیز تبدیل به مراکز فروش شده بود و ما شاهد بودیم برخی فروشگاه ها که تمایلی به فرهنگ دفاع مقدس و انقلاب نداشتند هم به جمع توزیع کنندگان اضافه شده بودند.

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی در بخش دیگری اهداف عملیاتی این حرکت فرهنگی را بر شمرد و گفت: اهداف عملیاتی این حرکت فرهنگی حرفهایی است که رهبر انقلاب بارها فرمودند. تلاش کردیم این حرف ها را به کرسی بنشانیم.

اتفاق خوبی که در دوره کتابخوانی رخ داده است پای کار آمدن همه ظرفیت مردمی بود به طوری که منطقه محرومی مثل بشاگرد و ریگان استان کرمان شمارگان قابل توجهی از این کتاب را تهیه کردهاند.

* وظیفه خودم می دانم مدال افتخار کتاب من زندهام را به مقام معظم رهبری اهدا کنم

در ادامه مراسم حجتالاسلام شیرازی مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه به ذکر خاطره ی از روزهایی که در دفتر ادبیات حوزه هنری مشغول انتشار کتابهای دفاع مقدس بود پرداخت و گفت: سال 74 در دفتر ادبیات حوزه با آقای سرهنگی صحبت می کردیم که کتاب های جنگ با تعداد تیراژ هزار چاپ می شود و افسوس که کسی نیست آن را بخرد نه همه آن را بلکه 10 جلد از آن و برای فروش آن جلسات زیادی را با مسئولین کشور برگزار می کردیم.

وی به تقریضات مقام معظم رهبری در سال 74 اشاره کرد و گفت: آقا امروز را میدیدند و شروع کردند به تقریض نوشتند بر آثار دفاع مقدس. من امروز وظیفه خودم می دانم مدال افتخار کتاب من زندهام را به مقام معظم رهبری اهدا کنم که اگر تلاش ایشان نبود شاید این فرهنگی امروز در جامعه پررنگ نبود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در نیروی قدس سپاه  تصریح کرد: تلاش رهبر معظم انقلاب برای کتاب به گونهای است که فرمودند برای صدور انقلاب اگر ما فقط این کتاب ها را داشته باشیم و آنها را به زبان های مختلف دنیا ترجمه کنیم کافی است. مسابقه کتابخوانی ایده ایشان بود که ما را برای ترویج کتاب تشویق کرد.

خطرناکترین تهدیدات در کمین خانواده است

حجت الاسلام زائری سخنران دیگر این مراسم بود که در ابتدا به لزوم نهادینه کردن سنتها پرداخت و گفت: هر جامعهای خود را روایت نکند زندگی را باخته است و در این راستا خداوند نیز با نزوۀ قرآن روایتی انجام داده و ما هم اگر مظلومیت، غربت، درد و رنج های جامعه را روایت نکنیم خواهیم باخت.

وی در ادامه به خطرات پیش روی خانوادهها اشاره کرد و گفت: یکی از سنت های مورد تهاجم امروز خانواده است که اگر بنیان های خانواده به خطر بیفتد در واقع نظام به خطر افتاده است و بدون شک اگر متوجه مسئله خانواده نباشیم فتنه های بزرگ را در سال 98 شاهد خواهیم بود.

زائری ادامه داد: امروز خطرناکترین تهدیدات در کمین خانواده است، خطر تا پشت درب های خانه همه ما آمده است و این تهدیدی برای تخریب بنیان های خانواده است. رهبر معظم انقلاب سال هاست به وظیفه خودشان عمل کرده اند و یک تنه به اندازه چندین وزارت خانه کار فرهنگی کرده اند، امروز نوبت ماست که کار کنیم.

معصومه آباد یک حرف از هزاران حرف ناگفته انقلاب را به گوش آینده رسانده

"حداد عادل" به عنوان آخرین سخنران این مراسم گفت: من از جمله کسانی ام که کتاب "من زنده ام" را مطالعه کرده و در مسابقه آن شرکت کردم و دوست دارم یکی از برندگان آن باشم، همه کسانی که کتاب من زنده ام را مطالعه کرده اند برنده هستند، این کتاب من را خیلی تحت تاثیر قرار داد.

وی در ادامه تصریح کرد: این کتاب داستان و سرگذشت ساده ای نیست بلکه بیان روزگار نسلی است که در زندگی فردی مجسم شده است. جوانانی که انقلاب را ندیده اند با خواندن این کتاب توجه و تصویری از آن دوران پیدا خواهند کرد.

حدادعادل خاطر نشان کرد: خانم معصومه آباد یک حرف از هزاران حرف ناگفته انقلاب را به گوش آینده رسانده است. ادبیات فقط وسیله سرگرمی و مشغول کردن نیست ادبیات حقیقت یک ملت را به نسل پس از خود را با ارزش ها مواجه می کند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار