امیر حاتمی در حاشیه رونمایی از جنگنده صاعقه۲ تشریح کرد

ویژگی‌های جدیدترین جنگنده‌ ایرانی؛ صاعقه۲ + تصاویر

صاعقه۲ یک هواپیمای جت مافوق صوت دوکابین است که ماموریت پشتیبانی نزدیک برای انجام ماموریت‌های تاکتیکی و آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته مورد را به عهده دارد.
کد خبر: ۴۰۶۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹ - 09February 2015

ویژگی‌های جدیدترین جنگنده‌ ایرانی؛ صاعقه۲ + تصاویر

به گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر حاتمی جانشین وزیر دفاع در حاشیه مراسم رونمایی از جنگنده صاعقه ۲ در سخنانی با اشاره به راهبرد وزارت دفاع در تقویت ناوگان هوایی نیروهای مسلح با تکیه بر توان بومی گفت: هواپیمای جت مافوق صوت دوکابین صاعقه ۲ که توسط دانشمندان و متخصصان افتخار آفرین سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع و با مشارکت و همکاری نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران طراحی و تولید شده است با ماموریت پشتیبانی نزدیک برای انجام ماموریتهای تاکتیکی و آموزش خلبانان در مرحله پیشرفته مورد بهره برداری قرار میگیرد.

جانشین وزیر دفاع در بیان مشخصات فنی هواپیمای صاعقه ۲ که نسل دوم هواپیمای صاعقه میباشد، اظهار داشت: در طراحی جدیدی که انجام شده، ضمن بالا بردن قدرت رزمی این هواپیما با به کارگیری سامانههای الکترواویونیک و سلاح پیشرفته، امکان آموزش پیشرفته را برای جنگندههای سنگین موجود و یا جدید فراهم کرده است.

امیر حاتمی تصریح کرد: تعمیق بومیسازی سامانههای مختلف با استفاده از نخبگان دانشگاهی و شرکتهای دانش بنیان در طراحی، تولید و آزمونهای مختلف این سامانهها از دستاوردهای مهم دیگر این هواپیما به شمار میرود.

جانشین وزیر دفاع گفت: این دستاورد مهم در راستای خوداتکایی در بخش جنگندهها و هواپیماهای آموزشی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده است؛ این مهم، جمهوری اسلامی ایران را در شمار معدود کشورهای دارای کلاسهای مختلف از هواپیمای جنگنده و آموزشی بومی قرار میدهد.

امیر حاتمی افزود: این دستاورد مهم و ارزشمند، نشان داد فرزندان رشید ملت ایران در وزارت دفاع و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با همان روحیه سالهای اول انقلاب و دوران دفاع مقدس و با توکل به خدا، خودباوری و تکیه بر توان و استعدادهای ذاتی خود، در مسیر خودکفایی و استقلال صنعت هوایی و قطع وابستگیها، مصمم و استوار گامهای ترقی و پیشرفته را تا رسیدن به قلههای فناوری پیچیده هوایی طی میکنند.

جانشین وزیر دفاع با تبریک این دستاورد بزرگ به محضر فرماندهی معظم کل قوا، نیروهای مسلح و ملت انقلابی و رشید ایران، از تلاشهای جهادی و همت بلند دانشمندان، متخصصان و مدیران صنایع هوایی وزارت دفاع و نیروی هوایی ارتش تشکر و قدردانی نمود و تاکید کرد: در سایه رهبریهای حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حمایتهای رئیس جمهور محترم و تاسی به فرهنگ، کار و مدیریت جهادی راه مقدسی که هزاران شهید، جانباز و آزاده به رهبری حضرت امام خمینی (ره) برای استقلال، عظمت و سربلندی ایران اسلامی آغاز کردند با صلابت و قدرت ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها