«انقلاب اسلامی ایران؛ از انقلاب تا حکومت» منتشر شد

جدید‌ترین کتاب درباره انقلاب اسلامی از نگاه علی ابوالخیر، اندیشمند مصری توسط نشر معارف منتشر شد.
کد خبر: ۴۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲ - 12February 2015

«انقلاب اسلامی ایران؛ از انقلاب تا حکومت» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، کتاب «انقلاب اسلامی ایران؛ از انقلاب تا حکومت» نوشته دکتر علی ابوالخیر، اندیشمند مصری از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد. این کتاب با نگاهی به پروژه مقاومت اسلامی و نقش ایران در معادلات کنونی منطقه و جهان معاصر، به همت دکتر احمد نادری (عضو هیأت علمی دانشگاه تهران) و علیرضا طاقتی (پژوهشگر مسائل خاورمیانه) ترجمه شده است.

در بخشی از مقدمه مترجمان میخوانیم: «جمهوری اسلامی ایران به عنوان سردمدار پروژه مقاومت اسلامی، یکی از بازیگران جدی در تعیین نظم آینده جهانی و منطقهای است و علیرغم فشارهای زیادی که در بازه زمانی بیش از سه دهه، به آن وارد شده است، این کشور نشان داده است که در راه خود ثابت قدم است و این ثبات قدم، همیشه مورد توجه صاحبنظران و متفکران جهان اسلام از سویی و تحلیلگران غیرمسلمان از سویی دیگر بوده است.

کتاب حاضر یکی از جدیدترین کتبی است که توسط یکی از محققان غیرایرانی و در راستای تبیین ابعاد انقلاب اسلامی ایران نوشته شده است. اهمیت کتاب در این است که توسط یک ناظر بیرونی و غیرایرانی و برای آشنایی بیشتر عربزبانها با جمهوری اسلامی ایران نگاشته شده است، و از سوی دیگر، سعی در ارائه یک رویکرد تاریخی، منطقهای و بینالمللی از ابعاد این انقلاب و پروژه حکومت دینی جمهوری اسلامی داشته است.»

این کتاب در شش فصل و یک خاتمه تدوین و نگاشته شده است: تأثیر اندیشه انقلاب حسینی بر انقلاب اسلامی، نشانههای انقلاب، انقلاب بزرگ و نقش رهبری، استراتژی آمریکا در جهان اسلام، استراتژی انقلاب، نگاهی به برنامه هستهای ایران و آینده استراتژی آمریکا و پروژه مقاومت.

از ویژگیهای کتاب میتوان تحلیلهای جامع و جالب و منصفانه دکتر علی ابوالخیر، اندیشمند مصری و استاد دانشگاه دلتای مصر، درباره مسائل و حوادث گذشته و جدید ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به ویژه جنگ تحمیلی و مسأله هستهای ایران و بیان تأثیرات انقلاب اسلامی بر کشورهای اسلامی و عربی است.

«انقلاب اسلامی ایران؛ از انقلاب تا حکومت» در ۲۴۰ صفحه، قطع رقعی، دورنگ، ۱۵۰۰ نسخه و قیمت ۸۵۰۰ تومان منتشر شده است. دفتر نشر معارف به زودی از این مترجمان، کتاب «امام خمینی (ره) در حافظه نجف اشرف» (نوشته احمدرضا مومن) را روانه بازار کتاب و اندیشه میکند.


برخی از دیدگاههای دکتر ابوالخیر

دکتر ابوالخیر در مورد نقش کشورهای عربی در حمایت از تکفیریها معتقد است: «منبع فتواهای تکفیریها نشان دهنده کشوری است که حامی آنهاست یعنی عربستان. سعودی سالهاست که پول خرج تکفیریها میکنند. سعودی طی ۲۵ سال بیش از ۷۰ میلیارد برای نشر اندیشه تکفیر خرج کرده است.»

وی درباره آینده روابط تهران - قاهره نیز معتقد است: «مصر و ایران دارای تاریخ و تمدن قدیمی هستند و در طول تاریخ با یکدیگر رابطه داشتهاند و در واقع نمیتوان روابط آنها را به یک دوره زمانی محدود کرد.

روابط تهران و قاهره در آینده توسعه خواهد یافت، زیرا مصر آغوش خود را به روسیه و دیگر کشورهای جهان گشوده است و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست به ویژه اینکه ایران توانست در جنگ دیپلماسی با کشورهای ۱+۵ پیروز شود و حق خود را در غنی سازی اورانیوم حفظ کند و این مسئله به بهبود روابط میان ایران و مصر کمک خواهد کرد.»
***
برای تهیه کتاب «انقلاب اسلامی ایران؛ از انقلاب تا حکومت» میتوان از طریق سایت پاتوق کتاب: ketabroom. ir یا دفتر مرکزی نشر معارف قم (۰۲۵۳۷۷۴۰۰۰۴) یا از طریق فروشگاههای پاتوق کتاب تهران (تلفن ۸۸۹۱۱۲۱۲)، پاتوق کتاب قم (تلفن ۳۷۷۳۵۴۵۱)، پاتوق کتاب شیراز (تلفن ۰۷۱۱۲۳۴۴۶۱۵)، پاتوق کتاب مشهد (تلفن ۰۵۱۳۲۲۲۰۱۱۹)، پاتوق کتاب کرمانشاه (تلفن ۰۸۳۱۷۲۳۸۴۱۱)، پاتوق کتاب ساری (۰۱۱۳۲۵۳۰۲۰)، پاتوق کتاب کرمان (تلفن ۰۳۴۳۲۲۳۱۴۶۶)، پاتوق کتاب تبریز (تلفن ۰۴۱۱۵۵۷۶۰۰۰)، پاتوق کتاب قزوین (۰۲۸۳۳۳۶۲۸۰۶)، پاتوق کتاب ارومیه (۰۴۴۳۲۳۵۴۵۲۲)، پاتوق کتاب کرج (۰۲۶۳۴۴۳۵۲۹۰)، پاتوق کتاب اراک (۰۸۶۳۳۶۷۵۵۹۲)، پاتوق کتاب شهرکرد (۰۳۸۳۲۲۴۳۲۲۲)، پاتوق کتاب گرگان (۰۹۱۰۷۷۵۵۱۷۲)، پاتوق کتاب ایلام (۰۹۱۰۷۷۵۵۱۸۸)، پاتوق کتاب اصفهان (۰۹۱۰۷۷۵۵۱۶۳)، پاتوق کتاب ارومیه (۰۹۱۰۷۷۵۵۱۶۶)، پاتوق کتاب اردبیل (۰۴۵۳۳۲۶۳۱۴)، پاتوق کتاب بیرجند (۰۵۶۳۲۴۲۰۰۷۸) و پاتوق کتاب رشت (تلفن ۰۱۳۳۳۳۲۰۶۹۷) و دیگر مراکز توزیع محصولات فرهنگی اقدام کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار