مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران عنوان کرد:

برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم با هدف مظلومیت‌زدایی از شهدا/ اجرای طرح خانه شهدا در تهران

مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران با اشاره به ضرورت‌های مظلومیت زدایی از چهره شهدای مدافع حرم گفت: فردا مراسم یادبود این شهدا در فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود.
کد خبر: ۴۱۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۷ - 22February 2015

برگزاری یادواره شهدای مدافع حرم با هدف مظلومیت‌زدایی از شهدا/ اجرای طرح خانه شهدا در تهران

به گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع مقدس، مهدی محمد باقری مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران در نشست خبری تبیین ضرورت های تدوین یادواره شهدای مدافع حرم گفت: متاسفانه مفهوم ایثار در جامعه ما کمرنگ شده است لذا باید مفهوم ایثار اجتماعی را بسط دهیم تا از این طریق بسیاری از مشکلات اجتماعی مرتفع شود.

وی با اشاره به مظلومیت شهدای مدافع حرم در اذهان عمومی گفت: یادواره مدافعین حرم آل الله با رویکرد مظلومیت زدایی از این شهدا برای اولین بار در آستانه میلاد حضرت زینب برگزار خواهد شد.

دبیر اولین همایش یادواره شهدای مدافعین حرم خاطرنشان کرد: امروز در عراق و سوریه جنگ بدون تحجر و اسلام واقعی  در جریان است. و در این بین درس آموختگان مکتب حسینی با  موقعیت شناسی سعی دارند از حریم اهل بیت دفاع کنند و اسلام حقیقی و ناب را به نمایش بگذارند.

 باقری بیان داشت: ما با برگزاری این همایش به دنبال مظلومیت زدایی  از این شهدای والامقام هستیم چرا که اگر بعد از 30 سال در مورد نقش و جایگاه شهدای دفاع مقدس صحبت کنیم کسی دچار تشکیک نمی شود. اما هنوز در اذهان عمومی شهدای مدافع حرم جایگاهشان برای تامین امنیت تعریف نشده است.

این مقام مسئول در شهرداری تهران با بیان اینکه همایش شهدای مدافعین حرم فردا ساعت 19 در سالن شهدی آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار خواهد شد اظهار داشت: در این مراسم شهردار، خانواده معظم شهدای دفاع مقدس، خانواده شهدای مدافع حرم و مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: در مراسم فردا از موسیقی با محوریت شهدای حرم با خوانندگی حامد زمانی رونمایی خواهد شد.

باقری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه امور ایثارگران شهرداری چه برنامه ای را برای تکریم خانواده شهدا  در ایام نوروز دارد گفت: ما طرحی را با عنوان بهار انقلاب تا بهار طبیعت در دست اجرا داریم که در آن به حوزه معیشت و رفاهی خانواده ها توجه می شود. این در حالی است که شناسایی ایثارگران مستمند نیز در دستور کار قرار می گیرد.

وی ادامه داد: هم اکنون 4200 ایثارگر تحت پوشش امور ایثارگران شهرداری هستند که در این بخش به ایثارگران شهروندی نیز توجه ویژه شده است.

باقری تاکید کرد: در طرح های خود به جانبازان اعصاب و روان و شیمیایی که مشکلات عدیده ای را از جمله درصد جانبازی دارند مورد توجه قرار داده ایم تا با همکاری بنیاد شهید بخشی از معضلات پیش روی آنان از بین برود.

مدیر کل امور ایثارگران شهرداری تهران در پاسخ به سوال خبرنگار دفاع پرس مبنی بر اینکه آیا طرح خانه شهدا در دستور کار این مدیریت قرار دارد یا خیر گفت: خانه شهدا یکی از طرح های ویژه ما محسوب می شود که در دو بخش در حال پیگیری آن هستیم. یک تملک خانه شهید و دو مشخص نمودن متولی آن که باید چه کسانی این خانه ها را در اختیار داشته باشند.

وی تاکید کرد: با اقدامات صورت گرفته امیدواریم در سال آینده خبرهای خوبی را در حوزه خانواده شهدا داشته باشیم. چرا که بر این باوریم این خانه ها پایگاه هایی محلی در حوزه شهدا هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار