حجت الاسلام والمسلمین سعید فخرزاده:

در ایام دهه فجر جشنواره‌ای برای کتاب‌های انقلابی برگزار شود

مدیر واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری انقلاب اسلامی گفت: ای کاش در دهه فجر نمایشگاهی از کتاب های انقلابی برگزار می شد.
کد خبر: ۴۱۳۴۱
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۳ - 17February 2015

در ایام دهه فجر جشنواره‌ای برای کتاب‌های انقلابی برگزار شود

به گزارش سرویس فرهنگی خبرگزاری دفاع مقدس، مدیر واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری انقلاب اسلامی اظهار کرد: ای کاش در دهه فجر نمایشگاهی از کتاب های انقلابی برگزار می شد.

وی با اشاره به این که فضای اصلی کتاب و کتاب خوانی به دلیل برگزاری نمایشگاه کتاب در اردیبهشت ماه است، به خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری گفت: با این حال از آنجا که دهه فجر ایامی است که مردم انتظار دارند درباره کتاب های انقلابی مطلع شوند و افکار عمومی آماده شنیدن درباره این روزهاست، به نظر می رسد بهتر است انتشار کتاب های انقلابی به نمایشگاه کتاب موکول نشود بلکه در این روزها از آن ها رونمایی شود.

این پژوهشگر گفت: در دهه فجر نمایشگاه ها و جشنواره هایی برای انقلاب برگزار می شود و برگزاری نمایشگاه یا جشنواره ویژه کتاب هم می تواند یکی از آن ها باشد؛ کما این که می بینیم سینما این کار را کرده است، تئاتر، موسیقی و شعر هم این کار را کرده اند و جشنواره ای در این روزها تدارک دیده اند.

حجت الاسلام والمسلمین سعید فخرزاده ادامه داد: دامنه حوادث انقلاب گسترده است، این حوادث به سال 57 محدود نمی شود بلکه پس از آن نیز شاهد بحران ها و حوادث پس از انقلاب و حوادث جنگ هستیم. بیداری اسلامی نیز در ارتباط با انقلاب ما قرار دارد و معتقدیم حرکت مردم ما سرچشمه این حرکت ها بوده است. بنابراین دامنه فعالیت ها و تولیدات به قدری هست که دست کم بخشی از انتشارها را بتوان به ایام دهه فجر موکول کرد.

وی همچنین از آماده شدن کتاب هایی از سوی واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری برای عرضه در نمایشگاه کتاب امسال خبر داد و گفت: کتاب هایی را آماده کرده ایم که در صورت امکان می شد آن ها را در این  ایام عرضه کنیم اما این نوید را به علاقه مندان کتاب های انقلابی می دهیم که این آثار در نمایشگاه کتاب امسال عرضه می شوند.

انتهای پیام/
 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار