گزارش «دفاع پرس» از آخرین تحولات عراق؛

منطقه «البغدادی» استان الانبار به طور کامل آزاد شد/کشف سلاح اسرائیلی از داعش در عراق

آزادسازی کامل منطقه البغدادی، کشف سلاح اسرائیلی از داعش در عراق، اعلام آمادگی ارتش عراق برای آزادسازی موصل طی دو تا سه ماه آینده و عزم آمریکا برای احداث پایگاه هوایی در اربیل عراق از جمله مهم‌ترین تحولات یک هفته گذشته عراق است.
کد خبر: ۴۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۷ - 22February 2015

منطقه «البغدادی» استان الانبار به طور کامل آزاد شد/کشف سلاح اسرائیلی از داعش در عراق

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، آزاد سازی کامل منطقه البغدادی، کشف سلاحهای اسرائیلی داعش در عراق، فرود دو بالگرد آمریکایی در استان بابل عراق، داعش 45 عراقی را در منطقه «البغدادی» سوزاند، اعلام آمادگی ارتش عراق برای آزادسازی موصل طی دو تا سه ماه آینده، نتایج نشست سه جانبه معصوم، الجبوری و العبادی،عزم آمریکا برای احداث پایگاه هوایی در اربیل عراق و امضای هفت سند و یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و عراق از جمله مهم ترین تحولات یک هفته گذشته عراق است.

.. منطقه «البغدادی» استان الانبار به طور کامل آزاد شد: براساس گزارش پایگاه خبری المسله، نیروهای ارتش عراق عملیات گسترده خود برای آزادسازی البغدادی که در غرب استان الانبار قرار دارد را آغاز و پس از چند ساعت درگیری با تکفیری های داعش موفق شدند این منطقه را به طور کامل آزاد کنند. «عبدالجبار العبیدی» عضو شورای منطقه بغدادی اعلام کرد که نیروهای امنیتی مشترک موفق شدهاند حصار ایجاد شده بر منطقه بغدادی را بشکنند و کمکهای غذایی و انسانی را برای اهالی این منطقه ارسال کنند.

.. کشف سلاح اسرائیلی از داعش در عراق:
یک مقام محلی در استان الانبار به سومریه نیوز گفته که نیروهای امنیتی در نبرد با تروریستهای داعش در این استان مقادیری سلاح ساخته شده توسط رژیم صهیونیستی را از تروریستها به غنیمت گرفتند. براساس این گزارش، این تسلیحات در انتقال از استان الرمادی برای تروریستها بوده که توسط نیروهای امنیتی توقیف شدهاند. نیروهای امنیتی اسلحههای مدرن ویژه تک تیراندازها ساخته شده توسط رژیم صهیونیستی را به همراه مقادیری سلاح ساخته شده توسط کشورهای اروپایی را در این محموله تروریستها کشف کردند.
 
.. فرود دو بالگرد آمریکایی در استان بابل عراق:
«الشرق الاوسط»، فرماندهی نیروهای «بسیج مردمی» در استان بابل، اعلام کرد که دو بالگرد آپاچی آمریکا در منطقه مویلحه از توابع ناحیه «اسکندریه» در شمال استان بابل در جنوب عراق فرود آمدند. این منبع افزود از تمام نیروها خواسته شده است بازرسی گستردهای را در این منطقه با هدف مشخص کردن دلایل فرود غیرمنتظره بالگردهای آمریکایی انجام دهند. منابع محلی عراقی با تأکید بر اینکه فرود آمدن این دو بالگرد آمریکایی عجیب، غیرمنتظره و مبهم است، افزودند نیروهای بسیج مردمی و ارتش عراق بر تمام مناطق شمالی بابل اشراف کامل دارند. پیشتر مقامات دولت عراق و کمیتههای مردمی آمریکا و نیروهای ائتلاف جهانی مبارزه با داعش را به پرتاب محمولههای تسلیحاتی و غذایی به گروه تروریستی داعش متهم کردهاند.

.. عزم حزب الله عراق برای مسلح شدن به موشکهای ضد بالگرد: گردانهای «حزب الله عراق» اعلام کرد قصد دارد به منظور هدف قرار دادن بالگردهایی که برای گروهک «داعش» تسلیحات و مواد غذایی ارسال میکنند، موشکهای ضد بالگرد در همه مناطق رویارویی با داعش مستقر کند.


.. داعش 45 عراقی را در منطقه "البغدادی" سوزاند: منابع خبری به نقل از سرهنگ "قاسم العبیدی" یکی از مسئولان بلندپایه در پلیس محلی عراق اعلام کردند که تروریستهای داعش 45 تن را در منطقه "البغدادی" واقع در غرب عراق زنده زنده در آتش سوزاندند. به گفته ی این مقام محلی هنوز هویت قربانیان و اینکه چرا تروریستهای داعش این 45 تن را زنده زنده در آتش سوزاندند، مشخص نیست.

.. ارتش عراق آماده آزادسازی موصل طی دو تا سه ماه آینده میشود: طبق گزارش رویترز، یک مقام رسمی فرماندهی مرکزی آمریکا گفت که نیروهای نظامی کرد و ارتش عراق شامل 20 تا 25هزار سرباز در قالب یک برنامه زمانی تا آوریل و می، برای بازپسگیری شهر موصل از داعش، آماده خواهند شد. این مقام آمریکایی گفت: شهر موصل هم اکنون در اختیار 1000 تا 2000 نیروی داعش است. نیروی اصلی تهاجمی برای بازپسگیری موصل، شامل 5 تیپ ارتش عراق خواهد بود. چند تیپ کوچک نیز بهعنوان نیروهای ذخیره در این عملیات حضور مشارکتی خواهند داشت و 3 تیپ نیروهای پیشمرگه کرد نیز از شمال در این عملیات حضور خواهند یافت. تعداد کل نیروهای شرکت کننده در این عملیات بالغ بر 20 تا 25هزار نفر خواهند بود.

.. نتایج نشست معصوم، الجبوری و العبادی: پایگاه النهرین، فواد معصوم رئیس جمهوری، سلیم الجبوری رئیس پارلمان و حیدر العبادی نخست وزیر عراق طی نشستی بر ضرورت تقویت راهکار مشترک و توافق سیاسی و مسئولیت پذیری بالا از سوی همه طرفها تاکید کردند. در این نشست تحولات سیاسی، امنیتی و اقتصادی و برنامه دولت بررسی شد. همچنین در این نشست ضرورت تقویت راهکار مشترک و توافق سیاسی از سوی طرف ها مورد تاکید قرار گرفت و شرکت کنندگان در آن از دستاوردهای به دست آمده از سوی نیروهای مسلح و مردمی و پیشمرگان و عشایر در جنگ علیه تروریسم تمجید کردند. همچنین شرکت کنندگان در این نشست بر ضرورت احترام به دستگاه قضایی و استقلال آن مطابق با اصول قانون اساسی تاکید شد و توافق میان دولت مرکزی و اقلیم کردستان عراق در زمینه نفت و بودجه و پایبندی طرفین مثبت ارزیابی شد.


.. عزم آمریکا برای احداث پایگاه هوایی در اربیل عراق:
رسانهها خبر دادند که واشنگتن در حال برنامهریزی برای احداث پایگاه هوایی جدیدی در کردستان عراق بوده تا به کمک آن در مبارزه علیه داعش استفاده کند. این موضوع در حالی مطرح میشود که نماینده ویژه کاخ سفید درباره داعش درباره عملیات زمینی در عراق علیه شبهنظامیان صحبت کرده است. در واقع آمریکا قصد دارد سنگر مستحکمی در اربیل احداث کند تا از آنجا بتواند عملیات پیشتیبانی برای جنگندههایی که علیه داعش به مبارزه میپردازند هدایت کند. هلگارت حکمت سخنگوی وزارت پیشمرگه کردستان عراق گفت: این پایگاه نزدیک اربیل بوده و جنگندهها به کمک این پایگاه عملیات نظارت خود را انجام میدهند اما جنگندههایی که به بمباران داعش میپردازند از این فرودگاه نشست و برخواست نخواهند کرد.


.. هفت سند و یادداشت تفاهم همکاری میان ایران و عراق امضاء شد:
در جریان سفر اسحاق جهانگیری معاون اول رئیسجمهور به کشور عراق، هفت سند و یادداشت تفاهم همکاری در زمینههای مختلف در حضور معاون اول رئیسجمهور کشورمان و نخستوزیر عراق از سوی مسئولان دو کشور به امضا رسید. موافقتنامه حمل و نقل جادهای و هوایی، برنامه اجرایی همکاریهای گردشگری، یادداشت تفاهم سومین اجلاس کمیسیون مشترک، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه زمینشناسی و معدنی، همکاری در زمینه تجاری، یادداشت تفاهم همکاری نمایشگاهی، موافقتنامه بهداشت دامی و دامپزشکی اسنادی بودند که میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری عراق به امضا رسید.

انتهای پیام/ف
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار