بررسی جریانهای تکفیری در گفتگوی «دفاع پرس» با رجبی دوانی:

دشمن امروز با لباس حفظ و قرائت قرآن به میدان آمده است/راه مقابله با تکفیری‌ها روشنگری است

رجبی دوانی گفت: گروه تروریستی تکفیری در پوشش پیروی از اسلام و احیای خلافت اسلامی به جنایت های خود در کشورهای منطقه می‌پردازد. دشمن ما امروز با لباس حفظ و قرائت قرآن به میدان آمده است. آن‌ها به ظاهر و پوسته قرآن چسبیده‌اند اما محتوای قرآن را زیر پای خودشان می‌گذارند و بدان اعتنایی ندارند. در این صورت دست در دست آمریکا و اسرائیل می‌گذارند و سوریه و عراق را این چنین ویران می‌کنند.
کد خبر: ۴۱۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۱۷ - 21February 2015

دشمن امروز با لباس حفظ و قرائت قرآن به میدان آمده است/راه مقابله با تکفیری‌ها روشنگری است

به گزارش خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس، نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر با تأکید بر افشای حقایق و همکاری علمای اهل تسنن در ایجاد انسجام و وحدت میان مسلمانان جهان، گفت: علمای اهل تسنن باید به خود بیایند و این جریانات تکفیری دست نشانده اسرائیل و آمریکا را افشا کنند تا جهان اسلام به این باور برسد که میدان دار اصلی نزاع میان شیعه و سنی، استکبار جهانی است.

رجبی دوانی در پاسخ به این سوال که آیا رهبر معظم انقلاب در طرح موضوع تشیع انگلیسی و تسنن آمریکایی، مقصود تبیین اسلام آمریکایی را نیز داشتهاند، تصریح کرد: حقیقتاً هر چیزی که اسلام و این شریعت پاک را از روی تظاهر عنوان کند و ماحصل آن به ارائه خدمت به غرب منتهی شود؛ چون برآورده ساختن اهداف و مقاصد غرب را مدنظر داشته حتی اگر مستقیماً هم ارتباط نداشته باشد، این امر همان اسلام آمریکایی است.

وی تأکید کرد: مصداق بارز اسلام آمریکایی همین جریانات تفکیری هستند که برای تأمین و احقاق منافع آمریکا و پوشش جنایات استکبار دست به هر اقدامی میزنند. از حمله وحشیانه به روستاها، تجاوز به زنان و دختران و همچنین بریدن سرهای مسلمانان خاصه کودکان و نوجوانان از جمله نوکریهای این گروه تروریستی به غرب است که بدون هیچ توجهی به رویکرد و بینش سیاسی آمریکا، خواستههای آنها را به راحتی اجرا میکنند.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه دشمن با جامه جدید اسلام گرایی به میدان براندازی حکومتهای اسلامی آمده است، افزود: گروه تروریستی تکفیری در پوشش پیروی از اسلام و احیای خلافت اسلامی به جنایت های خود در کشورهای منطقه میپردازد. آمریکا امروز باید خوشحالتر از دیروز باشد؛ چرا که باید میلیاردها دلار هزینه میکرد تا بتواند این طور خودش را در پشت پرده جنایات و رفتارهای وحشیانه داعش، تطهیر کند و اسلام را برای جهانیان زشت جلوه نماید. جالب است که خودشان را در این راه نابود میکنند، تا خواستههای استکبار به مرحله اجابت برسد.

وی در پاسخ به این سوال که منابع مالی این تروریستها با توجه به بازی سیاسی آمریکا که خود را دشمن گروه تکفیری میداند و به دنبال حذف داعش است چگونه تأمین می شود، افزود: واضح و مبرهن است که بخش مهم هزینههای هنگفت ابزار جنگی و منابع انسانی گروه تروریستی تکفیری داعش از طریق رژیم ستمگر و سفاک صعودی تأمین میشود. البته رژیم خیانتکار قطر و امارات نیز در این میان همکاریهایی داشتهاند. علمای تهی مغز ممالک اسلامی هم با عوام فریبیهای خود بر استمرار این گروهک تروریستی میکوشند.

رجبی دوانی، خاطرنشان کرد: برای افکار عمومی این جریانات را تحت عنوان احیاگران مجد و عظمت اسلام معرفی میکنند. به گونه ای که برخی از عالمان اهل تسنن اذعان دارند مسئولیت شرعی حکم میکند تا فرزندان و جوانان خودمان را برای پیشبرد اهداف این جریان شوم به میدان کارزار اعزام کنیم و علیرغم این حمایت، همکاریهای مالی نیز داشته باشیم.

این نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر نقش برخی از علمای منحرف و فاسد را در پیشرفت کار تکفیریها موثر دانست و افزود: متأسفانه القائات غربیها و برخی کجفهمان سرمدار اسلام گرا به برخی از علمای منحرف این است که دشمن اصلی شما شیعه است. با این رویکرد به واقع دشمنیها و جنایات صهیونیست و آمریکا محو میشود و فلش اصلی حمله و هجمه به سوی شیعیان گرفته میشود؛ حتی برخی هم این گونه میگویند که وقتی شیعیان به عنوان دشمنان اصلی بشریت از بین بروند آن گاه به سراغ یهود، آمریکا و استعمارگران خواهیم رفت.

استاد دانشگاه امام صادق(ع) در خصوص راه مقابله با این دشمنان، افزود: خوشبختانه میدانداری، القای عزت و اعتلای مجد اسلام در تقابل با آمریکا و صهیونیست، جمهوری اسلامی بوده است که البته به توفیقاتی از جمله نابودی حاکمان وابسته به آمریکا در مصر، یمن، تونس و لیبتی و همچنین بیداری اسلامی در سطح گستردهای دست یافته است. ولی با خیانت آشکار آمریکاییها تحت عنوان شیعههراسی و اسلام هراسی در جهان، فضا را برای حضور تروریستها از هر جهت فراهم کردند.

وی ادامه داد: راه مقابله صرفاً روشنگریست و این وظیفه خطیر بر دوش علمای نهاده شده است.آنها باید در این میدان بیاییند و جامعه پیرامون خودشان را نسبت به این جریانات تفهیم و هوشیار کنند.اهل تسنن باید این باور را القاء نماید که اگرچه ما با شیعیان در برخی مسائل دچار اختلاف عقیدهای هستیم اما اشتراکات ما به مراتب فراوانتر است.

رجبعلی دوانی تأکید کرد: نباید فراموش کنیم که دشمن اصلی ما کیست و در تقابل آن باید چه کرد؟ چرا که دشمن ما امروز با لباس حفظ و قرائت قرآن به میدان آمده است. آنها به ظاهر و پوسته قرآن چسبیدهاند اما محتوای قرآن را زیر پای خودشان میگذارند و بدان اعتنایی ندارند. در این صورت دست در دست آمریکا و اسرائیل میگذارند و سوریه و عراق را این چنین ویران میکنند.

نویسنده و پژوهشگر تاریخ معاصر با اشاره به اقدام شیخ الازهر پیرامون اقدام تکفیریها در کشتن سرباز مصری، خاطرنشان کرد: علمای اهل تسننن باید به خود بیاییند؛ البته اقداماتی هرچند ناچیز انجام دادهاند. اما نباید اجازه دهند امثال شیخ الازهر وقتی میبیند تکفیری ها آن سرباز مصری را میکشند بنابر حکم جزای اسلامی فتوا میدهد که باید دست و پای این جنایتکاران بریده شود! ولی چطور وقتی که به شیعهها حمله کردند و آن فجایع سنگین پدید آمد، چنین فتواهایی صادر نشد.

وی اظهار کرد: چرا علمای اهل تسنن ما مطرح نمیکنند که دشمن اصلی مسلمانان آمریکا و اسرائیل غاصب است. حقیقتاً راه مقابله روشنگری است و علمای اهل تسنن که با این جریان تکفیری مخالفند و بر مسائل واقف هستند باید به میدان بیایند و در قدم اول به افشای این جریان جنایتکار و خونخوار تکفیری بپردازند.

رجبی دوانی در پایان خاطرنشان کرد: این روشنگری را در جوامع ایجاد کنند که براساس آیات قرآن به هیچ وجه کسی این اجازه را ندارد که با مسلمانی که شهادتین را بر زبان جاری کرده ولی مانند خودشان برخی باورها را ندارند اینگونه به صورت وحشیانه با آنها برخورد شود و به سختترین طریق کشته شوند. در حالی که دشمنان اصلی ما با دیدن صحنههای اختلاف و درگیری داخلی میان شیعه و سنی بسیار شادمان هستند و میخندند.

انتهای پیام/م.ب

نظر شما
پربیننده ها