ضربه متقابل ملت در 36 سال حضور/86

بازتاب راهپیمایی میلیونی 22 بهمن در رسانه های خارجی

همه ساله در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران تعداد کثیری از خبرنگاران خارجی برای پوشش راهپیمایی مردم ایران در 22 بهمن به کشور می‌آیند تا این حضور چشمگیر را به تصویر بکشند.
کد خبر: ۴۰۹۴۳
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۵ - 11February 2015

بازتاب راهپیمایی میلیونی 22 بهمن در رسانه های خارجی

به گزارش خبرنگار بین الملل دفاع پرس، همه ساله با نزدیک شدن به سالروز پیروزی انقلاب اسلامی تعداد کثیری از خبرنگاران، عکاسان و تصویر برداران رسانههای خارجی برای پوشش راهپیمایی مردم ایران در 22 بهمن به کشور میآیند. که امسال نیز 265 نفر، مراسم 22 بهمن را به تصویر کشیدند.

رسانههای شاخص جهان امسال نیز به سیاق سالهای گذشته و هر یک بر اساس رویکرد سیاسی خود به بازتاب راهپیمایی 22 بهمن پرداختند که گزارش آن را ادامه می خوانیم:

** شبکه خبری المنار: این شبکه به پوشش این حماسه عظیم مردم ایران در سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران پرداخت و نوشت: مراسم باشکوه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران صبح امروز با حضور میلیونها ایرانی برگزار شد.

** پایگاه خبری العهد: مراسم سی و ششمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران امروز چهارشنبه با حضور مسوولان کشوری و لشگری و عموم مردم ایران برگزار شد. تظاهرات کنندگان بر پایبندی به اهداف انقلاب اسلامی ایران و اصول انقلاب به رهبری آیتالله سید علی خامنهای تاکید کرده و خواستار اتحاد میان مسلمانان و توجه به دشمن واقعی شدند.

** پایگاه خبری مصری «الفجر»: این پایگاه طی گزارشی نوشت: مردم ایران روز چهارشنبه سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را جشن گرفتند این در حالی است که این کشور در حال انجام مذاکرات هستهای با قدرتهای جهانی است.


** شبکه « ای بی سی» آمریکایی: این شبکه آمریکایی نیز این حضور حماسی مردم ایران را به تصویر کشید و نوشت: مراسم سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تهران و سایر استانهای این کشور برگزار شد که مشارکت کنندگان در این راهپیمایی شعار« مرگ بر آمریکا» و « مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

 این شبکه در ادامه افزود: انقلاب اسلامی ایران در 11 فوریه 1979 به رهبری آیت الله امام خمینی (ره) صورت گرفت و نظام این کشور را از پهلوی  که تحت رهبری محمد رضا شاه پهلوی بود، به جمهوری اسلامی تغییر داد.
 
** «نیویورک تایمز»: این روزنامه در گزارشی به پوشش راهپیمایی مردم ایران در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران پرداخت و نوشت این راهپیمایی در حالی برگزار میشود که ایران در حال مذاکره با قدرتهای جهان درباره برنامه هستهای خود است.


** خبرگزاری آلمان: خبرگزاری آلمان طی خبری به پوشش راهپیمایی مردم ایران به مناسبت سی وششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران پرداخت و نوشت: ایرانیها روز چهارشنبه پیروزی انقلاب در ایران را با حضور میلیونها نفر  در تهران و  دیگر شهرها جشن گرفتند.

** خبرگزاری فرانسه: این خبر گزاری در گزارشی با پوشش راهپیمایی سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران نوشت که ایرانیها با در دست داشتن تصاویر «آیتالله علی خامنهای» رهبر ایران و «آیتالله روحالله خمینی» در تهران (میدان آزادی) و در شهرها و روستاهای سراسر کشور تجمع کردند تا سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند.
 
** پایگاه «آذرنیوز»:
جمهموری آذربایجان: ایرانیها تظاهرات انبوه خود در ۳۶ امین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ۱۹۷۹ را در سراسر کشورآغاز کردند. مردم در تهران و بسیاری دیگر از شهرها در خیابانها شعارهایی در حمایت از انقلاب اسلامی و نیز شعارهای مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا سر دادند. پلاکاردهای تصاویر آیتالله خمینی رهبر فقید و بنیانگذار جمهوری اسلامی و نیز آیتالله خامنهای رهبر کنونی ایران در دست مردم ایران دیده میشود.


** خبرگزاری دولتی چین (شینهوا): در گزارشی به بازتاب حضور گسترده مردم ایران در سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و نوشنت که صدها هزار تن از مردم ایران در شهرهای بزرگ ایران در حالی که پرچم این کشور، بنرهایی درباره پیروزی انقلاب اسلامی و عکسهای رهبران پیشین و کنونی جمهور اسلامی آیتالله خمینی و آیت الله خامنهای در دست داشتند روانه خیابانها شدند. مردم ایران با حمایت از برنامه صلحآمیز هستهای کشورشان شعارهایی ضدآمریکایی و ضداسرائیلی سر دادند.


** یدیعوت آحارونوت: این روزنامه صهیونیستی نیز به پوشش این رویداد عظیم ملت ایرانپرداخت و در گزارش خود نوشت که مردم ایران در سرتاسر این کشور روز چهارشنبه، پیروزی انقلاب اسلامی در ایران را جشن گرفتند.


** روزنامه صهیونیستی جروزالم پست: این روزنامه در گزارشی به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 22 بهمن پرداخت و نوشت: میلیونها نفر در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران به خیابانها آمدند.

** روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»: این روزنامه صهیونیستی عکسی را برای پوشش خبری این راهپیمایی میلیونی مردم ایران به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ایران، انتخاب کرد که در آن یکی از تظاهرات کنندگان پلاکارتی را در دست داشت که بر روی آن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل نوشته شده بود.


** شبکه الجزیره: در بازتاب مراسم سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران به سخنان «حسن روحانی» رئیسجمهوری ایران اشاره کرد و نوشت که رئیسجمهور ایران خطاب به جهان گفت که فرصت توافق هسته ای را غنیمت بشمرند. این شبکه افزود که اظهارات روحانی ظاهراً در واکنش به اظهارات روز دوشنبه «باراک اوباما» رئیسجمهور آمریکا بود که گفته بود: موضوع در حال حاضر این است که آیا ایران تمایل و شوق سیاسی برای رسیدن به توافق را دارد یا خیر؟.»


** شبکه خبری «راشاتودی» روسیه: میلیونها ایرانی سیوششمین سال انقلاب اسلامی را جشن گرفتند؛ انقلابی که به سلطنت رژیم پهلوی مورد حمایت آمریکا پایان داد.

** شبکه خبری «بی بی سی»: این شبکه خبری هم به پوشش این حضور چشمگیر پرداخت و نوشت که روز چهارشنبه، ۲۲ بهمن (۱۱ فوریه)، مراسم راهپیمایی سالگرد انقلاب اسلامی در شهرهای مختلف ایران برگزار شد و در تهران، حسن روحانی، رئیس جمهوری، در جمع راهپیمایان سخنرانی کرد.

 این شبکه خبری به قسمتهای از سخنرانی رئیس جمهور کشورمان اشاره کرد و در ادامه افزود که گزارشها و تصاویر راهپیمایی روز چهارشنبه به طور وسیع در رسانههای خبری جمهوری اسلامی انتشار یافته، موضوع پرونده هستهای و مذاکرات بین ایران و گروه ۱+۵ و بعضی حواشی آن هم، منعکس شده است.

انتهای پیام/ف

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار