تداوم پیامدهای ترور قنیطره برای تل‌آویو؛

«مثلث جنوب» سوریه جبهه‌ای متحد علیه صهیونیست‌ها

منابع رسانه‌ای حامی تروریست‌ها در جنوب سوریه می‌گویند ایران و حزب‌الله به کمک ارتش سوریه «عملیات مثلث جنوب»‌ را پیش می‌برند و اکنون جبهه‌ای یکپارچه در شمال «اسرائیل» در حال شکل‌گیری است.
کد خبر: ۴۱۴۱۸
تاریخ انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۷ - 18February 2015

«مثلث جنوب» سوریه جبهه‌ای متحد علیه صهیونیست‌ها

به گزارش گروه بین الملل دفاع پرس، منابع خبری، هفته گذشته از آغاز عملیاتی خبر دادند که شامل استانهای ریفدمشق، قنیطره و درعا در جنوب سوریه میشود. رژیم صهیونیستی بلافاصله و دو روز بعد به این عملیات واکنش نشان داد و کانال دو تلویزیون اسرائیل در برنامهای تحلیلی به این موضوع پرداخت و تصریح کرد در صورت حضور حزبالله در این منطقه، ما علاوه بر حزبالله با نیروی دیگری به نام «نیروی مقاومت مردمی» مواجهیم که در اصطلاح ما یعنی یک نیروی عملیاتی. اکنون رسانههای بینالمللی گزارش میدهند که درگیری در «مثلث جنوب» حدفاصل درعا، دمشق و قنیطره، ادامه دارد و تاکنون چندین کشته و زخمی بر جای گذاشته است.

روزنامه عربستانی الحیات در اینباره نوشت: دیدهبان حقوقبشر سوریه (نزدیک به معارضان سوریه) میگوید که درگیریها در مثلث ریفِ شمال غربی درعا و ریف غربی دمشق و ریف قنیطره ادامه دارد و مصطفی بدرالدین از حزبالله و قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، درگیریهای جنوب در حد فاصل پایتخت (دمشق) تا جولان اشغالی و (مرز) اردن را هدایت میکنند. طبق ادعای الحیات، ارتش سوریه و نیروهای بسیج مردمی سوریه از نیروهای تحت امر بدرالدین و سلیمانی پشتیبانی میکنند و «در طرف مقابل، جبهه النصره و گروههای (تروریستی اصطلاحا) اسلامگرا و دیگر گروههای جنگجو حضور دارند.» اکنون مناطق شهرک کفرناسج و مناطقی در ریف قنیطره (که مقر افراد مسلح است) زیر آتش سنگین ارتش سوریه و نیروهای همراه آن قرار دارد.

رامی عبدالرحمن، مدیر مرکز موسوم به حقوق بشر سوریه که از حامیان گروههای مسلح است، میگوید بیش از 50 نفر از نیروهای معارضان در درگیریها کشته شدهاند و در مقابل نیز 43 نفر از ارتش سوریه و گروههای متحد آن کشته شدهاند که در میانشان 12 افسر دیده میشوند. براساس این گزارش، با مساعد شدن وضعیت آب و هوا، ارتش سوریه حملات هوایی خود را تشدید کرده و سبب پیشروی در جبهه جنوب شده است. طبق ادعای رامی عبدالرحمن، حدود 5 هزار نیروی ارتش سوریه و متحدان آن در این عملیات برای بازپسگیری مثلث جنوب که تحت کنترل نیروهای مسلح معارض بود فعالیت میکنند.

منابع نزدیک به مخالفان میگویند که هدف این عملیات ارتش سوریه، تقویت دایره امنیت برای دمشق است که فاصله کمی (با خودرو) با جنوب دارد و افراد مسلح در ماههای گذشته موفقیت&z

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار