آیت‌الله علم الهدی:

نباید به خاطر تحریم‌ها از آرمان‌ها و اهداف انقلاب کوتاه آمد

امام‌جمعه مشهد گفت: ما طرفدار حزب و ضد جریانی نیستیم، اما نباید به خاطر تحریم‌ها از آرمان‌ها و اهداف انقلاب کوتاه آمد.
کد خبر: ۴۰۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۷ - 10February 2015

نباید به خاطر تحریم‌ها از آرمان‌ها و اهداف انقلاب کوتاه آمد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس از مشهد، آیتالله علم الهدی امامجمعه مشهد، در دیدار با جامعه انجمن اسلامی اصناف خراسان رضوی که در مسجد خاتمالانبیاء مشهد برگزار شد، اظهار داشت: آنچه در انقلاب مردم لمس کردهاند بسیار ارزشمند است و آن چیزی که برای نسل جدید اولویت دارد تبیین ماهیت انقلاب است و آموزش انقلاب برای بخشی از جامعه ما نقش مؤثری در تبیین انقلاب دارد.

وی خاطرنشان کرد: دستاوردهای امروز ما دستاورد نظام است، نه دستاورد انقلاب، ما انقلاب نکردهایم که توسعه اقتصادی و امکانات امروزی را داشته باشیم بلکه برای احیای اسلام انقلاب کردهایم.

آیتالله علمالهدی تصریح کرد: انقلاب با نظام متفاوت است. انقلاب اسلامی کشور ما را در شرایطی قرار داده که کشورهایی که در 36 سال قبل مانند ما بودهاند در حال حاضر با ما قابلمقایسه نیستند و در 36 سال قبل ما 0.1 توسعه امروز را هم نداشتیم.

وی با اشاره به اینکه قبل از انقلاب تمام پروژههای کشور توسط بیگانگان انجام میشد، عنوان کرد: در دوره قبل از انقلاب اسلامی هیچ مهندس ایرانی قادر به مشارکت در هیچ پروژه ملی نبود و ما امروز پیشرفتهای پزشکی، هوا و فضا که توسط مهندسان ایرانی انجام میشود را مدیون انقلاب هستیم.

امامجمعه مشهد با بیان توسعه کشور در بخش آموزشوپرورش و ارتقای علمی پس از انقلاب، اضافه کرد: پس از انقلاب توسعه در بخش آموزشوپرورش بسیار خوب بود و امروزه تعداد زیادی از جوانان تحصیلکرده هستند که تعداد شرکتکنندگان در آزمونهای کارشناسی ارشد و دکترا بیانگر این موضوع است.

آیتالله علمالهدی بیان کرد: بدنه فعال اجتماعی ما در حال حاضر بهطور صحیح پیروزی انقلاب، امام راحل، دفاع مقدس را درک نکرده است و شرایط مطلوب امروز را عالی نمیداند، به همین دلیل باید ماهیت انقلاب برای نسل جوان تبیین شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: انقلاب ما خواستار احیای اسلام بود و ما برای همین انقلاب کردیم که در همین راستا امام راحل اشغال سفارت آمریکا را انقلاب دوم نامیدند. ما به دنبال بیداری اسلامی در همه کشورهای اسلامی بودیم، اما گروههایی در ابتدا تقاضای مسامحه با دنیا و ابرقدرتها را داشتند و اولویت اقدامات را برطرف سازی مشکلات ملی داخلی و درونمرزی میدانستند،  مسئلهای که بین ملیگراها و امام راحل در اوایل انقلاب بر سر اهداف و آرمانها پیش آمد و در حال حاضر هم کسانی میگویند درون کشور را ابتدا درست کنیم و به خارج از کشور توجه نداشته باشیم که این مانند سیاست کشور عربستان بوده که نظارهگر ظلم به فلسطینیان و مسلمانان جهان است.

عضو مجلس خبرگان رهبری متذکر شد: انقلاب ما فقط مملکتداری و یک حکومت ساده نیست؛ ما باید مبانی اسلام را تبیین کنیم و نسل سوم را با آرمانهای انقلاب برای مبارزه با استکبار جهانی آشنا کنیم. مرزی که در دوران دفاع مقدس بسیاری از کشور ما را شامل میشد امروز به 10 متری مرز رژیم فاسد صهیونیستی رسیده و تصویر رهبر ما در آنجا دیده میشود.

وی با لازم دانستن شناخت اهداف انقلاب برای نسل جوان، عنوان داشت: باید ببینید که انقلاب به کجا رسیده، چراکه نوسانات اقتصادی به انقلاب مربوط نیست، امروز در بسیاری از نقاط دنیا «مرگ بر آمریکا» با الگو گیری از انقلاب شنیده میشود.

آیتالله علمالهدی عنوان کرد: چه قدرت و تدبیری در رهبر ما وجود دارد و اینکه میگوییم نائب امام زمان است حماسه و شعار نیست، بلکه واقعیت است که این شخصیت توانستند مسائل سالهای اخیر را مدیریت کنند. بعد از رحلت امام خمینی(ره) مدیریت مسیر انقلاب کار دشواری بود و کسانی که در پیروزی انقلاب مبارزه و ایستادگی کردند ببینند تا متوجه مدیریت و تدبیر رهبر انقلاب بر بحرانها شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها