تبیین بیانات رهبری در گفتگوی «دفاع پرس» با مقدم فر:

اسلام ستیزی با تکنیک های جدید به اسلام هراسی تغییر یافته است/تصاویر منتشره از اعدامی های داعش جنبه تبلیغی دارد

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه گفت: همان جریانی که اسلام صهیونیستی را ساخته، اکنون به دنبال اسلام هراسی است البته هرچند بیش از سه دهه اسلام ستیزی داشته ولی امروز تکنیک عوض کرده و با تکنیک جدید به دنبال ایجاد موج اسلام هراسی است.
کد خبر: ۴۱۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱ - 21February 2015

اسلام ستیزی با تکنیک های جدید به اسلام هراسی تغییر یافته است/تصاویر منتشره از اعدامی های داعش جنبه تبلیغی دارد

حمید رضا مقدم فر مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، درباره بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی هیچ سابقه ای از تعرض به اقلیت های دینی وجود ندارد، گفت: اتفاقی که امروز افتاده این است که افکار عمومی دنیا دو مدل اسلام می بیند یک مدل اسلام رأفت و رحمت اسلامی که تکیه بر عقلانیت و پیام وحی دارد و یک مدل دیگر، اسلام مخدوش و دست ساز صهیونیستی است به نحوی که در این اسلام انسان ها را آتش می زنند و سر می بُرند.

وی با اشاره به اینکه این دو اسلام اکنون به دنیا در حال معرفی است که منادی اسلام اول، جمهوری اسلامی ایران است، بیان داشت: این جمهوری اسلامی از خصوصیات اش این است که ادیان الهی به راحتی در آن زندگی می کنند؛ نماینده در مجلس شورای اسلامی دارند؛ در تصمیم گیری ها مشارکت می کنند و به آنها احترام می شود به نحوی که کسی به هیچ اقلیت دینی به جرم غیر مسلمان بودن، اهانت نمی کند.

مقدم فر افزود: اما همان جریانی که اسلام نوع دوم را ساخته، اکنون به دنبال اسلام هراسی است البته هرچند بیش از سه دهه اسلام ستیزی داشته ولی امروز تکنیک عوض کرده و با تکنیک جدید به دنبال ایجاد موج اسلام هراسی است یعنی امروز با استفاده از تکنیک های جدید به دنبال نشان دادن اسلام نوع دوم است تا مردم و افکار عمومی دنیا از اسلام به عنوان یک ایدئولوژی، هراس پیدا کنند.

وی سپس در پاسخ به سئوالی مبنی بر واقعی یا مصنوعی بودن تصاویر منتشر شده از جنایات داعش، عنوان کرد: بعضی ها نسبت به انتشار فیلم جنایاتی که داعش انجام می دهد، تشکیک می کنند و می گویند چرا آدمی که در قفس در حال سوختن است، بالا و پایین نمی پرد و واکنشی از خود بروز نمی دهد؟

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه ادامه داد: زیرا به طور طبیعی کسی که داغ می شود عکس العمل شدیدی از خود نشان می دهد ولی این فرد عکس العمل خاصی از خود نشان نمی دهد؛ لذا نتیجه می گیرند که نمایش این تصاویر مصنوعی است.

وی اظهار داشت: اما من به طور قاطع اعلام می کنم که این تصاویر واقعی است چون اعضای داعش به هر بهانه ای انسان ها را به طور فجیعی می کُشند اما نکته قابل ذکر این است، آنهایی که چنین صحنه هایی را پدید می آورند، این افراد بیش از اینکه بخواهند انتقام بگیرند یا فعل اسلامی را به تعبیر خودشان انجام دهند، بیشتر دنبال وجهه رسانه ای ـ تبلیغی کارهایشان هستند زیرا موجودیت داعش در ایجاد موج اسلام هراسی بنا شده است.

مقدم فر با بیان اینکه داعش در راستای ایجاد موج اسلام هراسی تصاویر جنایات خود را به صورت هالیوودی ضبط می کند، گفت: از سوی دیگر اینکه چرا کسانی که قرار است قربانی جنایت داعش شوند هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهند نیز موضوعی است که باید به آن توجه کرد زیرا هیچ کس نمی داند قبل از انجام جنایت، داعشی ها چه چیزی به قربانیان خود می گویند یا اینکه چه چیزی به خُورد این ها می دهند که این افراد هیچ واکنشی نشان نمی دهند.

وی افزود: بنابر این پیش از اینکه در کشتن یا نکشتن انسان ها توسط داعش تشکیک کنیم باید آن طرف موضوع را مورد توجه قرار دهیم که چرا اینها جنایات خود را هالیوودی و سینمایی ضبط می کنند؟ در واقع باید این موضوع را بررسی کرد تا ببینیم از نظر روانی با این افراد چگونه برخورد می کنند که اعدام شوندگان این گونه بی حرکت باقی می مانند.

مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه خاطر نشان کرد: به هرحال موضوع قابل بررسی در تصاویری که داعش از اعدامی های خود منتشر می کند، نشان از تبلیغی بودن این حرکت آنها دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار